به دلیل اختلال مخابراتی خواهشمند است از طریق شماره 09198906850 با ما در ارتباط باشید

CRM چه نقشی در تصمیم های استراتژیک کسب و کار دارد؟

تصمیم های استراتژیک

تصمیم های استراتژیک : تصمیم گرفتن در خیلی از موارد کار ساده‌ای نیست. تصمیم‌ها همیشه با مسئولیت همراهند و مسئولیت ریسک و استرس دارد. به خاطر همین است که دستمزد مدیران یک مجموعه بیشتر از کارکنان است، چون تصمیمات آنان تعیین کننده سرنوشت مجموعه است. یک مدیر هر ساله صدها تصمیم ریز و درشت می‌گیرد که همه آن‌ها در راستای بهبود وضعیت شرکت هستند.

خیلی از این تصمیم‌ها به موارد کوچک اختصاص دارند و اثربخشی آن‌ها زیادی نیت اما بعضی از تصمیم‌ها کلان بوده و تمام ابعاد شرکت را در بر می‌گیرند. تصمیماتی که با عنوان تصمیم های استراتژیک شناخته می‌شوند.

تصمیم استراتژیک چیست؟

تصمیم های استراتژیک (strategic decisions) به مأموریت، اهداف و چشم‌اندازهای آینده شرکت معطوف هستند. تصمیم های کلان که راهبردی بوده و ادامه مسیر را تعیین می‌کنند. به عنوان مثال مدیر یک کارخانه تولیدی در داخل کشور متوجه می‌شود که مشتریانش بیشتر از اینکه به دنبال کیفیت باشند، مایل به خرید اجناس ارزان‌تر هستند. بنابراین با اخذ یک تصمیم استراتژیک بزرگ کیفیت محصولات تولیدی را تا اندازه‌ای پایین می‌آورد که بتواند از نظر قیمت با دیگران رقابت کند.

تصمیم های استراتژیک
تصمیم های استراتژیک

این یک تصمیم استراتژیک است که با نگاه به پیشرفت و آینده شرکت اخذ شده است. تصمیم های استراتژیک ویژگی‌های مشخصی دارند که عبارتند از:

  • تصمیم گیری‌های استراتژیک اغلب به بیشتر از یک فعالیت مربوط می‌شوند
  • این تصمیمات در اکثر موارد شامل تصمیمات بزرگ و گسترده هستند که همه ابعاد کار مجموعه را تحت تأثیر قرار می‌دهند
  • تصمیم های استراتژیک ماهیتی پیچیده  چند وجهی دارند
  • این تصمیمات توسط مدیران ارشد و صاحبان کسب و کار گرفته می‌شوند

بزرگ‌ترین مشکل تصمیم های استراتژیک این است که می‌توانند بسیار ریسکی باشند. در خیلی از موارد این نوع تصمیمات عمده مانند قمار کردن هستند. یعنی یا باعث بهبود چشمگیر وضعیت سازمان می‌شوند یا آسیب‌های بسیار بزرگی به آن وارد می‌کنند.

اما ابزارهایی وجود دارند که می‌توانند این ریسک را به نزدیک صفر برسانند!

در این مقاله از کیان پرداز هوشمند قصد داریم در مورد نقش CRM در تسهیل اخذ تصمیم های استراتژیک با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

سی آر ام چیست؟

CRM مخفف Customer Relationship Management و به معنی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری است. البته نرم افزار Microsoft Dynamics 365 ce که شرکت کیان پرداز هوشمند به شما ارائه می‌کند در واقع یک نرم افزار جامع‌تر است که به مدیریت ارتباط با تمامی ذی‌نفعان (همه افرادی که به هر نوعی با سازمان شما در ارتباط هستند) کمک می‌کند.

سی آر ام یک نرم افزار یکپارچه و جامع سازمانی است که در واقع یک بستر واحد برای انجام تمامی امور اداری و مدیریت تمامی داده‌ها فراهم می‌نماید. با استفاده از سی آر ام می‌توانید از گنجینه اطلاعات و داده‌هایی که به دست می‌آورید به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

CRM تمامی اطلاعات ورودی را به صورت منظم و روی یک سرور واحد ذخیره کرده و نحوه دسترسی به آن‌ها را به شکل چشمگیری آسان می‌کند. همچنین داده‌ها را به خوبی دسته‌بندی کرده و آمارهای تحلیلی مختلفی از آنان ارائه می‌دهد. سی آر ام یک سیستم هوشمند است که موجب افزایش جدی بازدهی مجموعه شما می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با مزیت‌هایی که CRM برای شما دارد توصیه می‌کنیم این مقاله را حتماً مطالعه کنید.

اما در این مطلب قصد نداریم در مورد خصوصیت‌های منحصربه‌فرد و کاربردی CRM با شما صحبت کنیم. بلکه قصد داریم توضیح دهید این نرم افزار یکپارچه سازمانی چگونه باعث تسهیل روند اخذ تصمیم های استراتژیک می‌شود.

تصمیم های استراتژیک
تصمیم های استراتژیک

تأثیر سی آر ام در اخذ تصمیم های استراتژیک

همانطور که اشاره کردیم تصمیم های استراتژیک همواره با ریسک  خطر همراه هستند. اما این خطر بیشتر به خاطر آن است که اغلب مدیران با چشمان بسته و اطلاعات محدود اقدام به ایجاد تغییرات گسترده در ساختار مجموعه می‌کنند.

این در حالی است که CRM اتفاقاً نرم افزاری است که  می‌تواند چشمان شما را باز کند و به شما امکان دهد با آگاهی کامل تصمیم های استراتژیک را بگیرید.

چگونه؟

نرم افزار سی آر ام فقط دادها را جمع‌آوری و دسته‌بندی نمی‌کند. بلکه به تحلیل آن‌ها نیز می‌پردازد. اصولاً یکی از اصلی‌ترین و محبوب‌ترین کاربردهای داینامیکس 365 ارائه گزارش‌های تحلیلی و کاربردی فوق‌العاده مفیدی است که مزیت‌های زیادی برای کسب و کارها دارند.

شما می‌توانید گزارش‌های مختلفی را از CRM دریافت کنید. مثلاً در لحظه از عملکرد هر یک از کارکنان در ماه گذشته یا کارکنان یک بخش در یک بازه زمانی گزارش دقیق بگیرید، بدون اینکه نیاز باشد در کار آن‌ها اخلالی ایجاد کنید. یا وضعیت فروش خود را نسبت به هدف‌گذاری‌های انجام شده بسنجید. یا حتی فروش را پیش‌بینی کنید!

سی آر ام با تحلیل گزارش‌های فروش در گذشته، نظرات مشتریان، کاریز و قیف فروش، نتیجه کمپین‌های تبلیغاتی و آمارهای مربوط به بازار چشم روشنی از وضعیت کنونی و آینده شرکت را در اختیار شما قرار می‌دهد. با این گزارش‌ها شما می‌توانید نقاط ضعف و قوت واقعی مجموعه را شناسایی کنید و ببینید که برای بهبود آن‌ها به چه برنامه‌ها و استراتژی‌های جدید نیازمند هستید.

با استفاده از CRM می‌توانید تصمیم های استراتژیک را با آگاهی کامل اخذ کنید و مطمئن باشید که تصمیم شما کاملاً در راستای بهبود وضعیت شرکت است و هیچ ریسک یا خطری شما را تهدید نمی‌کند. چون این تصمیم را مبتنی بر آمارهای تحلیلی دقیق گرفته‌اید.

تصمیم های استراتژیک
تصمیم های استراتژیک

جمع بندی

نرم افزار CRM یک ابزار فوق‌العاده کاربردی است که علاوه بر نظم دادن به روندهای ثبت، ذخیره و ارائه اطلاعات می‌تواند مزیت‌های بیشتری هم برای شما داشته باشد. امروزه اگر قصد پیشرفت و توسعه کسب و کار خود را دارید قطعاً به CRM نیازمند هستید. چون اکنون در عصر فناوری اطلاعات زندگی می‌کنیم و داده‌ها ارزشمندترین دارایی‌های ما هستند. CRM هم بهترین فناوری برای مدیریت داده‌های کسب و کارهاست!

مشخصات و اطلاعات تماس خود را وارد نمایید کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

ارتباط با کارشناسان، واتس اپ

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

پاسخگویی از طریق تلفن

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

آخرین مقالات

درخواست خود را برای ما ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

درخواست مشاوره

درخواست مشاوره خود را ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.