به دلیل اختلال مخابراتی خواهشمند است از طریق شماره 09198906850 با ما در ارتباط باشید

5 مزیت سی آر ام برای بازاریابی و فروش

مزیت سی آر ام

مردم تنها به دو دلیل از شما خرید نمی‌کنند:

1. تا به حال اسم شما را هم نشنیده‌اند

2. قبلاً اسم شما را شنیده‌اند

بیایید فرض کنیم که مورد دوم درباره شما صدق نمی‌کند. فرض کنیم که شما خدمات ارزشمندی را با قیمت بسیار پایین عرضه می‌کنید که نرخ بازگشت سرمایه بسیار خوبی برای مشتریان دارد، خب؟

در این شرایط دلیل اصلی مردم برای خرید نکردن از شما این است که حواسشان به کسب و کار و پیشنهاد جذاب شما نیست. به عبارت دیگر، صدای شما را نمی‌شنوند.

چرا با وجود این که شما یک فروشنده خوب با پیشنهادی شگفت انگیز هستید، باز هم این اتفاق نمی‌افتد؟ چون شما هم پشت این ایده قدیمی و اشتباه گیر کرده‌اید که “جنس خوب، مشتری خودش را پیدا می‌کند”.

اگر بیشتر از یک دقیقه باشد که در کسب و کاری مشغول فعالیت هستید، حتماً تا الان فهمیده‌اید که ارتباط چند گامی و چند رسانه‌ای با مشتریان بالقوه و فعال، امروزه به تعریف اصلی “توسعه فروش” تبدیل شده است.

پس چرا این نوع بازاریابی زمان‌بندی شده، هدفمند، متوالی و چند رسانه‌ای را روی کسب و کار خودتان پیاده سازی نمی‌کنید؟ بهانه‌های رایج مدیران یا صاحبان کسب و کار برای عدم پیاده سازی تحولات سازمانی این‌ها هستند:

  • نمی‌خواهم به خودم و پرسنلم فشار بیاورم
  • زمانی که مشتریان بدانند من چه پیشنهاد شگفت انگیزی را ارائه می‌دهم، حتماً خودشان می‌آیند و از من خرید می‌کنند
  • من برایشان خبرنامه، تراکت یا بروشور می‌فرستم، کافی‌ست مگر نه؟
  • من نمی‌دانم برای جلب توجه آنان چه بگویم؟

این موضوع کاملاً قابل درک است. به همین خاطر هم در این مقاله از کیان پرداز فهرستی از 5 مزیت سی آر ام را گردآوری کرده‌ایم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید بازدهی کسب و کار خود را افزایش داده و روندهای بازاریابی دقیق‌تری آر پیاده سازی کنید.

مزیت سی آر ام برای بازاریابی
مزیت سی آر ام برای بازاریابی

CRM چیست؟

نرم افزار سی آر ام یک برنامه یکپارچه شرکتی برای بهبود فرایند مدیریت اطلاعات یک کسب و کار یا سازمان است. با استفاده از CRM تمامی داده‌های در یک بستر واحد به صورت منظم دسته بندی شده و در لحظه نیاز به سرعت قابل دسترسی هستند.

در عصر امروز که اطلاعات از هر طلایی ارزشمندتر است، استفاده از CRM برای مدیریت اطلاعات درونی و بیرونی شرکت‌ها یک امر ضروری محسوب می شود.

سی آر ام موجب بهبود ارتباط با مشتریان مجموعه شده و با اتوماسیون فرایندهای اداری داخلی، موجب افزایش بازدهی کاری مجموعه می‌شوند. از این رو هزینه‌های خود را کاهش داده  و همزمان روندهای بازاریابی و فروش را تقویت می‌کنید.

سی آر ام ابزارها و مزیت‌های بیشماری دارد که می‌توانید در این مقاله با آن‌ها آشنا شوید.

کیان پرداز هوشمند بهترین نرم افزار سی آر ام جهان یعنی Microsoft Dynamics 365 ce را به صورت اختصاصی با زبان فارسی پیاده سازی می‌کند. داینامیکس 365 کامل‌ترین نرم افزار سی آر ام به شمار می‌رود.

در ادامه به 5 مزیت سی آر ام در جهت بهبود بازدهی مجموعه و اصلاح فرایندهای بازاریابی می‌پردازیم.

انواع مزیت سی آر ام برای بهبود بازدهی و بازاریابی

5 مورد زیر از اصلی‌ترین مزیت‌های سی آر ام برای کسب و کارهای مختلف هستند. تفاوتی ندارد که مجموعه کوچکی باشید یا بزرگ، فواید CRM قطعاً برای توسعه بازار و افزایش سودآوری شما ضروری خواهند بود.  

مزیت سی آر ام برای ارتباط با مشتری
مزیت سی آر ام برای ارتباط با مشتری

1.     برخورد اول خیلی خوبی با سرنخ‌ها داشته باشید

تا به حال چند بار شده که خود شما تنها با دیدن یک ایمیل تبلیغاتی یا گرفتن تراکت و بروشور یک شرکت اقدام به خرید کردن از آن بکنید؟ در روز چندتا از این ایمیل‌های تبلیغاتی مملو از پیشنهادات ویژه دریافت می‌کنید؟ چندتا از آن‌ها را اصلاً باز می‌کنید؟ چقدر به این نوع تبلیغات اعتماد دارید؟

واقعیت این است که هرچقدر کانال‌های ارتباطی یک مجموعه با مشتریان بالقوه بیشتر باشد، حس اعتماد بیشتری را نیز جلب می‌کند. به عنوان مثال اگر شما یکی ایمیل تبلیغاتی دریافت کنید، بعد ظرف چند روز با تراکت آن شرکت روبرو شوید و در این مدت یک پیامک تبلیغاتی هم برای شما ارسال شود، با خود احساس می‌کنید که حتماً این شرکت، یک کسب و کار معتبر است که توانسته اینقدر تبلیغات کند!

این در حالی است که اتفاقاً این شرکت هزینه زیادی برای بازاریابی انجام نداده، بلکه توانسته از طریق کانال‌های مختلف با مشتریان هدف خود ارتباط برقرار کند. این نوع اصرار مطمئناً باعث می‌شود که توجه شما جلب شده و به اصطلاح صدای آن کسب و کار را بشنوید و واقعاً به پیشنهادی که ارائه کرده فکر کنید.

در این لحظه یک مرحله در قیف فروش پیش رفته‌اید.

شما نیز خود به عنوان مدیر یا صاحب یک کسب و کار می‌توانید از چنین استراتژی‌هایی استفاده کنید. ابزارهای داینامییکس 365 کانال‌های ارتباطی شما را به صورت زمانبندی شده و هوشمند یکپارچه می‌کنند. به عنوان مثال شما می‌توانید زمانبندی کنید که برای هر مشتری هدف، به فاصله 1 روز یا چند ساعت پس از ارسال ایمیل، یک پیامک تبلیغاتی یا یک پیام واتساپی هم ارسال شود.

جالب‌تر اینکه با پیاده سازی CRM این فرآیندها به صورت رایگان انجام خواهند شد.

2.     صورتحساب‌های خود را به موقع پرداخت کنید

منظم بودن روندهای حسابرسی مجموعه اهمیت زیادی در حفظ بازدهی دارد. اگر تکلیف شما در زمینه سود و زیان‌ها مشخص نباشد نمی‌توانید به درستی هیچ استراتژی مشخصی را برای آینده طرح ریزی کنید.

یکی از مزیت سی آر ام این است که پیام‌های یادآوری در خصوص موعد پرداخت صورتحساب‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد. با CRM دیگر هیچ پرداختی به تعویق نمی‌افتد و همه چیز سر موعد انجام می‌شود.

ابزارهای یادآوری CRM تنها به یادآوری سررسید صورتحساب‌های مجموعه محدود نمی‌شود. این نرم افزار که در دسترسی همه پرسنل (بخش مورد نظر) قرار دارد، می‌تواند مانند یک منشی شخصی برای هر نفر تمامی قرارهای ملاقات و موعد جلسات را یادآوری کند.

از این رو با استفاده از CRM زمان شما مملو از جلسات بی مورد نمی‌شود و به موقع به تمامی قرارهای کاری یا فعالیت‌های عقب افتاده می‌رسید. از آنجایی که دینامیکس 365 یک نسخه موبایلی هم دارد، هشدار یادآوری‌ها سیستماتیک روی گوشی هر نفر نیز نمایش داده می‌شود.

3.     بیش فروشی به مشتریان جدید

می‌دانید بهترین موقع برای فروختن جنس چه زمانی است؟ وقتی که مشتری یک کالاهای شما را انتخاب کرده و کارتش در دستش است. در این لحظه طلایی باید پیشنهاد جذابی به او بدهید که نتواند رد کند!

بیش فروش یعنی همین. وقتی مشتری برای خرید یک کالای 1000 تومانی وارد مغازه شما می‌شود، باید با یک جنس 300 هزار تومانی مغازه را ترک ‌کند.

سی آر ام با جمع آوری داده و تحلیل داده می‌تواند قیف و کاریز فروش شما را طراحی کرده و زمان مناسب برای اقدام جهت بیش فروشی را مشخص کند.

4.     یادآوری رویدادها و قرارها

حفظ ارتباط با مشتری بعد از خرید یکی از مهمترین شاخص‌های بازاریابی است. شما هرگز نباید یک مشتری را بعد از خرید رها کنید. یادتان باشد که بیشتر سهم فروش مجموعه از مشتریان وفادار ثبت می‌شود. به همین خاطر تا جایی که می‌توانید باید شانس بازگشت تک به تک مشتریان را افزایش دهید.

خرید کردن از شما باید به عادت مشتریان تبدیل شود. ارسال پیام‌های شخصی سازی شده و پیگیری از مشتری یکی از راهکارهای خوب برای افزایش شانس وفاداری اوست. ابزارهای ارسال انبوه پیام داینامیکس 365 به خوبی این امکان را برای شما فراهم می‌کند.

5.     ارتباط مداوم یا بیش از حد

پیگیری، کلید داشتن یک ارتباط موفق با مشتری است. به عنوان مثال اگر ایمیلی را برای مشتری ارسال کرده و او را به یک وبینار دعوت می‌کنید، حتماً باید یک پیامک شخصی به نام خودش هم ارسال کنید و به او یادآور شوید که این ایمیل برایش ارسال شده است.

این پیامک‌های پیگیری می‌توانند تا لحظه برگزاری وبینار برای مشتری ارسال شوند تا مطمئن شوید که نظرش جلب شده است. یادتان باشد که مشتری را کلافه نکنید و استراتژی مناسبی برای ارتباط‌های خود داشته باشید.

شما می‌توانید با استفاده از سی آر ام این نوع ارتباطات را اتوماسیون کنید.

مزیت سی آر ام برای فروش
مزیت سی آر ام برای فروش

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم توضیحاتی را در خصوص مزیت سی آر ام برای بهبود فرایندهای بازاریابی ارائه کنیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

لینک منبع

مشخصات و اطلاعات تماس خود را وارد نمایید کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

ارتباط با کارشناسان، واتس اپ

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

پاسخگویی از طریق تلفن

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

آخرین مقالات

درخواست خود را برای ما ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

درخواست مشاوره

درخواست مشاوره خود را ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.