به دلیل اختلال مخابراتی خواهشمند است از طریق شماره 09198906850 با ما در ارتباط باشید

نقش CRM در مدیریت کمپین های تبلیغاتی

CRM در مدیریت کمپین تبلیغاتی

CRM در مدیریت کمپین های تبلیغاتی : کمپین های تبلیغاتی یکی از زودبازده ترین و موثرترین روش ها برای معرفی محصولات و خدمات مجموعه شما به مشتریان هدف به شمار می رود. در دنیایی که در هر زمینه کاری چندین برند و کسب و کار مختلف فعالیت می‌ کنند، اصولا بدون برگزار کردن کمپین های تبلیغاتی نمی توانید تعامل مناسبی با مشتریان هدف خود داشته باشید و خودتان را به آنها معرفی کنید.

CRM در مدیریت کمپین تبلیغاتی
CRM در مدیریت کمپین های تبلیغاتی

اما در این بین بسیاری از مدیران، مخصوصا مدیران کسب و کارهای نوپا، هستند که از کمپین های تبلیغاتی می ترسند. خیلی ها هستند که اعتقاد دارند تبلیغات یک چاه بی پایان است که هرچقدر هم هزینه برایش صرف کنند نتیجه ای از ان نمی گیرند. کمپین های تبلیغاتی گرچه ریسک های مخصوص به خودشان را دارند، اما هرگز بی اثر نیستند. کسب و کارها اصولا راه گریزی از تبلیغات ندارند، چراکه بدون تبلیغات قطعا شکست خواهند خورد. اما چیزی که در این بین اهمیت ویژه ای دارد، مدیریت کردن این کمپین هاست.

برای موفقیت در برگزاری کمپین های تبلیغاتی، دیگر روش ها و متدهای سنتی چندان پاسخگو نیستند. به همین خاطر باید به ابزارهای جدید روی بیاورید. از جمله این ابزارهای نوین برای مدریت کمپین های تبلیغاتی، نرم افزارهای جامع CRM هستند. سی آر ام در واقع نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری است که مزیت های فراوانی برای بخش های مختلف مجموعه تجاری شما دارد. اما یکی از بزرگترین مزیت هایش در زمینه مدیریت کمپین های تبلیغاتی است.

در این مقاله تلاش می کنیم تا فواید حیاتی CRM در مدیریت کمپین های تبلیغاتی را به شما معرفی کنیم. با کیان پرداز هوشمند همراه باشید.

کاربردهای CRM در مدیریت کمپین های تبلیغاتی

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری کیان پرداز هوشمند، یک دستیار هوشمند دیجیتالی است که می تواند به خوبی در راه اندازی و نتیجه گرفتن از کمپین های تبلیغاتی به شما کمک کند.

برای آشنایی با کاربردها و مزیت های نرم افزار CRM کیان پرداز هوشمند به این صفحه مراجعه کنید.

با استفاده از نرم افزار CRM می توانید کمپین های تبلیغاتی را به خوبی زمانبندی، پیاده سازی و تحلیل و بررسی کنید. مشکل بسیاری از کسب و کارهای این است که با چشمانی بسته اقدام به برگزاری کمپین های تبلیغاتی سنگین می کنند و در نهایت هم مطمئن نیستند که این کمپین ها تا چه اندازه اثرگذاری داشته اند. اما استفاده از نرم افزار سی آر ام کیان پرداز هوشمند، کلیدی است که می تواند چشمان شما را باز کند تا با آگاهی کامل برای برگزاری کمپین های تبلیغاتی اقدام نمایید.

CRM در مدیریت کمپین تبلیغاتی
CRM در مدیریت کمپین های تبلیغاتی

نرم افزار CRM از طریق روش های زیر روی مدیریت موثرتر کمپین های تبلیغاتی اثر می گذارد:

دسته بندی مشتریان

راه اندازی کمپین های تبلیغاتی، همانطور که می دانید کار تیم بازاریابی شماست. یکی از مهمترین کارهایی که نرم افزار CRM به صورت کلی برای مجموعه شما انجام می دهد، دسته بندی کردن اتوماتیک مشتریان، بر اساس داده های آنان است. در این نرم افزار هر مشتری پرونده ای متشکل از اطلاعات شخصی دارد که می توان بر اساس مشابهت هریک از آنها، مشتریان را دسته بندی کرد.

این دسته بندی برای برگزاری کمپین های تبلیغاتی بسیار مهم خواهد بود. با بررسی پرونده مشتریان، شما می توانید به شناخت بهتری از آنها دست پیدا کنید. می توانید ببینید که مشتریان معمولا ساکن کدام مناطق هستند، چه جنسیتی دارند، رنج سنی آنها چقدر است، معمولا چه شغلی دارند، توان مالیشان به صورت متوسط چقدر است، معمولا چه اجناسی را خریداری می کنند و غیره. با شناخت بیشتر مشتریان خود می توانید علایق و سلیقه آنها را شناسایی کنید.

شناخت این علایق به شما کمک می کند تا بدانید در کمپین های تبلیغاتی خود، باید بیشتر روی چه چیزهایی مانور بدهید، در چه بسترهایی تبلیغ کنید، چه وعده هایی به مشتریان خود بدهید و غیره. همچنین برخی از کمیپن های تبلیغاتی مخصوص گروه های خاصی از مشتریان هستند که باید برای آنان هدف گرفته شوند. به ویژه در کمیپن هایی مانند بازاریابی پیامکی.

به عنوان مثال بعد از تحلیل داده های CRM اگر متوجه شدید که مشتریان هدف تبلیغ شما اغلب خانم های خانه نشینی سطح متوسطی هستند که به صورت آنلاین خرید می کنند، خواهید دانست که تبلیغات محیطی و کرایه بیلبورد ممکن است به اندازه کمپین های تبلیغاتی دیجیتال اثرگذار نباشند. یا اینکه بهتر است روی تخفیف های ویژه کالای خود بیشتر مانور دهید تا کیفیت بالای آنها.

مدیریت هزینه کمپین های تبلیغاتی

کمپین های تبلیغاتی رویدادهای پرهزینه ای هستند که به پول و نیروی انسانی زیادی نیاز دارند. اگر حواستان به مدیریت هزینه کمپین های تبلیغاتی نباشد، ممکن است ناخواسته و بی دلیل پول های هنگفتی را صرف کنید. استفاده از نرم افزار CRM کیان پرداز هوشمند به شما امکان می دهد تا تمام هزینه های خرج شده برای کمپین، بودجه در نظر گرفته شده، سرنخ هایی که برای جلب نظرشان کمیپن را برگزاری می کنید و سرمایه ای که در میان گذاشته اید را مدیریت نمایید تا خرج و مخارج کمپین های تبلیغاتی هدفمند شود.

به عنوان مثال شما خواهید دانست که در کمپین پیش رو، قرار است چه مقدار هزینه را صرف کدام بخش های کمپین، برای جلب نظر کدام دسته از مشتریان کنید.

CRM در مدیریت کمپین های تبلیغاتی
CRM در مدیریت کمپین های تبلیغاتی

زمانبندی کمپین های تبلیغتی

نرم افزار CRM یک تقویم هوشمند را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید با استفاده از آن به صورت پویا و منظم زمان و مراحل برگزاری کمپین های تبلیغاتی را مدیریت کنید. شما می توانید به صورت دقیق تاریخ های کلی و جزئی را در تقویم این نرم افزار جامع ثبت کنید و مشخص کنید که هرکس در چه تاریخی باید چه کارهایی را انجام دهد. این تقویم یکپارچه علاوه بر اینکه هشدارها و یادآورهای شخصی برای هر فرد دارد، می تواند گزارش کلی از عملکرد تک تک افراد مسئول برگزاری کمپین را در اختیار مدیران مجموعه قرار دهد.

برنامه ریزی کلی کمپین های تبلیغاتی

در نرم افزار جامع CRM کیان پرداز هوشمند، می توانید در قسمت تبلیغات، تمام کمپین های تبلیغاتی مورد نظر خود را ثبت کنید. مشخص کنید که در چه تاریخ هایی قصد دارید چه نوع کمپین های تبلیغاتی را راه اندازی کنید.

تمام کمپین های تبلیغاتی، اعم از ایمیل مارکتینگ، بازاریابی های پیامکی، کمپین های تبلیغات میدانی، کمپین های دیجیتالی، تبلیغات شبکه های مجازی و غیره، همگی می توانند در برنامه زمانبندی CRM گنجانده شوند.

تحلیل بازگشت سرمایه

مشکل بسیاری از مجموعه ها در برگزاری کمپین های تبلیغاتی این است که نمی توانند مشخص کنند میزان بازگشت سرمایه آنها چقدر بوده است. به یاد داشته باشید که کمپین های تبلیغاتی اغلب بسیار پر هزینه هستند و مهم است که حداقل هزینه های خودشان را جبران کنند.

نرم افزار CRM کیان پرداز هوشمند ابزارهای لازم جهت تحلیل بازگشت سرمایه کمپین های تبلیغاتی را در اختیار شما قرار می دهد. با استفاده از قابلیت های CRM شما می توانید کانال های ورودی خود را ارزیابی کنید و دلیل تماس یا مراجعه مشتریان را پس از پرسیدن از آنها یا بررسی فرم های نظرسنجی، در گزارش های پایگاه داده های CRM ثبت کنید. این گزارش نشان می دهد که چند درصد از خریدهای جدید به واسطه اثرگذاری کمپین تبلیغاتی بوده است. با تحلیل ساده این گزارش می توانید میزان بازگشت سرمایه کمپین های تبلیغاتی را ارزیابی کنید.

CRM در مدیریت کمپین های تبلیغاتی
CRM در مدیریت کمپین های تبلیغاتی

تحلیل نتیجه کمپین

نرم افزار سی آر ام کیان پرداز هوشمند با ابزارهای تحلیلی که در اختیار شما قرار می دهد می تواند نتیجه کمپین های تبلیغاتی را آنالیز کند. با تحلیل کانال های ورودی، می توانید میزان موفقیت کمپین های برگزار شده را به صورت کامل مشاهده کنید. مثلا ببینید که فلان کمپین که با هزینه X تومان برای فلان گروه از مشتریان هدف برگزار شده، تاکنون چه میزان بازگشت سرمایه داشته و تا چه اندازه توانسته نرخ تعامل مشتریان را افزایش دهد.

این تحلیل ها باعث می شوند تا به صورت دقیق موفقیت یا عدم موفقیت کمپین های تبلیغاتی خود را بررسی کنید و بدانید که باید بیشتر روی چه نوع کمپین هایی سرمایه گذاری کنید. اصولا بهتر است با پشتیبانی CRM چند مدل کمپین تبلیغاتی کوچک را برگزار کنید و ببینید که کدامیک موفق تر هستند. سپس بیشتر سرمایه گذاری خود را روی موفق ترین کمپین انجام دهید.

جمع بندی

ابزارهای تحیلی و برنامه ریزی نرم افزار جامع CRM به شما کمک می کند تا هرچه بهتر بتوانید کمپین های تبلیغاتی خود را مدیریت کنید. با بهره گیری از CRM می توانید نتیجه کمپین های تبلیغاتی خود را ببینید و با چشمانی بازتر اقدام به سرمایه گذاری روی هر کمپین کنید.

کیان پرداز هوشمند از جمله شرکت هایی است که سال هاست کار نصب و پیاده سازی بهترین نرم افزار CRM را متناسب با نیازها و ظرفیت های شرکت های مختلف انجام می دهد.

اگر شما هم مایل به برخورداری از قابلیت های پیشرفته CRM هستید، با کیان پرداز هوشمند تماس بگیرید.

نقش OKR و KPI در پیاده‌سازی موفقیت‌آمیز نرم‌افزارهای IT و CRM برای تحول دیجیتال کسب‌وکارها
شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) برای بهبود عملکرد سازمان‌ها: راهنمای جامع برای مدیران کسب‌وکار و فناوری
چند نفر برای پیاده‌سازی نرم‌افزار CRM کافی است؟ راهنمایی برای به‌صرفه‌ترین راهکار در سازمان‌ها
CRM، یک بازی تیمی: راهکارها و مانتراهای برتر برای استفاده بهینه و مداوم

مشخصات و اطلاعات تماس خود را وارد نمایید کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.


    ارتباط با کارشناسان، واتس اپ

    کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

    پاسخگویی از طریق تلفن

    کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

    آخرین مقالات


      درخواست خود را برای ما ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.


        درخواست مشاوره

        درخواست مشاوره خود را ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.