به دلیل اختلال مخابراتی خواهشمند است از طریق شماره 09198906850 با ما در ارتباط باشید

آیا سی آرام می‌تواند در بهبود مدیریت ارتباط با شرکا مؤثر باشد؟

مدیریت ارتباط با شرکا

در سایر مقالات کیان پرداز هوشمند به اهمیت ارتباط مجموعه‌های تجاری با مشتریان اشاره کردیم. واقعیت هم این است که بدون داشتن یک ارتباط مثبت و مؤثر با مشتریان نمی‌توانید انتظار سودآوری یا رشد و پیشرفت زیادی از کسب و کار خود داشته باشید. اما در کنار مشتریان، مدیریت ارتباط با شرکا نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در دنیای مدیریت و فناوری به مدیریت ارتباط با شرکا PRM گفته می‌شود. PRM نیز مانند CRM یک مفهوم تجاری بسیار مهم است که برای زمینه چینی توسعه و پیشرفت شرکت به آن نیاز خواهید داشت. در این راستا نرم افزارهایی هستند که به مدیریت ارتباط با شرکا کمک کرده و ابزارهای لازم را در اختیار شما قرار می‌دهند.

در این مقاله از کیان پرداز هوشمند قصد داریم در خصوص اهمیت PRM یا مدیریت ارتباط با شرکا و همچنین کاربردهای داینامیکس 365 در این زمینه با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

مدیریت ارتباط با شرکا (PRM) چیست؟

PRM در واقع به معنی مدیریت رابطه با شریک‌های تجاری است. رابطه‌ای که سالم و پویا بودن آن موجب توسعه همکاری‌های مختلف بین شرکا و توسعه روابط با تأمین کنندگان بزرگ می‌شود. همه شرکت‌ها و مجموعه‌های بزرگ از چندین شریک تجاری مختلف برخوردارند و با چندین تأمین کننده بزرگ در ارتباط هستند.

از این رو اگر  این ارتباطات مؤثر و سازنده نباشند ممکن است آسیب‌های جدی به روند فعالیت‌های شرکت وارد شود. نرم افزارهای PRM ابزارهایی را در اختیار شما قرار می‌دهند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به مدیریت ارتباط با شرکا بپردازید و به بهترین شکل این موضوع را مدیریت کنید.

نرم افزار مدیریت ارتباط با شرکا
نرم افزار مدیریت ارتباط با شرکا

بهترین نرم افزار PRM کدام است؟

بهترین ابزاری که برای پیاده سازی مبانی PRM در اختیار شما قرار دارد Microsoft Dynamics 365 ce است. خوشبختانه داینامیکس 365 همان نرم افزاری است که کیان پرداز هوشمند آن را برای شما پیاده سازی می‌کند.

برخلاف تصور عموم، داینامیکس 365 تنها یک نرم افزار CRM ساده نیست، بلکه در واقع تلفیقی از تمام نرم افزارهایی است که کمپانی مایکروسافت تا کنون در راستای مدیریت ارتباطات سازمانی طراحی و عرضه کرده است. به همین خاطر داینامیکس 365 از تمامی ابزارهای PRM نیز بهره می‌برد.

البته برای دسترسی مناسب به این ابزارها و تفکیک مناسب آن‌ها حتماً باید این نرم افزار توسط افراد متخصص پیاده سازی شود. در غیر اینصورت خودتان به تنهایی هرگز نخواهید توانست از ظرفیت‌های آن استفاده کنید.

کیان پرداز هوشمند داینامکیس 365 را به صورت فارسی سازی شده و سفارشی سازی شده، متناسب با نیازها و ظرفیت‌های شرکت شما پیاده سازی کرده و ابزارهای CRM و PRM آن را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مزایای مدیریت ارتباط با شرکا

مدیریت ارتباط با شرکا از طریق نرم افزارهای مناسب می‌تواند مزیت‌های زیادی برای کسب و کار شما داشته باشد. از جمله:

. بالا بردن بهره وری

شما می‌توانید با مدیریت و بهبود ارتباط با شرکت‌های دیگری که شریک تجاری شما محسوب می‌شوند روند تبادل اطلاعات را توسعه داده و از این طریق در زمان و هزینه‌ای که صرف این ارتباط می‌شود صرفه جویی کنید. به عبارت ساده‌تر، داینامیکس 365 باعث می‌شود تا هماهنگی شما با تأمین کننده‌ها بهبود پیدا کند تا سفارش‌ها بدون تأخیر و در زمان مشخص شده آماده شوند.

این هماهنگی هم به نفع شماست و هم به نفع شریک تجاری شما. چون مانع هدر رفتن انرژی، وقت و هزینه می‌شود.

. افزایش سود و درآمد

با مدیریت ارتباط با شرکا می‌توانید مسیرهای جدید و نوینی را برای کسب و درآمد و سودآوری پیدا کنید. هر چقدر بازدهی ارتباطات کلان شما بیشتر باشد می‌توانید هزینه‌ها را کاهش داده و به فکر توسعه بیشتر بازار فروش خود باشید. جلوگیری از هدررفت سرمایه منبع بسیار بزرگی از سود و درآمد خواهد بود.

. قویت ارتباطات برون شرکتی

هرچقدر روابط شما با شرکای تجاری قوی‌تر باشد شانس برخورداری از ارزش افزوده نیز بالاتر می‌رود. به بیان ساده‌تر، اگر تأمین کننده بزرگی که از شما پشتیبانی می‌کند از نحوه تعامل با شما راضی باشد ممکن است در اثر این رضایت امتیازات ویژه‌ای برای شما قائل شود. از جمله اینکه سفارشات شما را سریع‌تر آماده کند یا تخفیف‌هایی را برای شرکت شما در نظر بگیرد.

رضایت داشتن از همکاری‌های دوجانبه نه تنها روند کار را مثبت می‌کند، بلکه فرصت‌های پیشرفت و توسعه بیشتری را پیش روی شما قرار می‌دهد. خیلی از شرکت‌ها بوده‌اند که صرفاً با بهبود مدیریت با شرکای تجاری توانسته‌اند همین شرکا را به سرمایه گذاران بزرگ مجموعه خود تبدیل کرده و رشد فوق العاده زیادی داشته باشند.

بنابراین راهکار داینامیکس 365 در بهبود PRM می‌تواند سود و مزیت‌های فوق العاده زیادی داشته باشد و موجب افزایش رضایت شرکای تجاری از همکاری با شما شود.

CRM بهتر است یا PRM
CRM بهتر است یا PRM

تفاوت PRM و CRM چیست؟

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و مدیریت ارتباط با شرکا (PRM) تفاوت‌های مختلف و بنیادینی با یکدیگر دارند.

اساساً هدف اصلی CRM تمرکز روی بهبود روابط با مشتریان و افزایش سطح رضایتمندی آنان است. این نرم افزار به شما کمک می‌کند تا نیازهای مشتریان را شناسایی کرده، فرصت‌های فروش را مدیریت نموده و بر اساس نیازهای بازار خود محصولات یا خدمات خود را بهینه سازی کنید.

هر چقدر CRM نگاه رو به جلو دارد، PRM به عقب نگاه می‌کند. به عبارت ساده‌تر PRM جریان ورودی را کنترل می‌کند و CRM جریان خروجی را. هدف اصلی PRM بهبود روابط شما با شرکای تجاری مختلفی است که یا تأمین کننده مواد اولیه و قطعات مورد نیاز شما هستند یا تأمین کننده سرمایه لازم شما.

PRM موجب نظم بخشیدن، دسته بندی داده و تحلیل داده و به صور کلی بهینه سازی ارتباط با شرکای تجاری می‌شود.

CRM باعث می‌شود تا مشتریان خود را بهتر بشناسید و به عنوان یک فروشنده عملکرد مناسب‌تری داشته باشد، اما PRM طراحی شده تا عملکرد شما را بعنوان یک خریدار بهبود بخشد.

خوشبختانه داینامیکس 365 هر دو امکان را برای شما فراهم کرده است.

مدیریت ارتباط با شرکا یا مدیریت ارتباط با مشتری؟
مدیریت ارتباط با شرکا یا مدیریت ارتباط با مشتری؟

جمع بندی

اگر می‌خواهید رشد کنید و به سودآوری واقعی برسید باید جلوی هدر رفت های سازمان یا کسب و کار خود را بگیرید. بهترین کار در این راستا استفاده از اصول مدیریت ارتباطات است. چه مدیریت ارتباط با مشتریان و چه مدیریت ارتباط با ذی‌نفعان و چه مدیریت ارتباط با شرکا. نرم افزار داینامیکس 365 تمامی ابزارهایی که باعث تحقق این هدف می‌شود را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مشخصات و اطلاعات تماس خود را وارد نمایید کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

ارتباط با کارشناسان، واتس اپ

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

پاسخگویی از طریق تلفن

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

آخرین مقالات

درخواست خود را برای ما ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

درخواست مشاوره

درخواست مشاوره خود را ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.