به دلیل اختلال مخابراتی خواهشمند است از طریق شماره 09198906850 با ما در ارتباط باشید

کاربرد CRM در بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی

همانطور که از نامش هم پیداست، بازاریابی پیامکی روشی است که در آن از SMS یا پیامک برای دسترسی به مخاطب استفاده می شود. طبق آمار بیش از 90 درصد افراد بعد از دریافت پیامک یا آن را باز می کنند یا حداقل تیتر آن را مطالعه می کنند. همین مسئله باعث شده تا بازاریابی پیامکی نرخ Engagement یا تعامل بسیار بالایی داشته باشد و به یکی از بهترین کانال های ارتباط با مشتریان تبدیل شود.

امروزه بسیاری از کسب و کارها بازاریابی پیامکی را تجربه کرده اند. مزایای این روش به قدری زیاد است که کمتر کسب و کاری از اهمیت آن بی اطلاع است. اما واقعیت این است که بسیاری از کسب و کارها آن نتیجه ای که را انتظار داشته اند از بازاریابی پیامکی نگرفته اند! آیا این به معنای آن است که عصر اثرگذاری این روش به پایان رسیده؟ یا اینکه شرکت ها نتوانسته اند به درستی از این کانال ارتباطی قوی استفاده کنند؟

در این مقاله قصد داریم در مورد بازاریابی پیامکی و اهمیت اس ام اس ها در تعامل با مشتری صحبت کنیم. نرم افزار CRM مهمترین ابزاری است که درصد نتیجه گیری از این کانال ارتباطی مهم را بالا برده و به شما در مدیریت آن کمک می کند. با وبلاگ کیان پرداز هوشمند همراه باشید تا یاد بگیرید که چگونه باید به بهترین شکل از بازاریابی پیامکی استفاده کنید.

بازاریابی پیامکی
بازاریابی پیامکی

مزیت های بازاریابی پیامکی

بازاریابی اس ام اسی مزیت های زیادی دارد که به آنها اشاره می کنیم:

  • سطح دسترسی بازاریابی پیامکی بسیار بالاست. به این معنا که مخاطب شما برای دریافت پیامی که برایش ارسال کرده اید، تنها به یک گوشی تلفن همراه نیاز دارد. فرقی ندارد که در کدام منطقه از کشور قرار گرفته، هرکسی در هرجایی می تواند پیامک شما را دریافت کند.
  • هزینه بازاریابی پیامکی در مقایسه با سایر روش های بازاریابی بسیار به صرفه و ارزان است. این در حالی است که همین هزینه کم می تواند بازگشت سرمایه بسیار زیادی برای شما به همراه داشته باشد.
  • محدودیتی در زمان ارسال پیامک وجود ندارد و هر لحظه ای که مایل باشید می توانید پیامک های مورد نظر خود را ارسال کنید.
  • بازاریابی پیامکی یک کانال ارتباطی مستقیم با مخاطب برقرار کرده و تعامل مشتری با شما را بهبود می بخشد. بسیاری از مشتریان بالقوه صرفا با دیدن نام برند شما به صورت مکرر روی گوشی تلفن همراه خود با شما آشنا می شوند.
  • برای دریافت اس ام اس مخاطب نیازی به نصب برنامه ای خاصی یا طی کردن فرآیندی پیچیده یا حتی دسترسی به اینترنت ندارد. بنابراین به ساده ترین شکل ممکن پیام شما را دریافت می کند.
بازاریابی پیامکی
بازاریابی پیامکی

کاربردهای مهم پیامک برای کسب و کارها

پیامک ها صرفا در روش های بازاریابی پیامکی نیستند که به شما کمک می کنند. به عبارت ساده تر تنها کاربرد بازاریابی پیامکی ارسال تبلیغات کسب و کار شما نیست. ارسال پیامک می تواند کاربردهای بسیار زیاد و متنوعی برای شما داشته باشد که در زیر به مهمترین موارد آن اشاره می کنیم:

  • ارسال پیامک تشکر : فرستادن یک پیام تشکر برای مشتری بعد از خرید کردن از شما می تواند کمک زیادی به افزایش اعتبار و بهبود تصویر برند شما بکند. این کار قدردانی شما از مشتری را نشان داده و میزان رضایت او را بالاتر می برد. رضایت مشتری از تعامل با شما نیز به افزایش نرخ وفاداری مشتری و بالا بردن شانس مراجعه مجدد او برای خریدهای بیشتر کمک می کند.
  • ارسال پیامک تشکر بعد از بازدید از غرفه های نمایشگاهی : نمایشگاه ها فرصت های بازاریابی خوبی برای شرکت ها و کسب و کارهای مختلف هستند. ارسال پیامک تشکر به مخاطبی که از غرفه شما در نمایشگاه دیدن کرده نام و برند شما را در ذهن او ثبت می کند و باعث می شود حتی اگر در آن لحظه از شما خریدی نکرد، بعدها که قصد خرید داشت شما را در ذهن داشته باشد.
  • پیامک های یادآوری : شما می توانید با ابزار پیامک یادآوری های مهم را برای مشتریان خود ارسال کنید. به عنوان مثال می توانید تاریخ انقضای گارانتی محصول، قرارادادهای باز، سر رسید اقساط و غیره را به مشتری خود یادآوری کنید.
  • پیامک های پیگیری : شما می توانید از پیامک برای پیگری دوره ای از مشتریان خود استفاده کنید. به عنوان مثال هرچند وقت یکبار به مشتری پیامک بزنید و از او بپرسید که آیا از محصول یا خدمات شما راضی است یا خیر؟ این پیگیری ها می تواند نقش بسیار مهمی در افزایش رضایت مشتری و بالا بردن نرخ وفاداری او داشته باشد.
  • پیامک های اطلاع رسانی : شما می توانید با استفاده از بازاریابی پیامکی محصولات یا خدمات جدید خود را به مشتری اطلاع دهید یا او را در جریان تخفیف های ویژه دوره ای خود قرار دهید. همچنین می توانید با استفاده از پیامک مشتریان را به رویدادهای عمومی خود دعوت کنید.
  • پیامک تبریک : ارسال پیامک تبریک به مناسبت سالروز تولد، سالگرد ازدواج یا سالگرد اولین خرید مشتری می تواند نقش مهمی در شخصی سازی تعامل با او و افزایش رضایتش داشته باشد. هرچقدر ارتباط شما با مشتری شخصی تر باشد، شانس وفاداری او به شما بیشتر خواهد شد.
  • پیامک های داخلی : ابزار پیامک می تواند برای روابط درون سازمانی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. ارسال پیامک های پیگری برای کنترل ورودی و خروجی انبارها از این دست است. شما می توانید اطلاع رسانی های مختلف به کارکنان مجموعه خود را نیز از طریق پیامک مدیریت کنید.
بازاریابی پیامکی
بازاریابی پیامکی

کاربرد CRM برای ارسال پیامک

CRM نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری است. سی آرم نرم افزاری است که تمام سیستم های سازمانی شما را یکپارچه می کند و می تواند نقش مهمی در مدیریت بازاریابی پیامکی شما داشته باشد.

اگر بخواهیم خلاصه بگوییم، CRM روند بازاریابی پیامکی را اتوماسیون یا خودکارسازی می کند.

خیلی از کسب و کارها هستند که با صرف هزینه زیاد تبلیغات پیامکی خود را برای تعداد بسیار زیادی از مخاطبان ارسال می کنند، اما هرگز نتیجه مطلوب را آن نمی گیریند. این در حالی است که CRM به شما کمک می کند تا بازاریابی پیامکی خود را هدفمند کرده و پیام های درست را برای افراد درست ارسال نمایید.

به عنوان مثال شرکت شما محصول جدیدی را وارد کرده که مشتری هدفش خانم های خانه دار هستند. بنابراین ارسال پیامک به پسران مجرد هیچ کمکی به افزایش فروش شما نخواهد کرد. این درحالیست که CRM می تواند از پایگاه داده ها مشتریانی که واقعا احتمال خریدن این محصول را دارند استخراج کرده و پیامک تبلیغاتی شما را فقط برای دایره مخاطبان هدفتان ارسال نماید. اینکار هم هزینه بازاریابی پیامکی را کاهش می دهد، هم شاس تعامل مخاطب را بالاتر می برد.

یکی دیگر مهمترین مزیت های CRM در بازاریابی پیامکی، امکان ردیابی ایمپرشن ها و گزراش دهی از درصد تعامل با پیام هاست. با استفاده از ابزارهای CRM می توانید بفهمید که چند درصد از پیامک های شما باز شده اند و چند درصد مشتریان به واسطه این پیامک ها تصمیم به تماس با شما گرفته اند. با اینکار می توانید درصد خطای بازاریابی پیامکی را کاهش داده و به صورت دقیق عملکرد آن را مورد ارزیابی قرار دهید.

از طرف دیگر CRM می تواند بسیاری از پیامک های شما را به صورت خودکار مدیریت کرده تا وقت و انرژی نیروهای انسانی خود را برای این موضوع هدر ندهید. به عنوان مثال می توانید با استفاده از CRM به صورت خودکار پیامک های تبریک را سر موقع برای هرکدام از مشتریان خود ارسال کنید. یا برنامه زمانی مناسبی برای پیگیری از مشتری به CRM بدهید تا به صورت خودکار کار پیگری پیامکی را انجام داده و در نهایت گزارش کار را در اختیار شما قرار بدهد.

برای خرید ماژول پیامکی کیان پرداز هوشمند به این صفحه مراجعه کنید.

نرم افزار CRM کیان پرداز هوشمند می تواند کار اتوماسیون بازاریابی و ارسال پیامک را برای شما انجام دهید.

بازاریابی پیامکی
بازاریابی پیامکی

جمع بندی

پیامک ها یک راه ارتباطی فوق العاده برای تعامل بیشتر با مشتریان هستند. از تبلیغ محصولات و خدمات گرفته تا پیگری و پشتیبانی از مشتری، پیامک های می توانند کاربردها و مزیت های فوق العاده ای برای شما داشته باشند. برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را از بازاریابی پیامکی بگیرید باید از ابزارهای مناسبی استفاده کنید که روند اینکار را برای شما اتوماسیون می کنند.

نرم افزار CRM کیان پرداز هوشمند می تواند به مدیریت ارسال پیامک ها کمک شایانی کرده، به اینکار نظم بخشیده و باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما شود.

مشخصات و اطلاعات تماس خود را وارد نمایید کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

ارتباط با کارشناسان، واتس اپ

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

پاسخگویی از طریق تلفن

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

آخرین مقالات

درخواست خود را برای ما ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

درخواست مشاوره

درخواست مشاوره خود را ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.