به دلیل اختلال مخابراتی خواهشمند است از طریق شماره 09198906850 با ما در ارتباط باشید

دغدغه های کسب و کارها : یک باور عمومی غلط در خصوص نرم افزارهای ERP و CRM

نرم افزارهای ERP

با هر کس در مورد تحول دیجیتال و نرم افزارهای ERP   و CRM صحبت کردم با یک باور غلط و ویران کننده روبرو شدم که تقریباً همه دچار آن هستند!

بیشتر افراد و صاحبان کسب‌وکارها باور دارند که با استفاده از نرم افزارهای ERP  و CRM یا ابزارهای مشابه  می‌توانند حجم کار کارمندان را کم کنند. در صورتی که هرگز این‌طور نیست!

فلسفه اصلی ابزارهای مدیریتی اینچنینی برای شرکت‌ها و مجموعه‌های تجاری و اداری این است که کارمندان و همکاران در سطوح پایین‌تر کلیک بیشتری انجام بدهند تا مدیران بتوانند با کلیک کمتری به گزارشات و اطلاعات مورد نیاز خود برسند.

این فلسفه اصلی نرم افزارهای ERP و CRM است.

نرم افزارهای ERP
نرم افزارهای ERP

بنابراین وقتی نرم افزارهای ERP و CRM می‌خریم باید حتماً در خصوص منابع، تیم خود، شرایط و نحوه استقرار این ابزارهای دیجیتال برنامه‌ریزی و بینش درستی داشته باشیم.

در غیر این صورت این ابزارها هم مثل صدها نرم افزار و ابزار دیگری که در سازمان‌ها خریداری می‌شود و هیچ‌گونه استفاده‌ای هم از آن‌ها نمی‌شود، کاربردی نخواهند داشت.

به همین خاطر است که برخی از شرکت‌های نرم‌افزاری با شعارها و باورهای غلط نرم‌افزارهای ERP و CRM را به سازمان و شرکت‌ها می‌فروشند و به کارمندان پرزنت می‌کنند، در حالی که بعد از مدتی واقعیت امر مشخص می‌شود. بعد از اینکه تب و تاب اولیه تغییرات ناشی از نصب و راه‌اندازی این نرم افزارها افتاد، کاربران تازه متوجه کاستی‌ها یا وعده‌های اشتباهی که دریافت کرده بودند می‌شوند. موضوعی که سبب می‌شود ابزار بسیار کارآمدی همچون نرم افزارهای ERP و CRM بلااستفاده باقی بماند.

نرم افزارهای ERP
نرم افزارهای ERP

در عمل اگر بخواهیم به واقعیت‌های این موضوع نگاه کنیم، پس از نصب و پیاده سازی نرم افزارهای ERP و CRM اتفاقات زیر در سازمان رخ خواهد داد:

  1. نیاز است تا اطلاعات مورد نیاز و داده‌های ضروری با روش‌های مشخص شده وارد سیستم شوند نه هر روشی که کارکنان دوست دارند یا به آن عادت کرده‌اند. با این کار از تعدد فایل‌ها جلوگیری شده و همه داده‌ها در یک بستر واحد ذخیره‌سازی می‌شوند.
  2. مهلت انجام بسیاری از کارها در سیستم مشخص می‌شود و کارکنان دیگر نمی‌توانند هر کاری را در هر زمان دوست دارند انجام دهند.
  3. سازمان جهت مدیریت زیرساخت‌ها و نرم افزارها به منابع اطلاعاتی و انتقال داده‌ها به سیستم جدید نیاز خواهد داشت.
  4. بسیاری از وضعیت‌ها، شرایط و موقعیت‌هایی که پیش از این مشخص نبودند و داده‌های پراکنده و نامنظمی در مورد آن‌ها وجود داشت، با پیاده‌سازی نرم افزارهای ERP و CRM آشکار  می‌شود.
  5. مدیران سازمان نیاز دارند با این ابزارهای جدید آشنایی بیشتری پیدا کنند.
  6. پس از گذشت مدت زمانی مشخص که سیستم داخل سازمان اجرایی شد و همکاران و مدیران مزایای آن را تجربه کردند، حذف این سیستم از سازمان سخت خواهد بود.
  7. با استفاده از نرم افزارهای ERP و CRM برخی مشکلات داخلی سازمان مرتفع، گزارش دهی‌ها ساده‌تر و انجام فعالیت‌ها راحت‌تر و با کیفیت‌تر خواهد شد.
نرم افزارهای ERP و crm
نرم افزارهای ERP و crm

در آخر اینکه توصیه می‌کنم پیش از هر وارد شدن به یک دنیای تازه، قبل از هر چیزی باید با قاعده بازی، اصول، فلسفه وجودی آن آشنا شوید و بتوانید با چشمانی باز قدم در راه ارتقای زیرساخت‌های مجموعه خود با نرم‌افزارهای ERP و CRM بگذارید.

کیان پرداز هوشمند بهترین نرم افزارهای ERP و CRM را با پشتیبانی و آموزش‌های کامل برای شما پیاده‌سازی می‌کند. با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مشخصات و اطلاعات تماس خود را وارد نمایید کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

ارتباط با کارشناسان، واتس اپ

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

پاسخگویی از طریق تلفن

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

آخرین مقالات

درخواست خود را برای ما ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

درخواست مشاوره

درخواست مشاوره خود را ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.