به دلیل اختلال مخابراتی خواهشمند است از طریق شماره 09198906850 با ما در ارتباط باشید

امنیت سی آر ام : چگونه می‌توان اطمینان داشت که سیستم سی آر ام امنیت کافی دارد؟

امنیت سی آر ام

امنیت سی آر ام : سیستم‌های یکپارچه سازمانی CRM مسئول رسیدگی به تمامی ارتباطات مجموعه هستند. شرکت‌هایی که از سی آر ام استفاده می‌کنند از مزیت‌های زیادی همچون مدیریت تبدیل سرنخ‌های فروش، تعریف کاریز و قیف فروش، یالا بردن نرخ وفاداری، افزایش بازدهی عملیاتی مجموعه، نظارت بهتر بر روی عملکرد کارکنان، پیش‌بینی فروش در آینده و غیره بهره می‌برند. سی آر ام یک نرم افزار جامع مدیریتی است که تمام سیستم‌های مجموجعه را یکپارچه کرده و همه داده‌ها را در بستری واحد گردآوری می‌کند.

برای آشنایی با کاربردهای سی آر ام این مقاله را مطالعه کنید.

این مسئله باعث شده تا سیستم‌های سی آر ام به یکی اصلی‌ترین و البته ارزشمندترین دارایی‌های کسب و کارها تبدیل شوند. از آنجایی که تمامی داده‌های کسب و کار اعم از بانک فوق‌العاده ارزشمند مشتریان و اسناد محرمانه فروش توسط سی آر ام ذخیره و مدیریت می‌شوند، این نرم افزار یکپارچه سازمانی مانند یک گاوصندوق طلایی برای هکرهاست.

از آنجایی که خطر سرقت اطاعات مجموعه همیشه وجود دارد، همواره باید بتوانید امنیت سی آر ام خود را تأمین کنید. هرچقدر سازمان شما بزرگ‌تر باشد، تأمین امنیت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

در این مقاله از کیان پرداز هوشمند قصد داریم در مورد راهکارهای تضمین امنیت سی آر ام با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

امنیت سی آر ام
امنیت سی آر ام

راهکارهای افزایش امنیت سی آرام

چنانچه نرم افزار CRM شما هک شود و اطلاعات مجموعه فاش شود، متحمل ضربه بزرگی خواهید شد. اول از همه اینکه اعتماد مشتریان خود (به ویژه مشتریان بزرگ) را از دست می‌دهید و این موضوع می‌تواند آسیب‌های جدی به کسب و کار شما بزند. دوم اینکه منتشر شدن اطلاعات محرمانه سازمان نیز می‌تواند تهدید بسیار مهمی برای کسب و کار شما باشد.

وقتی از سیستم یکپارچه سازمانی CRM استفاده می‌کنید از مزیت‌های بیشمار آن لذت خواهید برد اما این یکپارچگی خطراتی هم دارد که باید از همان ابتدا به فکر جلوگیری از آن‌ها باشید.  در زیر به اصلی‌ترین اقداماتی که باید برای تأمین امنیت سی آر ام خود انجام دهید اشاره می‌کنیم:

1. ایمن‌سازی اطلاعات با راهکارهای امنیتی

اولین گام برای تضمین امنیت سی آر ام این است که زیرساخت‌های IT که میزبان نرم افزار شما هستند را ایمن کنید. استفاده از لایه‌های امنیتی برای ورود به سی آر ام کار هکرها را برای سرقت اطلاعات نرم افزار سخت می‌کند.

اولین قدم استفاده از یک دیوار آتش یا فایروال (Firewall) مناسب و قدرتمند است که امکان کنترل دسترسی به اطلاعات را برای شما فراهم می‌کند. در گام بعدی یک آنتی‌ویروس خوب و مطمئن را بر روی سیستم‌ها نصب کنید تا از داده‌های سی آر ام شما در مقابل ویروس‌ها، کرم‌ها و تروجان‌های نرم افزاری محافظت کند.

بیشتر آنتی‌ویروس‌ها دارای ابزارهای ضد بدافزار و ضد فیشینگ هستند و امکان اسکن‌های لحظه‌ای را می‌دهند تا با خیالی آسوده به اینترنت متصل شوید.

2. سیستم عامل‌های خود را به‌روز‌رسانی کنید

آپدیت کردن سیستم‌های عمال نقش مهمی در تضمین امنیت سی آر ام دارد. دقت داشته باشید که آپدیت‌های جدید نرم افزاری سیستم‌های عامل الزاماً حاوی تغییرات ظاهری یا ابزارهای مدرن‌تر نیستند اما همیشه شامل پچ‌های جدید امنیتی هستند. مایکروسافت و اپل سالانه چند آپدیت امنیتی جدید برای سیستم‌های عامل ویندوز و MacOS ارائه می‌کنند. بنابراین توصیه می‌کنیم برای تضمین امنیت سی آر ام خود همواره سیستم عامل کامپیوترهای مجموعه را آپدیت کنید.

البته سیستم‌های عامل معمولاً به صورت خودکار آپدیت می‌شوند نیازی به تغییرات دستی نیست، اما باید قابلیت آپدیت خودکار را روشن کرده باشید تا از این خدمات بهره‌مند شوید.

امنیت سی آر ام
امنیت سی آر ام

3. با یک شرکت مطمئن همکاری کنید

واقعیت این است که شما می‌توانید به صورت رایگان هم بهترین نرم افزار سی آرام، یعنی داینامیکس 365 را دانلود و روی سیستم‌های خود نصب کنید. اما یکی از بزرگ‌ترین مشکلات نرم افزارهای رایگان دقیقاً در همین بخش امنیت است. به همین خاطر است که توصیه می‌شود برای پیاده سزای سی آر ام همواره با یک شرکت متخصص در این حوزه، مانند کیان پرداز هوشمند همکاری کنید.

شرک‌های مختلفی هستند که خدمات CRM به شما ارائه می‌کنند. هر کدام از این شرکت‌ها نیز یک نرم افزار متفاوت یا نسخه خودشان را ارائه می‌کنند. در هنگام انتخاب شرکتی که CRM را برای شما راه‌اندازی می‌کند دقت داشته باشید. چراکه این شرکت می‌تواند به CRM و در نتیجه اطلاعات شما دسترسی داشته باشد.

جدای از اینکه خود عاملین شرکت طرف حساب می‌توانند اقدام به سرقت اطلاعات شما کنند، در صورت ضعف زیرساخت‌های امنیتی، هکرهای می‌توانند از طریق دسترسی آن شرکت نیز به CRM شما دسترسی پیدا کرده و اطلاعات شما را سرقت کنند.

بنابراین در هنگام انتخاب شرکتی که CRM را برای شما پیاده سازی می‌کند همواره دقت نظر داشته باشید. کیان پرداز هوشمند نه تنها داینامیکس 365 را با ابزارهای امنیتی کامل برای شما پیاده سازی می‌کند، بلکه یک شرکت کاملاً قابل اطمینان در راستای حفظ اطلاعات مجموعه شما نیز هست. زیرساخت‌های امنیت نرم افزاری کیان پرداز نیز در بالاترین درجه قرار دارند و از این‌ رو نیازی به نگرانی از بابت سرقت غیرمستقیم داده‌ها نیست.

4. به کارکنان خود به خوبی آموزش دهید

واقعیت این است که در اکثر موارد هکرهای از راه‌های پیچیده‌ای برای دسترسی به اطلاعات شرکت‌ها استفاده نمی‌کنند، بلکه به سادگی با فریب دادن یکی از کارکنان اطلاعات ورود را به سیستم را به دست می‌آورند. سال گذشته شرکت بزرگ اوبر به خاطر اشتباه ساده یکی از کارکنان خود قربانی هکرها شد و میلیون دلار ضرر کرد.

یکی از مهم‌ترین وظایف شما بعد از پیاده سازی CRM آموزش دادن به کارکنان جهت استفاده صحیح از آن است. یکی از مهم‌ترین این آموزه نیز در راستای حفظ امنیت سیستم است. مثلاً به کارکنان بیاموزید که نام کاربری و رمز عبور پیچیده انتخاب کرده و آن را در اختیار هیچ‌کس قرار ندهند. یا تأکید کنید که هر چند وقت یکبار رمز عبور خود را تغییر دهند.

ارائه دستورالعمل‌ها، برگزاری ورکشاپ‌ها و آموزش حضوری می‌تواند راهکارهای خوبی برای آموزش دادن به کارکنان در راستای تأمین امنیت سی آر ام باشد.

امنیت سی آر ام
امنیت سی آر ام

جمع بندی

نرم افزار داینامیکس 365 کیان پرداز هوشمند با بالاترین ضرایب امنیتی برای کسب و کارهای مختلف پیاده سازی می‌شود. کیان پرداز هوشمند علاوه بر نصب انواع فایروال‌ها و لایه‌های محافظتی، نرم افزار CRM را با کدگذاری سرتاسری ارائه می‌کند تا امنیت آن را هرچه بیشتر تأمین کند.

نقش OKR و KPI در پیاده‌سازی موفقیت‌آمیز نرم‌افزارهای IT و CRM برای تحول دیجیتال کسب‌وکارها
شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) برای بهبود عملکرد سازمان‌ها: راهنمای جامع برای مدیران کسب‌وکار و فناوری
چند نفر برای پیاده‌سازی نرم‌افزار CRM کافی است؟ راهنمایی برای به‌صرفه‌ترین راهکار در سازمان‌ها
CRM، یک بازی تیمی: راهکارها و مانتراهای برتر برای استفاده بهینه و مداوم

مشخصات و اطلاعات تماس خود را وارد نمایید کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.


    ارتباط با کارشناسان، واتس اپ

    کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

    پاسخگویی از طریق تلفن

    کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

    آخرین مقالات


      درخواست خود را برای ما ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.


        درخواست مشاوره

        درخواست مشاوره خود را ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.