به دلیل اختلال مخابراتی خواهشمند است از طریق شماره 09198906850 با ما در ارتباط باشید

چگونه اضطراب مدیران را کاهش دهیم؟

اضطراب مدیران

از هر کس بپرسید که چرا حقوق مدیران نسبت به کارمندان و کارگران بیشتر است، قطعاً به شما خواهند گفت که یکی از دلایلش استرس بسیار زیاد این کار است. واقعیت این است که استرس بخشی جدا نشدنی از کار مدیریت است . مدیر کسی است که همیشه باید حواسش به همه چیز باشد و به همین خاطر همواره، حتی در آرام‌ترین لحظات زندگی نیز درگیر یک نوع استرس است. اضطراب مدیران به دو گونه تقسیم می‌شود:

  • اضطراب مفید
  • اضطراب مزمن

در حالت اضطراب مفید همه چیز در حال طی کردن روند عادی خودش است و هیچ خطری کسب و کار شما را تهدید نمی‌کند. اما با این وجود ضربان قلب شما به عنوان یک مدیر همچنان بالاست و سطح ترشحات هورمونی بدنتان تغییر می‌کند. اگر این استرس اختلالی در زندگی شما ایجاد نکند و صرفاً باعث شود که بر روی اهداف و برنامه‌های خود تمرکز کنید، در دسته اضطراب‌های مفید قرار می‌گیرد.

اضطراب مزمن اما یک نوع اضطراب شدید و همیشگی است که به خاطر قرار داشتن در محیط پر استرس به آن دچار می‌شویم. قرار داشتن مداوم در معرض اضطراب‌های مزمن باعث بیماری‌های جسمی و روحی مختلفی می‌شود. از جمله : بی‌خوابی، ضربان قلب، سردرد، گرفتگی عضلات، افسردگی، پرخاش، تحریک پذیری، از بین رفتن آرامش و ناهنجاری‌های اجتماعی.

اضطراب مدیران
اضطراب مدیران

مدیران به دلایل مختلفی اغلب دچار استرس‌های مزمن می‌شوند. اگر به عنوان مدیر یک مجموعه نتوانید سطح استرس و اضطراب خود را کنترل کنید، نه تنها به شخصه دچار مشکلات بزرگی می‌شوید، بلکه مجموعه را نیز با مشکل مواجه می‌کنید.

در این مقاله از کیان پرداز هوشمند قصد داریم بیشتر در مورد اضطراب مدیران و بهترین روش مدیریت و کنترل آن صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

علت‌های اضطراب مدیران

نگرانی، استرس و اضطراب مدیران می‌تواند ناشی از علل مختلفی باشد. رایج‌ترین دلایلی که باعث نگرانی مدیران می‌شوند عبارتند از:

  • نگرانی از نرسیدن به هدف‌های تعیین شده
  • بالا بودن حجم کاری
  • فراموش کردن جلسات و تماس‌های مهم
  • عدم تطبیق خروجی شرکت با حجم کاری کارکنان
  • تأمین منابع مالی
  • عدم دسترسی به اطلاعات در ساعات غیر کاری
  • کار کردن طولانی مدت تا دیروقت
  • عدم رضایتمندی از بازدهی کار کارمندان
  • نگرانی از بابت مهلت تحویل کارها

این‌ها تنها گوشه‌ای از نگرانی‌ها و اضطراب مدیران هستند. عوامل استرس‌زا می‌توانند سلامت ذهنی و جسمی مدیران را تحت تأثیر قرار داده و موجب بروز مشکلات جدی در آن‌ها شوند. داشتن استرس کار شما را در یک چرخه معیوب قرار می‌دهد و از این طریق باعث سرخوردگی و ناامیدی شما می‌شود.

بنابراین بهتر است پیش از این اینکه اجازه بدهید اضطراب شما باعث آسیب رسیدن به مجموعه شما شود، آن را کنترل و درمان کنید.

علل اضطراب مدیران
علل اضطراب مدیران

بهترین روش کاهش اضطراب مدیران

بهترین چیزی که می‌تواند اضطراب مدیران را کاهش دهد قرص و دارو نیست، بلکه یک نرم افزار است!

واقعیت این است که درمان استرس کاری شما به عنوان یک مدیر نباید موقتی باشد. بسیاری از اضطراب‌های مدیران بی مورد و بی دلیل نیست. پس در اینجا با یک مشکل شخصی طرف نیستیم، بلکه با یک مشکل ساختاری روبرو هستیم.

نرم افزاری که می‌تواند در رفع این اضطراب مزمن به شما کمک کند، نرم افزار CRM مایکروسافت داینامیکس است. این برنامه که بانام نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری هم شناخته می‌شود، تغییری در سیستم کاری مجموعه شما ایجاد می‌کند که باعث رفع تمامی اضطراب‌ها می‌شود.

این نرم افزار به روند کاری مجموعه شما نظم بخشیده و سطح دسترسی‌ها را گسترش می‌دهد. با CRM همه کارها به موقع و به درستی انجام می‌شوند و هیچ کاری فراموش نمی‌شود.

در زیر به مهمترین کارهایی که نرم افزار CRM در جهت برطرف ساختن اضطراب مدیران انجام می‌دهد اشاره می‌کنیم:

قابلیت‌های CRM در جهت رفع اضطراب مدیران

قابلیت‌های زیر که CRM مایکروسافت داینامیکس در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توانند به شکل محسوسی باعث کاهش استرس و اضطراب مدیران شوند:

سی آر ام چگونه به کنترل اضطراب مدیران کمک می کند؟
سی آر ام چگونه به کنترل اضطراب مدیران کمک می کند؟

. مدیریت وظایف روزانه

CRM می‌تواند برای تمام مدیران و کارکنان مانند یک منشی هوشمند عمل کند. این نرم افزار می‌تواند جلسات و تماس‌های مهم را به شما یادآوری کرده و خیالتان را از بابت رسیدگی به این امور راحت کند. با این کر تمرکز شما افزایش پیدا کرده و دیگر نیازی نیست نگران فراموش کردن جلسات یا تماس‌ها باشید. سی آرام همچنین به شما کمک می‌کند تا کارهای روزانه خود را اولویت بندی کرده و کارها را روی نظم مشخصی دنبال کنید.

. ورود منظم و مدیریت اطلاعات

نرم افزار CRM تمامی اطلاعات شرکت شما اعم از اطلاعات مشتریان، داده‌های مربوط به پیگیری سفارشات، اسناد و مدارک مهمی همچون فاکتورهای خرید یا فروش، وضعیت موجودی انبار و غیره را در یک سیستم یکپارچه به صورت منظم ثبت می‌کند. به همین خاطر هیچ اطلاعاتی هرگز گم نمی‌شود.

علاوه بر این، CRM می‌تواند به شما اجازه دهد تا از راه دور نیز به این اطلاعات دسترسی داشته باشید. نیمی از اضطراب مدیران به خاطر آن است که نیمه شب یاد ماجرایی در شرکت می‌افتند و نیاز به پیگیری آن دارند، اما نمی‌توانند به اطلاعات مورد نیازشان دسترسی داشته باشند تا با خیالی آسوده بخوابند. در حالی که با استفاده از CRM می‌توانید از راه دور نیز مستقیماً به سیستم شرکت در هر ساعتی در شبانه روز متصل شده و به داده مورد نظر خود دسترسی داشته باشید.

. یکپارچه سازی اطلاعات

یکی از دلایل اصلی اضطراب مدیران این است که دقیقاً نمی‌دانند در همه بخش‌های شرکت چه اتفاقی در حال رخ دادن است. به عنوان مثال دوست دارند از وضعیت فروش مستقیم، وضعیت پیچ‌های شبکه‌های اجتماعی، وضعیت سئو و فروش سایت و غیره آگاهی داشته باشند اما نمی‌توانند همزمان به همه آن‌ها بپردازند.

از طرفی گرفتن گزارش از کارمندان هر بخش هم بی فایده خواهد بود چرا که هم این روند طول می‌کشد، هم باعث توقف کار آن بخش می‌شود و هم گزارش نهایی ممکن است آنقدر پیچیده باشد که عملاً به کار مدیر نیاید. اما با پیاده سازی CRM این مشکل حل می‌شود.

CRM تمامی داده‌های ورودی از کانال‌های مختلفی همچون سایت، پیج‌ها و بازار مستقیم را جمع‌آوری کرده و قالب گزارش‌های ساده و تحلیلی در اختیار مدیران قرار می‌دهد. با این قابلیت همه اطلاعات شرکت در یک بستر واحد ذخیره سازی شده و به عنوان یک کل واحد قابل بررسی خواهد بود.

. بهینه سازی جستجوها

با استفاده از CRM می‌توانید به هر گونه اطلاعاتی مایل هستید آنگونه که مایل هستید دسترسی داشته باشید. به عبارت دیگر می‌توانید با تعیین برخی از فیلترهای خاص به سرعت به هر اطلاعاتی که میل هستید دسترسی باشید. این کار باعث تفکیک بیشتر داده‌ها و دسترسی آسان‌تر به همان اطلاعاتی می‌شود که مایل به دانستنش هستید.

. مدیریت بازدهی کارکنان

بخش زیادی از اضطراب مدیران ناشی از آن است که کارکنان بازدهی لازم را از نظر آنان ندارند و نمی‌دانند که چگونه باید با آنان تعامل داشته باشند. CRM یک سیستم جامع ارتباطی داخل شرکت ایجاد می‌کند که مانع چنین اتفاقاتی می‌شود. با CRM وظایف روزانه هر کس مشخص است و گزارش دقیق میزان فعالیت‌های هر نفر در اختیار مدیر قرار می‌گیرد.

به همین خاطر مدیران می‌توانند به دقت عملکرد واقعی همه کارکنان را زیر نظر بگیرند و به دور از استرس ارتباطات اجتماعی، بر اساس عملکردها با کارکنان رفتار کنند.

کنترل اضطراب مدیران با CRM
کنترل اضطراب مدیران با CRM

جمع بندی

نرم افزار CRM مایکروسافت داینامیکس یک ابزار جامع مدیریت ارتباطات درون و برون شرکتی است. این نرم افزار می‌تواند با نظم بخشیدن ه روندهای اداری پیگیری امور نقش یک دستیار هوشمند را بازی کرده و مدیریت کارهای مجموعه را به شکل قابل توجهی آسان کند. این نرم افزار همچنین می‌تواند بازدهی کاری کارکنان و مدیران را افزایش دهد.

همه این‌ها باعث شده تا CRM یک درمان بسیار مفید برای اضطراب مدیران باشد. اضطرابی که اغلب ناشی از سوء مدیریت است. در حالی که CRM اساساً طراحی شده تا مشکلاتی که باعث استرس مدیران و کارکنان می‌شوند را حل کند.

نقش OKR و KPI در پیاده‌سازی موفقیت‌آمیز نرم‌افزارهای IT و CRM برای تحول دیجیتال کسب‌وکارها
شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) برای بهبود عملکرد سازمان‌ها: راهنمای جامع برای مدیران کسب‌وکار و فناوری
چند نفر برای پیاده‌سازی نرم‌افزار CRM کافی است؟ راهنمایی برای به‌صرفه‌ترین راهکار در سازمان‌ها
CRM، یک بازی تیمی: راهکارها و مانتراهای برتر برای استفاده بهینه و مداوم

مشخصات و اطلاعات تماس خود را وارد نمایید کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.


    ارتباط با کارشناسان، واتس اپ

    کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

    پاسخگویی از طریق تلفن

    کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

    آخرین مقالات


      درخواست خود را برای ما ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.


        درخواست مشاوره

        درخواست مشاوره خود را ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.