به دلیل اختلال مخابراتی خواهشمند است از طریق شماره 09198906850 با ما در ارتباط باشید

مزیت های سی آر ام : آیا سی آر ام تأثیری در رشد و سودآوری کسب و کار دارد؟

مزیت های سی آر ام

مزیت های سی آر ام : CRM مخفف عبارت Customer Relationship Management و به معنی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان است. استفاده از سی آر ام مزیت های بی‌شماری دارد. مزیت های زیاد این برنامه نیز به خاطر برخورداری از قابلیت‌های متنوع و گوناگون است.  

شما می‌توانید با استفاده از CRM نرخ جذب مشتریان را افزایش دهید، شاخص وفاداری مشتریان را بالاتر ببرید، بازدهی و راندمان کاری مجموعه را به شکل قابل توجهی بهبود ببخشید و غیره.

همه این موارد باعث بهینه سازی روند کاری مجموعه و در نتیجه رشد و سودآوری کسب و کار شما می‌شود. به صورت کلی مزیت های سی آر ام برای بهبود وضعیت تجاری کسب و کارها عبارتند از:

  • افزایش تعداد مشتریان
  • افزایش وفاداری مشتریان و بهبود نرخ حفظ مشتری
  • افزایش درآمدهای شرکت در اثر جلب رضایت مشتری و بالا بردن تعداد مشتریان وفادار
  • بهبود فرآیندهای بازاریابی و فروش
  • ایجاد ارتباطات مؤثر
  • صرفه جویی در وقت و هزینه‌ها
  • افزایش بازدهی و بهره‌وری کارمندان
  • تأمین امنیت و حفاظت از داده‌ها

کیان پرداز هوشمند بهترین نرم افزار CRM جهان، یعنی Microsoft Dynamics 365 ce را به صورت فارسی‌سازی و سفارشی‌سازی شده در اختیار شما قرار می‌دهد. در ادامه به توضیح مزیت های سی آر ام داینامیکس 365 در جهت افزایش سودآوری کسب و کار شما می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

مزیت های سی آر ام برای کسب و کار
مزیت های سی آر ام برای کسب و کار

6 مورد از مزیت های سی آر ام برای افزایش سودآوری کسب و کارها

در زیر به 6 مورد از اصلی‌ترین مزیت های سی آر ام برای بهبود رشد و افزایش سودآوری کسب و کارها اشاره می‌کنیم.

1. ایجاد یک پایگاه داده متمرکز

با پیاده سازی سی آر ام شما یک پایگاه داده واحد و متمرکز خواهید داشت که تمامی اطلاعات مجموعه در این پایگاه ذخیره می‌شود. داده‌هایی از قبیل اطلاعات مشتریان فعلی، اطلاعات مشتریان بالقوه و سرنخ‌ها، سفارش‌های ثبت شده از طرف هر مشتری و غیره.

این داده‌ها گنجینه ارزشمند کسب و کار شما خواهند بود که با تحلیل آن‌ها می‌توانید روندهای ارتباطی مجموعه با مشتریان فعلی و سرنخ‌ها را بهبود بخشیده و فرصت‌های سودآوری بیشتری ایجاد کنید.

2. مدیریت ارتباط با مشتریان

با استفاده از سی آر ام می‌توانید با هر مشتری به تناسب شخصیت، جایگاه و نیازهای او ارتباط برقرار کنید. سی آر ام یک ابزار بسیار مفید در دستان کارشناسان فروش، بازاریابی و پشتیبانی است که با استفاده از آن می‌توانند تمامی تعاملات با مشتریان فعال یا مشتریان بالقوه را شخصی سازی کرده و احتمال بسته شدن معاملات را افزایش دهند.

ایجاد این ارتباط صمیمی باعث افزایش اعتبار برند شما و همچنین افزایش اعتماد مشتریان به کسب و کار شما می‌شود. هرچقدر مشتریان از ارتباط داشتن با شما راضی‌تر باشند، احتمال خرید کردن آن‌ها از شما نیز بالاتر می‌رود. با سی آرم می‌توانید نقشه تجربه مشتری را طراحی کرده و مسیر تعامل با او را مهندسی کنید.

سی آر ام با مدیریت ارتباطات مجموعه با مشتریان می‌تواند موجب افزایش سودآوری شما شود.

3. خودکار سازی ورود اطلاعات

با استفاده از سی آر ام دیگر نیازی نیست کارمندان اطلاعات مشابه را چندین بار در سیستم‌های مختلف ثبت کنند. یکی از بهترین مزیت های سی آر ام این است که به عنوان یک ابزار هوشمند و یکپارچه روندهای تکراری ثبت اطلاعات را اتوماسیون یا خودکارسازی کند.

از آنجایی که سی آر ام با همه نرم افزار دیگر ادغام می‌شود کافیست کارمندان یک بار یک اطلاعات را داخل سیستم ثبت کنند تا در همه سیستم‌ها به صورت اتوماتیک ذخیره شود. همچنین سایر کارمندان مربوطه می‌توانند در لحظه شاهد تغییرات اعمال شده روی اطلاعات قبلی باشند.

این کار موجب افزایش بهره وری کارمندان و بالا رفتن بازدهی مجموعه می‌شود. با اتوماسیون روندهای اداری کارمندان واحد فروش و بازاریابی و پشتیبانی بیشتر و بهتر می‌توانند وقت و تمرکز خود را به داشتن ارتباطی موثرتر با مشتریان معطوف کنند.

این کار باعث افزایش راندمان کاری و کاهش هزینه‌های شرکت می‌شود.

بهترین مزیت های سی آر ام
بهترین مزیت های سی آر ام

4. ابزارهای یادآوری

از جمله مزیت های سی آر ام این است که مانند یک دستیار هوشمند عمل می‌کند. داینامیکس 365 پیگیری کردن از مشتریان، پیگیری معاملات بسته نشده، وظایف محول شده در پروژه‌های بزرگ، شرکت در جلسات مهم و غیره را به مدیران و کارمندان یادآوری می‌کند.

این یادآوری سیستماتیک باعث می‌شود تا همه پیگیری‌ها و همه کارها سر وقت انجام شده و هیچ وظیفه‌ای ناتمام و هیچ سوالی بی‌پاسخ باقی نماند. اینکه کارشناسان مجموعه شما همیشه در دسترس مشتریان باشند باعث جلب اعتماد و افزایش نرخ تعاملات تجاری ان‌ها می‌شود.

5. سازماندهی کردن مخاطبان

با استفاده از داینامیکس 365 می‌توانید داده‌هاو البته خود مشتریان را دسته بندی کنید. این نرم افزار برای هر مشتری بالقوه و بالفعل یک پرونده جداگانه می‌سازد و تمامی اطلاعات وی را داخل این پرونده می‌گنجاند. کارشناسان واحدهای مختلف می‌توانند به فراخور نیاز خود از این داده‌ها نهایت استفاده را ببرند.

شما با استفاده از سی آر ام می‌توانید کانال‌های ارتباط با مشتری را یکپارچه کنید تا بهترین سفر مشتری را برای او رقم بزنید. به عنوان مثال سی آر ام به شما نشان می‌دهد که مشتری X قبلاً در شبکه‌های اجتماعی چه کامنت‌هایی داده، چه محصولاتی از سایت خریداری کرده و چه نظراتی آنجا گذاشته، با کدام کارشناس فروش و پشتیبانی در ارتباط بوده، بیشتر تعاملاتش از چه کانالی بوده و غیره. این کار باعث می‌شود تا کارشناسان فروش و بازاریابی بدانند که با چه مشتری طرف هستند و چگونه باید با وی تعامل داشته باشند.

از طرف دیگر سی آر ام می‌تواند به فراخور نیازهای شما مشتریان را دسته بندی کند. به عنوان مثال برای بازاریابی محصولات جدید خود به مشتریانی نیاز دارید که در رنج سنی 15 تا 20 سال هستند. سی آر ام می‌تواند با استفاده از پایگاه داده‌ها این گروه از مشتریان را برای شما استخراج کند.

با این کار عملاً بازدهی بازاریابی خود را افزایش داده و هزینه‌های آن را نیز کاهش می‌‌دهید.

6. ارائه گزارش‌های تحلیل مختلف

از جمله بهترین مزیت های سی آر ام ارائه گزارش‌های تحلیلی مختلف است. گزارش‌هایی که داینامیکس 365 در اختیار شما قرار می‌دهد بسیار متنوعند. برخی از گزارش‌ها وضعیت فروش مجموعه نسبت به هدف‌گذاری‌های انجام شده را نشان می‌دهند، برخی دیگر می‌توانند عملکرد هر کدام از کارمندان یا کارکنان یک واحد مشخص را در یک بازه زمانی به شما نشان دهند، برخی برای پیش بینی فروش در آینده هستند، برخی وضعیت کنونی عملکرد شرکت را نشان می‌دهند و غیره.

سی آر ام با تحلیل داده‌های ذخیره شده در پایگاه داده، این گزارش‌های نموداری را در اختیار شما قرار می‌دهد. با استفاده از این گزارش‌ها به خوبی می‌توانید وضعیت آینده شرکت را پیش‌بینی کرده و وضعیت کنوی را به دقت ارزیابی کنید. سپس از این داده‌ها برای برنامه‌ریزی و طراحی استراتژی‌های مفید استفاده کنید.

از این رو CRM می‌تواند به تدوین استراتژی‌های دقیق برای افزایش سودآوری شرکت کمک کند. امروزه اهمیت استفاده از CRM به قدری بالا رفته که عملاً شرکت‌های کوچک نمی‌توانند بدون استفاده از آن به رشد و توسعه خود فکر کنند.

اساسی ترین مزیت های سی آر ام
اساسی ترین مزیت های سی آر ام

جمع‌بندی

مزیت های سی آر ام باعث شده تا تأثیر زیادی در افزایش سودآوری کسب و کارها داشته باشد. بر اساس آمارها کسب و کارهایی که به درستی از CRM استفاده می‌کنند می‌توانند بین 30 تا 90 درصد سودآوری خود را افزایش دهند. البته به شرطی که سی آر ام را به شکل صحیح پیاده سازی کنید.

امیدواریم این مقاله برای شما سودمند بوده باشد.

مشخصات و اطلاعات تماس خود را وارد نمایید کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

ارتباط با کارشناسان، واتس اپ

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

پاسخگویی از طریق تلفن

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

آخرین مقالات

درخواست خود را برای ما ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

درخواست مشاوره

درخواست مشاوره خود را ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.