اصل پارتو در سی آر ام

این اصل به سادگی بیان می کند که 20 درصد از مشتریان 80 درصد سود شما را به بار می آورند.
اصلی که بعد از قرن بیستم نام گذاری شد و یک اقتصاددان ایتالیایی اولین کسی بود که آن را فرموله کرد.
درک این مساله که این یک قانون غیر منعطف نیست و تقسیم بندی دقیق 20-80 همیشگی نیست، امری مهم می باشد.

اصل پارتو در سی آر ام

عموماً ما انتظار داریم که در ازای تلاشی که می کنیم عیناً نتیجه بگیریم اما همیشه اینگونه نیست. این نکته نشان می دهد که چرا در هدف گذاری، تمرکز بر نتیجه مهم تر از تمرکز بر تلاش است.
به کارگیری اصل پارتو در کسب و کار شما می تواند سود بیشتری را در ازای تلاش کمتر برای شما ایجاد کند. با تمرکز بر روی کارهای مهم تر و توجه کم تر بر مسائل کم اهمیت تر، شما می توانید به این مهم(سود بیشتر در ازای تلاش کمتر) دست پیدا کنید.
اولین درسی که از اصل پارتو می گیریم این است که 20 درصد از مشتریان شما کلید موفقیت کسب و کار شما هستند. این اصل به شما کمک می کند که آن 20 درصد را شناسایی کنید و تلاش بیشتری برای راضی نگه داشتن آن ها انجام دهید.

سی آر ام شناسایی 20 درصد مشتریانی که بیشترین سود را به شما می رسانند را آسان می کند. منظور از این 20 درصد مشتریانی که بیشترین خرید را از شما می کنند نیست، بلکه منظور مشتریانی هستند که بیشترین سود را برای شما به بار می آورند. بعضی از مشتریان ممکن است اصلاً برای شما سورآور نباشند، چون معامله با آن ها سخت است یا به دلایل دیگر.

اصل پارتو در سی آر ام

البته که این دلیلی برای اینکه شما کلاً باید از مابقی 80 درصد مشتریانی که سود کمتری به شما می رسانند غفلت کنید، نیست، اما پیشنهاد می کند که اصل تلاش ها و فعالیت هایتان را برای 20 درصد بهترین مشتریانتان صرف کنید.

تلاش های بازاریابی شما زمینه را برای بکارگیری اصل پارتو آماده می کند. استفاده از ابزارهای تحلیل در سیستم سی آر ام شما باعث می شود شما بتوانید موفق ترین فعالیت های بازاریابی تان را شناسایی کنید و سرمایه و تلاش هایتان را در آن نواحی متمرکز نمایید.
این اصل می تواند به شما کمک کند که انواع مشتریان جدیدی که می خواهید جذب کنید را شناسایی کنید. با تحلیل 20 درصد بهترین مشتریان شما و ویژگی های آنها شما می توانید تخمین بزنید که بعد از این به سراغ چه مشتریانی خواهید رفت و بر این اساس تلاش هایتان را جهت ببخشید.
اصل پارتو همچنین توضیح می دهد که چرا این نکته مهم است که فعالیت های بازاریابی تان را ارزیابی کنید. 20 درصد از تلاش های بازاریابی شما می تواند به 80 درصد از سود شما منجر شود. شما نیاز دارید که بفهمید کدام 20 درصد از بازاریابی شما بیشترین موفقیت را داشته و فعالیت هایتان را بر آن اساس تطبیق دهید. یکی از دستاوردهای معمول اصل پارتو کمک به اولویت بندی کارها و فعالیت ها است. با توجه به اینکه شما نیاز دارید تلاش هایتان را در تمام جنبه های کسب و کارتان متمرکز کنید، اولویت بندی آنچه که مهم تر است و تمرکز تلاش هایتان بر روی آن منجر به بهره وری بالاتر با تلاش کمتر خواهد شد.

مشخصات و اطلاعات تماس خود را وارد نمایید کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

ارتباط با کارشناسان، واتس اپ

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

پاسخگویی از طریق تلفن

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

آخرین مقالات

درخواست خود را برای ما ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

درخواست مشاوره

درخواست مشاوره خود را ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.