به دلیل اختلال مخابراتی خواهشمند است از طریق شماره 09198906850 با ما در ارتباط باشید

نرم افزار crm ابری و مزیت های آن نسبت به crm نصبی

نرم افزار crm ابری

نرم افزار crm ابری : نرم افزارهای CRM (Customer Relationship Management) برنامه های سازمانی بسیار مفیدی هستند که برای یکپارچه سازی و سازماندهی مدیریت ارتباط با مشتریان طراحی شده اند. این نرم افزارها علاوه بر اینکه به روند ثبت سندها و رسیدگی به برنامه های کاری نظم می بخشند، باعث بالاتر رفتن راندمان کاری مجموعه شده، سطح رضایت و نرخ وفاداری مشتریان را بالاتر برده و در نهایت موجب سودآوری هرچه بیشتر مجموعه می شوند.

برای آشنایی با مزیت ها و کاربردهای سی آر ام بهتر است این مقاله را مطالعه کنید.

برنامه های CRM به دو نوع تقسیم بندی می شوند. به عبارت دیگر به دو شیوه می توان این نرم افزار را روی سیستم مجموعه پیاده سازی کرد:

  • نرم افزار CRM ابری
  • نرم افزار CRM نصبی

این نرم افزار برای ثبت، مدیریت و دسترسی به تمام سندهای مورد نیاز به یک سرور نیاز دارد. این سرور می تواند داخلی باشد، یا ابری (آنلاین).

در این مقاله قصد داریم بیشتر در مورد نرم افزار CRM ابری صحبت کنیم و مزایای آن را برشماریم. با وبلاگ کیان پرداز هوشمند همراه باشید.

مقایسه نرم افزار CRM ابری با نصبی

برای اینکه درک بهتری از نرم افزار CRM ابری داشته باشید، بهتر است به مقایسه آن با گونه دوم این نرم افزارها، یعنی CRM نصبی بپردازیم:

نرم افزار crm ابری
نرم افزار crm ابری

نرم افزار سی آر ام ابری

سی آر ام ابری که به آن SaaS CRM یا Cloud CRM هم گفته می شود، از تکنولوژی پردازش ابری استفاده می کند. فناوری ابر اطلاعاتی در واقع یک سرور اجاره ای است که به شما اجازه می دهد اطلاعات خود را به صورت آنلاین روی آن ثبت کنید. زمانی که از CRM ابری استفاده می کنید، دیگر نیازی به پیاده سازی و نصب سرورهای داخلی در محدوده شرکت ندارید.

نرم افزار CRM ابری روی سرورهایی که شرکت ارائه دهنده سی آر ام در اختیار شما قرار داده نصب و راه اندازی می شود. به همین خاطر برای تهیه سرور آن نیازی به همکاری با یک شرکت دیگر ندارید. از این رو به جای پرداخت هزینه برای نصب و راه اندازی سرورهای داخلی تنها با پرداخت یک اشتراک ماهیانه یا سالیانه می توانید از فضای ذخیره سازی سرورهای ابری بهره مند شوید.

نرم افزار سی آر ام  نصبی

این نوع نرم افزارهای سی آر م که به آنها On-premise CRM هم گفته می‌شود، برای نصب و راه اندازی به سرورهای داخلی نیاز دارند. وظیفه حفظ و نگهداری از این سرورها نیز بر عهده تیم آی‌تی داخلی شماست. سرورهای داخلی اجاره ای نیستند و خریداری می شوند. به همین خاطر گرچه هزینه نصب و راه اندازی زیادی دارند، اما برای بهره مندی از آنان نیازی به پرداخت حق اشتراک ماهیانه ندارید.

این سرورهای داخلی به صورت آفلاین کار می کنند و CRM نصب شده روی آنها به اینترنت وابسته نیست.

نرم افزار crm ابری
نرم افزار crm ابری

تفاوت‌های نرم افزار CRM ابری وCRM  نصبی

در زیر یک جدول مقایسه ای قرار گرفته که به صورت موردی به بررسی اصلی ترین تفاوت های نرم افزار CRM ابری و نصبی می پردازد:

                                                 CRM ابری                                 CRM نصبی
محل نصبروی سرورهای ابری شرکت ارائه دهنده خدمات سی آر امروی سرورهای داخلی شرکت
دسترسیاز طریق اینترنت با هرگونه دستگاه متصل به شبکه جهانی (گوشی، کامپیوتر و تبلت)از طریق شبکه داخلی مجموعه
زمان راه اندازیراه اندازی سی آر ام ابری تنها چند دقیقه طول می کشد و تنها نیاز به ثبت نام در سیستم و ایجاد یک حساب کاربری استسی آر ام نصبی به خرید، نصب و راه اندازی سرورهای داخلی، نصب نرم ازار روی این سرور و تمام سیستم های شرکت و پیاده سازی مکانیسم های امنیتی روی سرورها نیاز دارد
امنیت اطلاعاتاطلاعات روی سرورهای بیرونی ذخیره شده و وظیفه تأمین امنیت آن بر عهده شرکت ارائه دهنده سرویس ابری استوظیفه تأمین امنیت اطلاعات به عهده کارشناسان آی‌تی داخلی شرکت است
به روز رسانیبه صورت خودکار انجام می شودبرای به روز رسانی این نرم افزارها به کارشناسان شرکت ارائه دهنده برنامه نیاز خواهید داشت
هزینهپرداخت هزینه اشتراک ماهیانههزینه خرید و نصب سرور داخلی، هزینه خرید نرم افزار، هزینه خدمات پشتیبانی سالیانه و حقوق کارشناس آی‌تی

مزایای نرم افزار CRM ابری

دقت داشته باشید که سی آر ام ابری الزما گزینه بهتری نسبت به سی آر ام نصبی نیست. شما باید متناسب با نیازهای خود هرکدام از آنها را انتخاب کنید. اما مزیت های سی آر ام ابری عبارتند از:

نرم افزار crm ابری
نرم افزار crm ابری
  • مدت زمان نصب و راه اندازی نرم افزار سی آر ام ابری بسیار کوتاه است. به عبارت دیگری فاصله ای که بین تصمیم استفاده از CRM و نصب و راه اندازی آن در نسخه ابری وجود دارد، بسیار کوتاه است. این در حالی است که پیاده سازی سی آر ام نصبی دردسرها و مشکلات زیادی دارد و زمان نسبتا زیادی هم از شما می گیرد. چراکه ابتدا باید سروهای داخلی شرکت را راه اندازی کنید، نرم افزار را روی شبکه داخلی نصب کنید و بعد شروع به بهره برداری نمایید.
  • نرم افزار CRM ابری به صورت اتوماتیک آپدیت شده و به روز رسانی می شود. به همین خاطر نیازی به آپدیت دستی آن نخواهید داشت. همچنین سرورهای آنلاین معمولا امنیت عمومی بهتری دارند و می توانید مطمئن باشید که اتفاقی برای آنها رخ نداده و داده هایتان پاک نمی شوند.
  • از آنجایی که در سی آر ام ابری در حال استفاده از سرورهای بیرونی هستید، تنها باید هزینه اجاره آن را پرداخت کنید. بنابراین به زیرساخت سخت افزاری نیازی نداشته و متحمل هزینه های نصب و پیاده سازی شبکه داخلی نمی شوید. از طرف دیگر نگهداری و پشتیبانی از سرورهای شبکه داخلی نیز هزینه های مخصوص به خودش را دارد، در حالی که هزینه نگهداری از سرورهای ابری بر عهده شما نیست.
  • اصولا دسترسی به نرم افزار سی آر ام ابری بسیار آسان تر است. از آنجایی که این نرم افزارها به شبکه جهانی متصل هستند شما می توانید در هرجایی با اتصال به اینترنت به داده های آن دسترسی داشته و به خوبی از نرم افزار استفاده کنید. از این رو برای نیروهای دورکار هم بهتر است. اما سی آر ام نصبی تحت شبکه داخلی است و تنها سیستم هایی که به این شبکه متصلند می توانند به CRM نصبی دسترسی داشته باشند.
  • سرورهای داخلی همیشه مورد تهدید آلوده شدن به ویروس هستند و معمولا به درستی از داده های آنان نسخه پشتیبانی تهیه نمی شود. اما سرورهای ابری از این نظر کاملا ایمن هستند.

جمع بندی

نرم افزار CRM ابری برنامه ای است که حجم زیادی از فضای ذخیره سازی سخت افزاری شما اشغال نمی کند. این نرم افزار سبک مبتنی بر سرورهای آنلاین و اینترنتی بوده و با هر دستگاهی می توان از هر نقطه ای به آن دسترسی داشت. هزینه راه اندازی CRM ابری بسیار به صرفه و اقتصادی است و نگهداری و به روز رسانی آن دردسرهای کمتری دارد.

برای خرید و پیاده سازی بهترین نرم افزار سی آر ام ابری با کیان پرداز هوشمند تماس بگیرید.

نرم افزار crm ابری
نرم افزار crm ابری

سوالات رایج

نرم افزار CRM ابری بیشتر مناسب چه کسانی است؟

همه کسب  کارها می توانند از مزایای این نرم افزار استفاده کنند. اما اغلب کسب و کارهای کوچک که ظرفیت، بستر و توان لازم برای ایجاد زیرساخت های سخت افراری را ندارند، سراغ نسخه های ابری CRM می روند. بیشتر شرکت های بزرگ که سرور داخلی دارند، ترجیح می دهند از سی آر ام نصبی استفاده کنند.

آیا امکان سفارشی سازی سی آر ام ابری وجود دارد؟

بله، شما می توانید متناسب با نیازها و ظرفیت های مجموعه خود، CRM ابری را نیز سفارشی سازی کنید.

آیا CRM ابری با CRM تحت وب تفاوت دارد؟

خیر هردو آنها یکی هستند.

مشخصات و اطلاعات تماس خود را وارد نمایید کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

ارتباط با کارشناسان، واتس اپ

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

پاسخگویی از طریق تلفن

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

آخرین مقالات

درخواست خود را برای ما ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

درخواست مشاوره

درخواست مشاوره خود را ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.