سؤالات متداول

شاید بارها نام وب سایت داینامیک یا وب سایت استاتیک را شنیده باشید در زیر به اختصار تفاوت این دو واژه را بررسی می کنیم:

تعریف یک وب سایت استاتیک : وب سایت های استاتیك معمولا با فرمت و زبان HTML و CSS ساخته می شوند که تنها کاربرد نمایش یک سری مطالب خاص از پیش تعریف شده را دارا می باشد. در وب سایت استاتیک شما قادر به ایجاد تغییر در محتوای آن نمی باشید و برای سایت هایی پیشنهاد می شود که اطلاعات آنها در بازه های زمانی طولانی مدت تغییر می کند، در واقع یک وب سایت استاتیک یا غیر هوشمند یک وب سایت پیش پا افتاده شاید با گرافیک مناسب تعریف می گردد که قابلیت های هوشمندی را ندارد و نمی تواند خود به امور کارهای وب سایت رسیدگی کند.
مزیت یک وب سایت استاتیک :

پایین بودن هزینه راه اندازی
معایب یک وب سایت استاتیک:

یک وب سایت استاتیک یک سایت کاملا ساده و شامل چندین صفحه استاتیک می باشد که تنها می تواند یک سری عکس ها و متون را به نمایش بگذارد.
وب سایت استاتیک قابلیت آپدیت روزانه را ندارد و به روزرسانی وب سایت نیاز به دانش کدنویسی و نرم افزارهای مرتبط است .
وب سایت های استاتیک اصولا در موتور جستجوگر گوگل ایندکس نمی شوند.
تغییر اطلاعات سایت های استاتیک اغلب با پرداخت هزینه مجدد انجام پذیر است پس در نتیجه گرچه ممکن است که هزینه اولیه ایجاد سایت هایی که از سیستم مدیریت محتوا (CMS) استفاده می کنند کمی بیش از سایت های استاتیک باشد ولی با توجه به مزایای این سیستم ها و ضعف سایت های استاتیک در به روز شدن آنها، در میان مدت و یا بلند مدت، انتخاب سیستم مدیریت محتوا انتخابی به مراتب مناسبتر و به صرفه تر می باشد.
در نتیجه وب سایت های استاتیک مانند وب سایت های متروک میمانند که از دیگر وب سایت ها بسیار عقب میمانند.

تعریف یک وب سایت داینامیک : یک وب سایت “داینامیک” شامل برنامه نویسی با زبان های مختلف وب می باشد که توسط گروه برنامه نویسی انجام میگیرد.که پایه و ساختمان آن نیز HTML و CSS می باشد اما هسته اصلی وب با زبان های برنامه نویسی مانند : PHP و یا ASP.NET و تکنولوژی Ajax شکل می دهد. . وب سایت های داینامیک که امروزه حجم عظیمی از بازار را به خود اختصاص داده اند این قابلیت را دارند که مدیر آن بدون داشتن دانش فنی وب سایت را مدیریت و اطلاعات آن را به روز نمایند.در وب سایت های داینامیک شما می توانید تمام اجزای وب سایت را تغییر و مدیریت نمایید. سایت شرکت های متوسط و بزرگ که به صورت مستمر (روزانه، هفتگی و یا ماهانه) به روز می شود حتما باید از سیستم مدیریت محتوا (CMS) بهره مند باشد. عدم وجود سیستم مدیریت محتوا منجر به افزایش چشمگیر زمان پاسخ گویی به نیاز مخاطبان و کاهش توان بروز عکس العمل نسبت به تغییرات بازار و در نهایت، عقب ماندن شرکت نسبت به سایر رقبا خواهد شد.
مزایای یک وب سایت داینامیک :

وب سایت هایی که به صورت داینامیک طراحی و پیاده سازی می گردند چون از آخرین تکنولوژی طراحی وب پیروی می کنند و به وب سایت های هوشمند شهرت دارند مسلما از وب سایت های استاتیک بهترهستند.
امكان مدیریت و به روز رسانی بدون تخصص :به روزرسانی وب سایت های داینامیک دشوار نیست و بسیار آسان و با داشتن دانش علوم اینترنت یک مدیر وب سایت می تواند به راحتی و بدون نیاز به کدنویسی، وب سایت خود را به روز رسانی کند. در سیستم های مدیریت محتوا، کنترل پنل (بخش مدیریتی) وب سایت وجود دارد که امکان اعمال تنظیمات، ایجاد، ویرایش و به روز رسانی اطلاعات وجود دارد در صورتیکه این امکان در سایت های استاتیک وجود ندارد.
حضور در صفحه اول گوگل و سایر موتورهای جستجو:وب سایت های داینامیک به علت برنامه نویسی شدن آنها و رعایت اصول طراحی وب به خوبی در صفحات گوگل ایندکس می گردند و وب وسایت شما بر اساس جستجو کاربران در صفحات نخست گوگل قرار می گیرد.
به روز رسانی همیشگی وب سایت به طوری که مخاطب زنده بودن وب سایت شما را احساس می نماید .
بارگذاری سریع حتی از کندترین خطوط موجود در کشور
صرفه‌جویی در زمان ایجاد و به روز رسانی وب سایتها
انعطاف‌پذیری بسیار بالا
توزیع مدیریت سایت در سیستم بین چند نفر
امنیت بالاتر وب ‌سایت
کاهش چشمگیر هزینه‌های نگهداری و پشتیبانی
پشتیبانی از چند زبان
امكان اضافه كردن امكانات سفارشی
طراحی قالب های اختصاصی با طراحی متفاوت و خارج از ساختار های رایج پرتال .
البته موارد ذكر شده تنها گوشه ای از مزایای این تكنولوژی میباشد.

به نکته نیز توجه داشته باشید وب سایت های بزرگ دنیا هیچ کدام یک وب سایت استاتیک نمی باشند.!
پس برای داشتن وب سایت خود گزینه داینامیک بودن آن را انتخاب کنید.

لیست مواردی که باعث قرار گرفتن وب سایت در لیست سیاه موتورهای جستجو می شود به شرح زیر می باشد.

محتوای تولید شده به طور خودکار: محتوایی که به صورت خودکار توسط برنامه تولید می شود.
متن ترجمه شده با یک ابزار خودکار بدون اینکه انسان در ترجمه آن دخالت کند.
متن های تولید شده ای که از تکنیک هایی مانند جایگزین کردن کلمات با مترادف های آن ها به صورت خودکار و یا جابجا کردن پاراگراف ها و عبارت به صورت خودکار استفاده می کنند.
چسباندن و ادغام متن های مختلف از صفحات گوناگون به صورت اتوماتیک
Link Schemes: هر لینکی که قصد داشته باشد page rank یک سایت در موتور جستجو را دستکاری کند و یا به عبارت دیگر باعث فریب الگوریتم رنکینگ شود.
استفاده از برنامه ها و یا سرویس های خودکار برای تولید لینک به سایت دیگر
رپورتاژ آگهی یا تبلیغات بومی که در قبال مقاله هایی شامل لینک هایی که رنک را انتقال می دهند مبالغی پرداخت می شود.
خرید و فروش لینک هایی که منجر به انتقال page rank می شود.
تبادل بیش از اندازه لینک (به من لینک دهید و من هم به شما لینک خواهم داد)
Scraped Content: محتوایی که از سایت های دیگر گرفته شده باشد.
سایت هایی که محتوای سایت های دیگر را بدون اضافه کردن محتوای جدید و غیر تکراری و یا هرگونه ارزش افزوده دیگر کپی و منتشر می کنند.
سایت هایی که محتوا را از سایت های دیگر کپی می کنند و کمی آن را تغییر می دهند.
سایت هایی که محتوای feed سایت های دیگر را بدون ارائه هرگونه مزیت دیگر به کاربران مجدد منتشر می کند.
کلمات کلیدی بی ربط: استفاده از کلمات کلیدی یا اعداد متعدد و به قصد دستکاری در رنکینگ نتایج جستجو، این تکنیک keyword stuffing نام دارد.
تکرار کلمات کلیدی و یا عبارات در متن که اغلب به صورت غیر طبیعی به نظر می رسند.
مثال: ما خدمات لوله کشی انجام می دهیم. اگر خانه شما احتیاج به لوله کشی دارد متخصصین لوله کشی ما در سریع ترین زمان لوله کشی ساختمان شما را انجام خواهند داد تا دیگر مشکل لوله کشی نداشته باشید.

با چند نفر پرسنل به CRM احتیاج خواهیم داشت؟

خیلی از افراد تصور می‌کنند که تنها در صورت بالا بودن تعداد کارکنان مجموعه به crm احتیاج پیدا می‌کنند. این در حالی است که هیچ محدودیت یا کف و سقفی برای تعداد کارکنان مورد نیاز جهت راه‌اندازی crm وجود ندارد. به صورت کلی شما می‌توانید برای شرکت‌هایی که از 6 نفر به بالا در آن فعالیت دارند از crm استفاده کنید.

از طرف دیگر این نرم افزار می‌تواند صدها و حتی هزاران نیروی کار را نیز پشتیبانی کند. همچنین در فروشگاه‌های کوچکی که توسط 2 تا چهار نفر اداره می‌شوند نیز می‌توان از crm برای کمک به انبارگردانی و بهینه‌سازی ارتباط با مشتریان جهت توسعه بیشتر استفاده کرد.

  • Crm یک سیستم یکپارچه را در شرکت و مجموعه شما ایجاد می‌کند که باعث می‌شود تمامی فعالیت‌های کارکنان همسو شده و تمامی اطلاعات در یک بستر واحد ذخیره و جابجا شوند. از این رو هیچ سندی هرگز گم نخواهد شد. با crm دیگر هیچ وقت و انرژی صرف پیدا کردن یا منتقل کردن یک سند یا اطلاعات اتلاف نخواهد شد و همه کارکنان مربوطه از وضعیت لحظه‌ای تمامی واحدها باخبر خواهند بود.
  • با استفاده از crm تمامی فعالیت‌های مجموعه در راستای افزایش رضایت مشتری و بالا بردن شانس وفاداری او خواهد بود.
  • Crm به واسطه ابزارهای نظارت و ارزیابی دقیق از کار کارکنان، به آنان می‌فهماند که ارزش کار آن‌ها همواره دیده شده و ضعف‌هایشان همیشه رصد می‌شود. از این با ایجاد کردن یک سیستم تشویقی می‌توانید با استفاده از crm یک محیط رقابتی برای افزایش کیفیت فعالیت‌ها در بین کارکنان خود ایجاد کنید.
  • Crm با گیمیفیکیشن (بازی‌سازی) بستر کار را برای کارمند شما مفرح و جذاب می‌کند و باعث افزایش انگیزه و انرژی آنان می‌شود.
  • با استفاده از crm می‌توانید بسیاری از فرآیندها را بدون نیاز به حضور فیزیکی در شرکت و از راه دور پیگیری کنید. این قابلیت همچنین برای دورکاری نیروهایی که امکان حضور در محل را ندارند عالی است.

این‌ها تنها گوشه‌ای مزیت‌های سیستم crm هستند. برای آشنایی بیشتر توصیه می‌کنیم به مقالات بخش وبلاگ مراجعه کنید.

بله، این یکی از ویژگی‌های اصلی crm به شمار می‌رود. crm به واسطه بستر یکپارچه و واحدی که در شرکت شما ایجاد می‌کند ابزارهای بسیار خوبی جهت نظارت بر روند عملکرد تمامی پرسنل در اختیار شما قرار می‌دهد.

با استفاده از این برنامه شما می‌توانید تعداد تماس‌های ورودی و خروجی از کارشناس فروش، ساعت دقیق ورود و خروج، راندمان کاری هر پرسنل، مقایسه موفقیت‌ها و شکست‌های هر پرسنل نسبت به دیگران و غیره را با گزارشات دقیق مشاهده کنید. حتی امکان ضبط و ارزیابی مکالمات تلفنی کارشناسان فروش و پشتیانی و ارزیابی عملکرد آنان نیز وجود دارد.

قطعاً بله. اصلی‌ترین کاربرد سی آرام افزایش رضایت مشتری و  کمک به تبدیل او به یک مشتری ثابت و وفادار است. بر اساس آمارها 80% فروش مجموعه‌های تجاری از طرف مشتریان دائمی و وفادار صورت می‌گیرد. از این رو crm نه‌تنها اعتبار برند شما را بالاتر می‌برد، بلکه با افزایش رضایت مشتریان تأثیر مستقیم و مشهودی روی افزایش سودآوری شما نیز خواهد داشت.

بر اساس تحقیقات انجام شده، بیش از 75% کسب و کارهایی که از crm استفاده می‌کنند بین 35 تا 85 درصد افزایش فروش را تجربه می‌نمایند.

خیر، اتفاقاً برعکس! گرچه این درست است که با پیاده‌سازی crm تعداد کلیک‌های کارمندان بیشتر شده و در عوض تعداد کلیک‌های مدیران کمتر می‌شود، اما این به معنی زیاد شدن کار کارمندان و کاهش سرعت عمل آن‌ها نیست.

واقعیت این است که در ابتدا ممکن است کمی طول بکشد تا کارمندان فروش و پشتیبانی به کار با برنامه عادت کنند. اما بعد از مدتی متوجه می‌شوند که اتفاقاً سرعت عمل آن‌ها بالاتر رفته است! چرا که ابزارهای هوشمند crm فرآیندهای تکراری و خسته کننده را حذف کرده و باعث افزایش راندمان کاری کارمندان می‌شوند.

بله، چنانچه کسب و کار شما یک وب‌سایت داشته باشد و وب‌سایت شما نیز به وب سرویس مجهز باشد، CRM می‌تواند سرورهای فکس، ایمیل، پیامک و سانترال شما متصل شده و امکان پیگیری آنلاین تمامی فرآیندهای ارتباطی انجام شده روی این بسترها را فراهم کند. با استفاده از crm می‌توانید اعتبار سیستم خود را نسبت به رقبا افزایش داده و گام‌های منحصربه‌فردی در راستای مدیریت ارتباط با مشتریان خود بردارید.

علاوه بر این، سی آرام تمامی کانال‌های ارتباطی با مشتریان را یکپارچه می‌کند. به این صورت که شما همواره می‌توانید از طریق ایمیل، پیامک، اینستاگرام، واتس‌اپ و غیره یک مکالمه پیوسته با مشتری خود داشته باشید.

برای اینکه بتوانید بهترین نرم افزار سی آرام را انتخاب کنید، پیش از هر چیز باید نیازها و ظرفیت‌های خود را شناسایی کنید. به عبارت دیگر ابتدا باید بدانید که چرا و با چه هدفی می‌خواهید از crm استفاده کنید.

پس از آن باید یک شرکت معتمد و قابل اطمینان را برای همکاری انتخاب کنید که می دانید بهترین نرم‌افزارهای crm را برای شما پیاده سازی کرده و به صورت کامل از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند. بهترین راه‌حل برای پیدا کردن یک شرکت crm خوب، ارسال اسناد RFP و درخواست برای دریافت رزومه و پروپوزال کاری است.

مشخصات و اطلاعات تماس خود را وارد نمایید کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

ارتباط با کارشناسان، واتس اپ

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

پاسخگویی از طریق تلفن

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

آخرین مقالات

درخواست خود را برای ما ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

درخواست مشاوره

درخواست مشاوره خود را ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.