به دلیل اختلال مخابراتی خواهشمند است از طریق شماره 09198906850 با ما در ارتباط باشید

آیا سی آر ام می‌تواند به تعاملات کسب و کارهای بین‌ المللی کمک کند؟

کسب و کارهای بین المللی

کسب و کارهای بین المللی سود و درآمد بسیار خوبی دارند. اما همانقدر که درامد این نوع کسب و کارهای بالاست، سختی و دشواری آن‌ها نیز دوچندان است. کسب و کارهای بین المللی علاوه بر ذینفعان داخلی بیشتر با مشتریان خارجی خود سر و کار دارند. مشتری‌هایی که از اغلب مصرف کننده نهایی نیستند و برقراری رابطه با آن‌ها پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد.

کسب و کارهای بین المللی نه تنها باید بتوانند با شرایط داخلی خود را وفق بدهند بلکه باید بتوانند خود را با شرایط و ضوابط خارجی نیز وفق دهند. دایره ارتباطات و روابط این نوع شرکت‌های بسیار گسترده است و مدیریت آن‌ها دشواری‌های بسیار زیادی دارد. دشواری‌هایی که ابزارهای خاص خودشان را می‌طلبند.

نرم افزار CRM به عنوان نرم افزار جامع مدیریت ارتباط با مشتریان شاید برای شرکت‌های داخلی یک مزیت اضافه یا ارزش افزوده باشد، اما برای کسب و کارهای بین المللی یک ابزار کاملاً ضروری و لازم است.

در این مقاله از کیان پرداز هوشمند قصد داریم در مورد اهمیت سی آر ام در تعاملات کسب و کارهای بین المللی با شما صحبت کنیم با ما همراه باشید.

مدیریت یک کسب و کارهای بین المللی

برای مدیریت یک کسب و کار بین المللی نکات مهمی وجود دارند که باید به آن‌ها توجه کنید. اصلی‌ترین این نکات عبارتند از:

  • رقبای خود را بشناسید: رقابت در بازار بین المللی صدها برابر بیشتر از رقابت در بازار داخلی است. به همین خاطر شما باید رقبای خود را در سطح بین المللی بشناسید و بدانید که کدام شرکت‌ها در کدام کشور، چه محصولات مشابهی را به چه کیفیت و چه قیمتی به کدام مشتریان به فروش می‌رسانند. شما باید خریداران محصول خود را نیز به خوبی بشناسید تا بتوانید سهم خود را در بازار پیدا کنید.
  • ارتباطات مکرر داشته باشید: داشتن ارتباط مداوم و مکرر با مشتریان خارجی که آغل خود شرکت‌های بزرگی هستند یکی از کلیدهای اصلی موفقیت در بازار کسب و کارهای بین المللی است.
  • به تفاوت‌ها دقت داشته باشید: توجه کردن به تفاوت‌ها، به ویژه تفاوت‌های فرهنگی در بازار بین المللی بسیار مهم است. به عنوان مثال شما باید بدانید که کدام عبارت‌های کلامی در زبان مشتریان شما نامناسبند، آن‌ها چه روزهایی از سال را تعطیل هستند، ساعت کاری آنان چه موقع است، فرهنگ و سلیقه رفتاری مطلوب آنان چگونه است و غیره.
  • روابط را ایجاد و حفظ کنید: همه ما میدانیم که مهم‌تر از جذب مشتری، حفظ مشتری است. این موضوع به ویژه در مورد مشتریان بین المللی اهمیت زیادی دارد مشتریان بین المللی معمولاً مشتریان بزرگ و سودآور هستند که حفظ کردن آن‌ها به معنی تضمین درآمدهای شرکت است. بنابراین شما نه تنها باید بتوانید ارتباطات مناسبی با مشتریان جدید ایجاد کنید، بلکه باید بتوانید این ارتباطات را حفظ نمایید.
کسب و کارهای بین المللی
کسب و کارهای بین المللی

سی آر ام چه کمکی به تعاملات کسب و کارهای بین المللی می‌کند؟

CRM مخفف Customer Relationship Management و به معنی مدیریت ارتباط با مشتریان است. همانطور که اشاره کردیم، کسب و کارهای بین المللی به نرم افزار سی آر ام نیاز دارند. به عنوان یک شرکت بین المللی شما ممکن است با مشتریان مختلفی از سراسر جهان تعامل داشته باشید.

سفارشات، حجم سفارشات، درخواست‌های اختصاصی و البته ساعت تعامل با هر یک از این مشتریان ممکن است تفاوت داشته باشد.

به عنوان مثال یک کارخانه تولید را در نظر بگیرید که محصول A را به مشتریان خارجی ارائه می‌کند. یک کمپانی چینی این محصول را در رنگ آبی سفارش داده، یک کمپانی عراقی آن را در رنگ قرمز سفارش داده و یک کمپانی روسی هم آن را در رنگ‌های سفید و قرمز سفارش داده است.

حجم سفارشات هرکدام از این مشتریان متفاوت است، مسیرهای ارسال و Shipment کردن محصولات برای هر یک متفاوت است و البته ساعت تعامل با هریک از آن‌ها نیز تفاوت دارد. در این شرایط شما باید همزمان پاسخگوی درخواست‌ها و سفارش‌های هرکدام از آن‌ها باشید. اما مشکل اینجاست که شاخه‌های ارتباطی بسیار گسترده هستند و رسیدگی به همه آن‌ها بسیار دشوار است.

در این شرایط برخورداری از یک دستیار هوشمند و کامپیوتری اهمیت بسیار زیادی دارد.

با استفاده از سی آر ام تمام سیستم‌های شرکت شما یکپارچه می‌شوند. به عبارت دیگر همه کارمندان تمام اطلاعات و داده‌ها را روی یک بستر واحد ذخیره و ادیت می‌کنند و همه داده‌ها در یک سرور مرکزی ذخیره می‌شوند. سی آر ام می‌تواند داده‌ها را در قالب پرونده‌های مختلف دسته بندی کند و با استفاده از سیستم فیلترینگ هوشمند آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان به شما ارائه نماید.

همچنین می‌توانید این داده‌ها را تحلیل کرده و در قالب گزارش‌های کاربردی به شما تحویل دهد.

کسب و کارهای بین المللی
سی آر ام برای کسب و کارهای بین المللی

ابزارهای یادآور سی آر ام به کمک هوش مصنوعی این نرم افزار باعث شده تا همه کارها به صورت سازمان یافته انجام شوند و تمام پروژه‌های اجرایی از هر نوع به صورت مرحله بندی شده اجرا گردند. مراحلی که هر کدام به کارکنان واحدهای مربوطه واگذار شده‌اند. نرم افزار سی آر ام اطمینان حاصل می‌کند که همه امور در زمان مقرر و به درستی انجام شده است.

با سی آرم بتوانید نظم ساختارمندی را در سیستم شرکت خود پیاده سازی کنید. نظمی که برای داشتن تعامل با مشتریان بین المللی ضروری است.

علاوه بر این، سی آر ام باعث می‌شود تا هیچ درخواستی از طرف هیچ مشتری بی پاسخ باقی نمایند. این نرم افزار با یکپارچه کردن کانال‌های ارتباطی، تمامی تعاملات هر مشتری را دسته بندی کرد و رسیدگی به آن ها را در اولویت کارهای روزمره مدیران یا کارمندان قرار می‌دهد. پاسخگویی سریع و مناسب شما باعث ایجاد حس اطمینان در شرکت‌های خارجی می‌شود که هیچ راه دسترسی فیزیکی به شما ندارند. موضوعی که برای حفظ مشتریان بسیار مهم است.

از طرف دیگر سی آر ام ابزارهایی دارد که به پیگیری مشتری کمک می‌کنند و باعث حفظ ارتباط مداوم با آن‌ها می‌شوند. به عنوان مثال شما می‌توانید محصولات جدید یا پر فروش خود، تخفیف‌ها ویژه و خلاصه خبرهای دیگر را در قالب ایمیل‌های منظم یا پیام‌های واتساپی و غیره برای مشتریان همیشگی خود ارسال کنید و آن‌ها آپدیت نگه دارید. این ارتباط مداوم شما را همیشه در رادار مشتریان نگه می‌دارد تا بتوانند دوباره با شما تعامل کنند.

سی آر ام همچنین با پشتیبانی همزمان از زبان فارسی و انگلیسی می‌تواند به گونه‌ای تنظیم شود که به صورت خودکار به بسیاری از پیام‌های انگلیسی پاسخ دهد.

ابزارهای اتوماسیون CRM فرآیندهای تکراری مجموعه شما را حذف کرده و باعث افزایش چشمگیر بازدهی و بهره‌وری مجموعه می شوند و با این کار توانایی کسب و کار بین المللی خود را افزایش داده و می‌توانید تعاملات بهتر، بیشتر و گسترده‌تری با مشتریان بزرگ بین المللی داشته باشید.

کسب و کارهای بین المللی
کسب و کارهای بین المللی

جمع بندی

کسب و کارهای بین المللی با مشتریان بزرگ، گوناگون و متعددی در ارتباط هستند. مشتریانی که از شرکت دورند و تنها ارتباطی آن‌ها تماس‌های تلفنی یا پیگیری‌های آنلاین لاست. در چنین شرایط مدیریت ارتباط با مشتریان کلید اصلی کسب و کارهای بین المللی در ایجاد اعتماد و جلب رضایت مشتریان است. اتفاقی که تنها با استفاده از نرم افزار سی آر ام رخ می‌دهد.

نقش OKR و KPI در پیاده‌سازی موفقیت‌آمیز نرم‌افزارهای IT و CRM برای تحول دیجیتال کسب‌وکارها
شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) برای بهبود عملکرد سازمان‌ها: راهنمای جامع برای مدیران کسب‌وکار و فناوری
چند نفر برای پیاده‌سازی نرم‌افزار CRM کافی است؟ راهنمایی برای به‌صرفه‌ترین راهکار در سازمان‌ها
CRM، یک بازی تیمی: راهکارها و مانتراهای برتر برای استفاده بهینه و مداوم

مشخصات و اطلاعات تماس خود را وارد نمایید کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.


    ارتباط با کارشناسان، واتس اپ

    کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

    پاسخگویی از طریق تلفن

    کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

    آخرین مقالات


      درخواست خود را برای ما ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.


        درخواست مشاوره

        درخواست مشاوره خود را ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.