به دلیل اختلال مخابراتی خواهشمند است از طریق شماره 09198906850 با ما در ارتباط باشید

CRM در صنایع مختلف : آیا می‌توان سی آر ام را به‌طور اختصاصی برای صنایع مختلفی چون خدمات مالی، خدمات بهداشتی و… استفاده کرد؟

CRM در صنایع مختلف

CRM در صنایع مختلف : سی آر ام در صنایع مختلف یک نرم افزار جامع برای تحول دیجیتال سازمانی است. نرم‌افزارهای سی آر ام و رأس آن‌ها داینامیکس 365، سیستم‌های سازمانی را یکپارچه کرده و باعث یکدست شدن جریان‌های ورودی و مدیریت اطلاعات می‌شوند. اتفاقی که باعث می‌شود بتوانید بیشتری استفاده را از داده‌های شرکت برده و از این سرمایه ارزشمند در راستای بهبود ارتباط با مشتریان و افزایش فروش بهره ببرید.

امروزه همه شرکت‌ها و سازمان‌ها به سی آر ام نیاز دارند. امروز عصر اطلاعات و مشتری سالاری است. به همین خاطر جذب و نگه داشتن مشتریان یک هنر است. هنری که ابزارهای خاص خودش را دارد. ابزارهای داینامیکس به شما کمک می‌کنند تا اعتماد مشتریان را جلب کرده و از این طریق موجب افزایش سودآوری و توسعه بیشتر کسب و کار خود شوید.

در این مقاله از کیان پرداز هوشمند قصد داریم به معرفی صنایعی که بیشترین استفاده را از CRM می‌برند بپردازیم. برای آشنایی با کاربرد اختصاصی سی آر ام در صنایع مختلف با ما همراه باشید.

CRM در صنایع مختلف
CRM در صنایع مختلف

کدام صنایع بیشترین استفاده را از CRM می‌برند؟

همه صنایع و همه کسب و کارها در هر حوزه‌ای می‌توانند از مزیت‌های سی آر ام بهره ببرند. اصولاً اگر با هر گونه مشتری ارتباط دارید، سی آر ام ابزاری است که برایتان مفید خواهد بود. با این وجود میزان کاربرد سی آر ام در صنایع مختلف متفاوت است. در زیر به معرفی صنایعی می‌پردازیم که بیشترین بهره را از CRM می‌برند.

CRM در بانکداری

CRM در صنایع مختلف
CRM در صنایع مختلف

بانکداری یک از صنایعی است که بیشترین استفاده را از CRM می‌برد. بانک‌ها واحدهایی هستند که اصولاً با مشتریان بسیار زیاد و اعداد و ارقام انبوهی سروکار دارند. به همین خاطر الزاماً باید بتوانند به خوبی اطلاعات مشتریان را مدیریت کرده و مراقبت حساب‌های آنان باشند. بدون استفاده از سی آر ام هیچ بانکی نمی‌تواند به سوابق مشتریان تسلط داشته باشد و برای هر کس امتیازاتی ویژه قائل شود.

بانک‌ها توانسته‌اند با استفاده از CRM روند پیگیری خدمات مالی را بهبود بخشیده و موفقیت بیشتری در جلب اعتماد مشتریان داشته باشند. نرم افزار سی آر ام نقش کلیدی در مدیریت چرخه طول عمر مشتری داشته و اعتماد او را برای قرار دادن سرمایه خود در بانک افزایش می‌دهد.

CRM در هتلداری

CRM در صنایع مختلف
CRM در صنایع مختلف

هتل‌ها واحدهایی هستند که رضایت مشتریان برای آنان از اهمیت خاصی برخوردار است. رضایتمندی میهمانان برای هتل‌ها اولویت مهمی است چراکه اساس بازار کار و اعتبار هر هتلی به همین رضایت مشتری است.

از آنجایی که تعداد میهمانان جدید در هتل‌ها زیاد است، از بانک اطلاعاتی و سرنخ‌های بسیار خوبی برخوردارند. داینامیکس 365 به هتل‌ها کمک می‌کند تا داده‌های مشتریان را به خوبی مدیریت کرده و ارتباط بسیار بهتر و نزدیک‌تری با آنان داشته باشند.

ارائه پیشنهادات ویژه برای مشتریان قبلی، ثبت نظرات و بازخوردهای میهمانان، پاسخگویی سریع‌تر و بهتر به درخواست‌های میهمانان، جذب مشتریان جدید و غیره همگی از خدمات جذابی هستند که داینامیکس 365 در اختیار هتل‌ها قرار می‌دهد.

CRM در صنایع تولیدی

CRM در صنایع مختلف
CRM در صنایع مختلف

ابزارهای سی آر ام به واحدهای تولیدی کمک می‌کنند تا علاوه بر مدیریت روند ارتباط با مشتریان، فرآیند تولید را نیز بهتر مدیریت کنند. تمامی کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی می‌توانند با استفاده از سی آر ام خط تولید خود را با سفارش‌های دریافتی هماهنگ کرده و بازدهی کار را به شکل قابل توجهی افزایش دهند.

با استفاده از سی آر ام دیگر هیچ سفارشی دیرتر از موعد آماده نشده و همه محصولات با بالاترین کیفیت ممکن و سر موقع تحویل داده می‌شوند. با پیاده‌سازی سی آر ام می‌توانید رضایت مشتریان بزرگ خود را حلب کرده و سهم بازار تولید خود را افزایش دهید.

داینامیکس 365 همچنین به مدیریت بهتر منابع انسانی داخل شرکت نیز کمک می‌کند. با داینامیکس 365 می‌توانید نظارت بهتری روی عملکرد کارکنان مجموعه داشته باشید و امتیازات تشویقی بهتری برای نیروهای واقعاً ارزشمند خود قائل شوید.

CRM در کشاورزی

CRM در صنایع مختلف
CRM در صنایع مختلف

شرکت‌هایی که به صورت صنعتی در کار کشاورزی فعالیت می‌کنند می‌توانند با استفاده از سی آر ام ارتباط بهتری با عرضه‌کننده‌ها و مشتریان داشته باشند. صنعت کشاورزی صنعت بزرگی است که واحدهای زیادی در آن مشغول به کار هستند. با استفاده از سی آر ام همواره می‌توانید نیازهای مشتریان خود را شناسایی و حتی پیش‌بینی کرده و تولیدات یا خریدهای خود را با آن هماهنگ کنید.

CRM در عمده‌فروشی

CRM در صنایع مختلف
CRM در صنایع مختلف

شرکت‌های عمده‌فروشی یا B2B معمولاً چرخه فروش پیچیده‌ای دارند و با مشتریان گوناگونی، در مقیاس‌های بزرگ در ارتباط هستند. به همین خاطر حتماً به یک نرم افزار جامع و یکپارچه نیاز دارند تا بتوانند بازار خود را مدیریت کنند. هرچقدر چرخه عرضه عمده‌فروشی‌ها کوتاه‌تر و ساده‌تر باشد، موفقیت آنان نیز بالاتر است. اتفاقی که سی آر ام برای کسب و کارهای B2B رقم می‌زند.

داینامیکس 365 علاوه بر بهبود ارتباط با مشتریان، به بهبود ارتباط با تأمین‌کنندگان نیز کمک می‌کند. کسب و کارهای عمده‌فروشی با استفاده از این نرم افزار می‌توانند بهتر خرید کرده و بهتر به فروش برسانند. کاریز و قیف فروشی که CRM برای کسب و کارهای B2B ایجاد می‌کند تأثیر شگرفی در افزایش راندمان کاری آنان خواهد داشت.

CRM در خرده‌فروشی

CRM در صنایع مختلف
CRM در صنایع مختلف

کسب و کارهایی که با مصرف کننده نهایی سروکار دارند یا به صورت B2C فعالیت می‌کنند می‌توانند از مزیت‌های سی آرم برای بهبود ارتباط با مشتریان و جذب و حفظ آنان بهره ببرند. با استفاده از سی آر ام تمامی داده‌های پراکنده از مشتریان در قالب پرونده‌های شخصی در یکجا  ذخیره می‌شوند و امکان دسترسی به آن‌ها در هر زمانی ممکن است.

کسب و کارهای خرده فروشی با استفاده از این داده‌ها می‌توانند علاوه بر تعریف قیف فروش و افزایش نرخ جذب مشتری، موجب حفظ مشتری و تبدیل آن‌ها به مشتریان وفادار شوند. یادتان باشد که مشتریان وفادار شما 80% فروش شما را تأمین می‌کنند. بنابراین استفاده صحیح از CRM می‌تواند تأثیر چشمگیری در افزایش فروش شما داشته باشد.

CRM در شرکت‌های مالی

CRM در صنایع مختلف
CRM در صنایع مختلف

شرکت‌های مالی و حسابداری اصولاً با داده‌های زیادی طرف هستند. به همین خاطر حتماً در کنار سایر نرم‌افزارهای مالی و حسابداری به نرم افزار دیگری نیاز دارند تا بتواند اطلاعات مشتریان را در قالب پرونده‌های مشخص و جداگانه ذخیره کرده و به مدیریت بهتر آنان کمک کند.

به ویژه که مشتریان شرکت‌های مالی بسیار حساس هستند و روی دقت و سرعت عمل رسیدگی به درخواست‌های خود حساسند. از این رو شرکت‌های مالی با استفاده از CRM سعی در مدیریت بهتر مشتریان داشته و می‌توانند با اتوماسیون بسیاری از فرآیندهای تکراری موجب جلب رضایت هرچه بیشتری آنان شوند.

با استفاده از CRM می‌توانید خدمات ممتازی به مشتریان خود ارائه کرده و با دقت بیشتری به پیگیری فرآیندهای مالی آنان بپردازید.

CRM در صنعت خدمات بهداشتی

CRM در صنایع مختلف
CRM در صنایع مختلف

صنعت پزشکی یکی از صنایع رو به رشد در جهان محسوب می‌شود. بالا بودن هزینه‌های مراقبت‌های پزشکی باعث شده تا انتظارات بیماران نیز از سطح خدمات درمانی بالاتر برود. به همین خاطر شرکت‌های فعال در زمینه صنعت پزشکی می‌توانند با استفاده از CRM به شناخت بهتری از سلیقه و خواست مردم دست پیدا کرده و گام‌های مؤثرتری در راستای جلب رضایت هر چه بیشتر آنان بردارند.

CRM در توریسم

CRM در صنایع مختلف
CRM در صنایع مختلف

صنعت توریسم یکی از صنایعی است که کاملاً مشتری محور است. مشتری محور بودن این صنعت باعث شده تا نیاز جدی به نرم افزاری داشته باشد که می‌تواند در زمینه بهبود ارتباط با مشتریان به آن کمک کند. کسب و کارهای حاضر در صنعت گردشگری با استفاده از ابزارهای داینامیکس 365 می‌توانند به شناخت بهتری از مشتریان دست پیدا کرده و ارتباط شخصی‌تری با او برقرار کنند. ارتباطی که برای جلب نظر هرچه بیشتر او ضروری است.

کاربرد سی آر ام در صنایع گردشگری بیشتر روی جذب مشتریان جدید است. یادتان باشد که هرچقدر مسافران راضی‌تری داشته باشید، در آینده مسافران بیشتری خواهید داشت.

CRM در املاک

CRM در صنایع مختلف
CRM در صنایع مختلف

صنعت املاک صنعت اطلاعات است. مواد اولیه املاکی‌ها فقط داده و اطلاعات است. پس طبیعی است که نرم افزار مدیریت داده‌ها (CRM) نقش کلیدی برای کسب و کارهای مشاوره املاک دارد.

املاکی‌ها می‌توانند با استفاده از سی آر ام به خوبی داده‌های خود را دسته بنید کرده و به سادگی با تعریف معیارهای مشخصی به اطلاعات ثبت شده از هر ملکی در لحظه دسترسی داشته باشند. سرعت عملی که برای جلب و جذب مشتریان حیاتی است.

از طرف دیگر با ثبت و ذخیره اطلاعات مشتریان سابق یا سرنخ‌ها (مشتریان بالقوه) بازار کار خود آر گسترش دهند. داینامیکس 365 می‌تواند به صورت اتوماتیک به پایان رسیدن موعد اجاره واحدهایی که قبلاً اجاره داده شده را یادآوری کند. می‌تواند ملک‌هایی که پتانسیل فروش دارند را به شما نشان دهد. می‌تواند به شما کمک کند تا مشتریان بالقوه را رها نکرده و در صورت داشتن ملک مورد نظر آنان با آن‌ها تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می‌کنیم مقاله CRM برای املاک را مطالعه کنید تا بهتر متوجه کاربردهای بسیار زیادی داینامیکس 365 برای مشاورین املاک شوید.

جمع بندی

نرم افزار CRM در صنایع مختلف کاربردهای زیادی دارد. هر صنعتی به فراخور نوع فعالیت و بازار خود می‌تواند به شکلی از خدمات سی آر ام بهره ببرد. کیان پرداز هوشمند نرم افزار داینامکس 365 را متناسب با نوع صنعتی که در آن فعالیت دارید و حتی متناسب با نیازها و ظرفیت‌های خاص مجموعه شما سفارشی‌سازی و پیاده‌سازی می‌کند.

نقش OKR و KPI در پیاده‌سازی موفقیت‌آمیز نرم‌افزارهای IT و CRM برای تحول دیجیتال کسب‌وکارها
شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) برای بهبود عملکرد سازمان‌ها: راهنمای جامع برای مدیران کسب‌وکار و فناوری
چند نفر برای پیاده‌سازی نرم‌افزار CRM کافی است؟ راهنمایی برای به‌صرفه‌ترین راهکار در سازمان‌ها
CRM، یک بازی تیمی: راهکارها و مانتراهای برتر برای استفاده بهینه و مداوم

مشخصات و اطلاعات تماس خود را وارد نمایید کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.


    ارتباط با کارشناسان، واتس اپ

    کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

    پاسخگویی از طریق تلفن

    کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

    آخرین مقالات


      درخواست خود را برای ما ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.


        درخواست مشاوره

        درخواست مشاوره خود را ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.