به دلیل اختلال مخابراتی خواهشمند است از طریق شماره 09198906850 با ما در ارتباط باشید

CRM املاک چه اهمیت و کاربردی برای مشاورین املاک دارد؟

CRM املاک

افزار CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری یک برنامه جامع است که می‌تواند برای انواع کسب و کارها سودمند و مفید باشد. در کنار شرکت‌ها و مجموعه‌های تجاری بزرگ، کسب و کارهای کوچک هم می‌توانند از مزیت‌های CRM بهره ببرند. در این میان CRM املاک یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از این نرم افزار به شمار می‌رود.

مشاورین املاک از جمله کسب و کارهایی هستند که می‌توانند بیشترین سود را از CRM ببرند.  فرقی ندارد که صحاب یک املاکی کوچک باشید یا بزرگ، تفاوتی ندارد که در املاکی چندین میز و مشاور دارید یا به عنوان مشاور مستقل در یک املاکی کار می‌کنید، ابزارهای CRM می‌توانند شما را به شکل قابل توجهی از رقبا پیش بیندازند و باعث رشد سودآوری شما شوند.

در این مقاله از کیان پرداز هوشمند قصد داریم بیشتر در مورد نرم افزار CRM املاک و مزیت‌های آن برای شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

CRM املاک
CRM املاک

نرم افزار CRM املاک چیست؟

نرم افزار CRM یا customer relationship management اصولاً یک نرم افزار جامع، سیستماتیک و هوشمند است که برای مدیریت ارتباط با مشتریان طراحی شده است. CRM یک بستر یکپارچه و منظم برای شما ایجاد می‌کند که با استفاده از آن می‌توانید به بهترین شکل ممکن از داده‌ها و اطلاعات جمع‌آوری شده استفاده کنید.

CRM املاک عملاً مانند یک دستیار هوشمند برای شما عمل کرده و بخشی از بار مدیریت اطلاعات را از روی دوش شما بر می‌دارد.

مدیریت اطلاعات امروزه به بخش بسیار مهمی در همه کسب و کارها تبدیل شده است. اطلاعات ارزشمندترین سرمایه‌های شما به شمار می‌رود. گرچه خیلی از شرکت‌ها و کسب و کارها از اهمیت اطلاعات آگاه نیستند، اما املاکی‌ها سال‌هاست که با ارزش آن آشنا هستند.

اطلاعات مواد اولیه کار املاک است. یک مشاور املاک چیزی بجز اطلاعات نمی‌فروشد. به همین خاطر هم هست که استفاده هرچه بیشتر از این داده‌ها برای یک مشاور املاک ضروری است.

اصولاً املاکی‌هایی که بانک اطلاعاتی بزرگ‌تری دارند، به نسبت رقبا موفق‌تر هستند. اما فقط ذخیره بانک اطلاعاتی نیست که مهم است، بلکه شما باید بتوانید به بهترین شکل از این داده‌ها استفاده هم بکنید. و  این دقیقاً همان کاری است که نرم افزار CRM املاک برای شما انجام می‌دهد.

مشاورین املاک ده‌ها یا شاید هم صدها فایل مختلف با جزئیات از ملک‌های خرید و فروش یا رهن و اجاره دارند. هرچقدر تعداد این فایل‌ها بیشتر باشد، دسترسی و پیدا کردن آن‌ها نیز سخت‌تر است. به عنوان یک مشاور املاک، تا به حال چند بار شده که یک مشتری به شما مراجعه کند، اما به خاطر طول کشیدن فرآیند پیدا کردن فایل مورد نظر از دست شما بپرد؟

با CRM املاک دیگر چنین اتفاقی نخواهد افتاد. زمانی که از نرم افزار CRM در املاک استفاده می‌کنید، تمامی فایل‌ها در قالب پرونده‌هایی کامل داخل سیستم کامپیوتر ذخیره می‌شوند. این پرونده‌ها نیز دارای فرم مشخص و یکسانی هستند و مواردی که شما مشخص کرده‌اید داخل تمامی آن‌ها ذکر شده است.

CRM املاک
CRM املاک

 به همین خاطر می‌توانید با قرار دادن فیلترهای قیمت، متراژ، خالی بودن یا نبودن واحد، نورگیر بودن یا نبودن، محله و غیره در سریع‌ترین زمان ممکن به فایل‌های مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید.

علاوه بر آن املاکی‌ها هر روز با تعداد زیادی از افراد در تماس هستند و چندین معامله را به صورت همزمان پیش می‌برند. معامله‌هایی که هر کدام در مراحل مختلفی قرار دارند. نرم افزار CRM املاک به شما کمک می‌کند تا به صورت منظم روند پیگیری تمامی معاملات را در پیش بگیرید و هیچ معامله‌ای را از دست ندهید.

علاوه بر آن باعث افزایش رضایت مشتریان از ارتباط با شما شده و باعث می‌شود تا مجموعه شما به عنوان یک مجموعه کاملاً حرفه‌ای به مسیر پیشرفت خود ادامه داده و راه گرفتن پروژه‌های بزرگ‌تر باز شود.

در ادامه بیشتر در مورد مزیت‌های CRM برای املاک صحبت می‌کنیم.

اهمیت CRM برای آژانس املاک؟

در کار املاک سرعت ارائه اطلاعات و مشاوره درست نقش بسیار مهمی در اعتبار مشاور ایفا می‌کنند. نرم افزار CRM به عنوان دستیاری هوشمند به شما کمک می‌کند تا هیچ اطلاعاتی را از دست نداده و بتوانید بهترین مشاوره را در سریع‌ترین زمان ممکن به مشتری خود ارائه دهید.

ثبت املاک و مستغلات با مشخصات کامل، امکان سرچ و جستجو، دسترسی راحت به هر فایل و پرونده، برنامه‌ریزی و یادآوری جهت انجام کارهایی همچون بازدید و جلسه و غیره، از جمله امکانات نرم افزار CRM برای املاک هستند که باعث افزایش دقت، سرعت و راندمان کاری کارشناسان می‌شوند.

نرم افزار CRM املاک به شما کمک می‌کند تا احتمال عقد قرارداد را به شکل چشمگیری بالاتر ببرید و شانس تمام کردن فروش را افزایش دهید.

این نرم افزار همچنین با ارائه گزارش‌های دقیق و مفصل به شما در ارزیابی مهارت کارشناسان و راندمان کاری مجموعه کمک کرده و باعث پیش بینی فروش و تحلیل مناسب بازار می‌شود. بیشتر مشاورین حرفه‌ای که به شکل اصولی از CRM استفاده می‌کنند، پیش از رقبا از وضعیت بازار مسکن در آینده نزدیک با خبر می‌شوند و برنامه‌های ریزی‌های مناسبی را در راستای مواجهه با شرایط انجام می‌دهند. به عبارت دیگر، CRM شما را یک قدم از رقبا جلو می‌اندازد.

CRM برای املاک
CRM برای املاک

یکی از دیگر از بزرگترین مزایای CRM برای املاک، اماکن پیگیری قراردادهای منعقد شده است. به عنوان مثال نرم افزار CRM املاک به شما نشان می‌دهد که کدام یک از قراردادهای اجاره به اتمام رسیده‌اند تا بتوانید سریعاً برای تمدید با صاحبخانه و مستأجر تماس بگیرید و قرارداد جدیدی را میان آنها منعقد کنید.

یا اینکه CRM به شما یادآوری می‌کند که تاریخ اتمام فلان ساختمان به اتمام رسیده و امکان معامله واحدهایش وجود دارد، به همین خاطر می‌توانید زودتر از رقبا برای فروش یا پیش فروش واحدهای آن اقدام کنید.

فرقی ندارد که مشتری شما به دنبال خرید، فروش، اجاره یا مشارکت در ساخت است، شما می‌توانید با استفاده از CRM املاک درخواتس‌های مشتریان خود را به صورت مرحله به مرحله پیگیری نموده و او را تا مرحله پایان قرارداد همراهی کنید.

مشکلات رایج املاکی‌ها

مشاورین املاکی که از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان استفاده نمی‌کنند معمولاً با مشکلاتی مواجه که بین همه املاکی‌ها رایجند. به عنوان یک مشاور املاک، احتمالاً شما هم با مشکلات زیر مواجه هستید:

  • از بین رفتن اطلاعات در طول زمان به خاطر ثبت و نگهداری پراکنده و نامنظم
  • پیدا نکردن برخی از اطلاعات یا فایل‌ها در زمان مورد نیاز
  • ناهماهنگی تیمی برای پیش بردن فروش
  • فراموش کردن بعضی از مشتری‌ها یا موردها
  • رفتن زیر بار هزینه‌های کاذب (مانند تبلیغات بیهوده) به واسطه نداشتن گزارشات معتبر
  • از دست رفتن مشتری به خاطر پیگیری‌های اشتباه و خطای مشاوران
  • از دست رفتن اطلاعات فایل‌ها و مشتری‌های یک منطقه با خروج یکی از مشاوران از مجموعه
  • ناتوانی در تبدیل فرصت‌ها و مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل
CRM برای املاک
CRM برای املاک

راهکارهای CRM برای املاک

با در اختیار داشتن نرم افزار CRM املاک می‌توانید به شکلی مؤثر مشکلات بالا را حل کنید و راندمان مجموعه خود را بهبود ببخشید. در زیر به مهمترین مزیت‌هایی که نرم افزار CRM براری مشاورین املاک دارد اشاره می‌کنیم:

  • ثبت و ذخیره منظم تمامی اطلاعات (اعم از اطلاعات فایل‌ها خرید و فروش و اجاره و اطلاعات مشتریان) به صورت منظم و دسته بندی شده در قالب‌های پرونده‌های جداگانه
  • دسترسی سریع و آسان به تمامی پرونده‌های مشتریان و املاک
  • امکان سرچ پرونده‌های املاک و مشتریان بر اساس فیلترهای مختلف متناسب با ویژگی‌های مورد نظر
  • یکپارچه کردن تمامی کانال‌های ارتباطی (به این صورت که امکان پیگیری مشتریان از کانال‌های ورودی مختلف مانند اینستاگرام، تلگرام، دیوار و مراجعین حضوری در یک بستر واحد وجود دارد و اطلاعات مشتری از هر کانالی که وارد شده باشد گم نمی‌شود. با این کار مکالمات شما با مشتریان همواره یکپارچه و پیوسته خواهد بود و مشتری نیازی به تکرار هیچ مطلبی نخواهد داشت)
  • کمک به تبدیل فرصت‌ها به مشتریان فعال
  • ایجاد هماهنگی بیشتر بین اعضای و تخصیص اتوماتیک و عادلانه مشتری‌ها بین کارشناسان مجموعه
  • ایجاد یادآورهای اتوماتیک برای اعلام وضعیت فایل‌ها، پیگیری قراردادها، تماس‌های خروجی و غیره
  • نمایش لحظه‌ای اطلاعات مشتری که با مجموعه تماس می‌گیرد (برای ارائه خدمات مشاوره بهتر)
  • کاهش هزینه‌های اضافی با بررسی مداوم فرآیندهای فروش و استخراج نقاط قوت و ضعف مجموعه بر اساس آمارهای
  • ارزیابی راندمان کاری مفید کارشناسان
  • مدیریت هزینه‌های تبلیغاتی و کاهش هزینه‌های بیهوده و اتلافی
  • کمک به افزایش تمرکز روی فعالیت‌های جاری و اتوماسیون سیستم رسیدگی به برنامه‌ها
نرم افزار CRM املاک
نرم افزار CRM املاک

بهترین نرم افزار CRM املاک

نرم افزارهای CRM زیادی در بازار وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

اول از هر چیزی توصیه می‌کنیم هرگز سراغ نرم افزارهای CRM رایگان و کرک شده نروید. چرا که این برنامه‌ها اغلب دچار ایرادات ساختار و باگ‌های بزرگی هستند که بعدها گریبان شما را خواهد گرفت. باگ‌هایی که می‌توانند تمام اطلاعات ارزشمند ذخیره شده روی سیستم را از بین ببرند. از این رو نه تنها ریسک استفاده از آن‌ها بسیار زیاد است، بلکه به خاطر ایرادات فارسی سازی کار کردن با آن‌ها نیز دشوار خواهد بود. علاوه بر اینکه از امکانات محدودی برخوردارند.

از این رو CRM های شرکتی بهترین گزینه پیش روی شما هستند. در میان معدود شرکت‌های نرم افزاری ایرانی که نرم افزار CRM ارائه می‌دهند، کیان پرداز هوشمند شرکتی است که رویه‌ای متفاوت را در پیش گرفته است. کیان پرداز به جای نوشتن یک CRM ایرانی با ایرادها و محدودیت‌های رایج، سراغ بهینه سازی بهترین نرم افزار CRM دنیا، یعنی مایکروسافت داینامیکس رفته و آن برای کسب و کارهای ایرانی سفارشی سازی کرده است.

مایکروسافت داینامیکس کیان پرداز با لایسنس کامل، متناسب با نیازها و ظرفیت‌های شما روی سیستم مجموعه پیاده سازی می‌شود. این نرم افزار جامع‌ترین برنامه CRM در جهان است که تمامی امکانات مورد نیاز شما را خواهد داشت. مزیت آن هم در این است که در صورت بروز هرگونه ایراد، به شرکت ارائه دهنده نرم افزار وابسته نخواهید بود و دیگران هم به واسطه عمومی بودن این نرم افزار می‌توانند در رفع ایرادات یا توسعه بیشتر آن به شما کمک کنند.

برای آشنایی بیشتر و خرید نرم افزار CRM همین حالا با کارشناسان کیان پرداز تماس بگیرید.

نرم افزار CRM املاک
نرم افزار CRM املاک

جمع بندی

نرم افزار CRM املاک بهترین ابزاری است که کمک قابل توجهی به مشاورین املاک می‌کند. شرکت‌ها و کسب و کارهای دیگر ممکن است نسبت به عملکردها و فواید CRM کمی مشکوک باشند، اما مشاورین املاک تیزهوش می‌دانند که این نرم افزار ساده تا چه اندازه می‌تواند برایشان مفید و حیاتی باشد.

مشخصات و اطلاعات تماس خود را وارد نمایید کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

ارتباط با کارشناسان، واتس اپ

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

پاسخگویی از طریق تلفن

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

آخرین مقالات

درخواست خود را برای ما ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

درخواست مشاوره

درخواست مشاوره خود را ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.