پیکربندی LACP در محیط های مجازی ESXi

configuration_LACP_on_esxi

می خواهیم به پیکربندی پروتکل LACP و استفاده از آن در محیط مجازی سازی VMware vSphere بپردازیم. LACP از نسخه vSphere 5.1 به بعد پشتیبانی می شود. برای بکارگیری و استفاده از این قابلیت و NIC teaming لازم است تا با نحوه پیکربندی آن روی هاست های ESXi آشنا شوید.

باید در نظر داشته باشید که این قابلیت فقط بر روی سوییچ های مجازی توزیع شده vDS ها امکان پذیر است. در سمت ESXi و در بخش سیاست های NIC Teaming بایستی از گزینه IP Hash به این منظور استفاده کنید و سمت سوییچ فیزیکی پورت های متصل شده باید در یک گروه static ترکیب شده باشند که این گروه بنام etherchannel mode ON در سیسکو و در برند HP بنام Trunk in Trunk HP mode نامیده می شود.

برای استفاده از حالت dynamic Link Aggregation در مجازی سازی، می بایست یک نسخه ESXi 5.1 با سوییچ مجازی توزیع شده داشته باشید که با نسخه موجود سازگار باشد. سپس در بخش تنظیمات Advanced روی سوییچ مجازی گزینه Discovery protocol را روی حالت LLDP تنظیم کنید.

در نهایت می توانید به سادگی پورت های درست روی سوییچ فیزیکی که به هاست ESXi خاصی متصل هستند را معین کنید. حال کافیست پروتکل LACP را روی سوییچ مجازی توزیع شده این هاست فیزیکی انتخاب و پیکربندی کنید. برای اینکار روی تنظیمات Uplink portgroup رفته و LACP را enable نموده و مد را در وضعیت passive قرار دهید.

پیکربندی پروتکل LACP
حالت passive در اینجا به این معناست که آداپتورهای فیزیکی هاست ESXi باید در وضعیت silent باشند و هیچ فریم LACP BPDU را ارسال نکنند مگر اینکه سمت دیگر چیزهایی در قالب یک LACP session را آغاز نماید. به زبان دیگر سوییچ فیزیکی باید آغاز کننده مذاکره LACP باشد.

در مرحله پایانی تمام پورت گروپ ها روی سوییچ مجازی بایستی گزینه IP Hash را انتخاب کنند. در نظر داشته باشید تنظیم LACP فقط روی Uplink-portgroup انجام می شود.

تنظیم LACP روی سوییچ مجازی

مشخصات و اطلاعات تماس خود را وارد نمایید کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

ارتباط با کارشناسان، واتس اپ

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

پاسخگویی از طریق تلفن

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

آخرین مقالات

درخواست خود را برای ما ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

درخواست مشاوره

درخواست مشاوره خود را ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.