به دلیل اختلال مخابراتی خواهشمند است از طریق شماره 09198906850 با ما در ارتباط باشید

ویژگی های نرم افزار CRM تحت وب | بخش اول

نرم افزار CRM تحت وب

نرم افزار CRM تحت وب : تمامی کسب و کارها و شرکت های امروزی برای رشد و پیشرفت در بازار به ابزارهای هوشمند و جدید نیاز دارند. یکی از اساسی ترین این ابزارها نیز نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، یا CRM است. سی آر ام به سازوکارهای مجموعه شما نظم بخشیده، تمامی داده های شما را گردآوری می کند و با تحلیل آنها راه را برای درک درست وضعیت کسب و کار و برنامه ریزی برای آینده هموار می نماید.

نرم افزارهای سی آر ام به دو شکل قابل استفاده هستند. شما می توانید از نسخه ابری CRM یا نسخه تحت وب آن استفاده کنید.

نرم افزار CRM تحت وب که با نام CRM On-Premise هم شناخته می شود، نرم افزاری است بر خلاف نسخه ابری، روی سرورهای داخلی شرکت نصب و پیاده سازی می شود. شما باید با توجه به ظرفیت و نیازمندی های خود، از یکی از این نسخه ها استفاده کنید.

در این مقاله بیشتر در مورد نرم افزار CRM تحت وب با شما صحبت می کنیم به شرح قابلیت ها و ویژگی های آن می پردازیم. با وبلاگ کیان پرداز هوشمند همراه باشید.

نرم افزار CRM تحت وب
نرم افزار CRM تحت وب

نرم افزار CRM تحت وب چیست؟

نرم افزار CRM یک نرم افزار یکپارچه ساز است که تمام داده ها و اطلاعات بخش های مختلف کسب و کار، مخصوصا بخش فروش را گرد هم می آورد.  جمع آوری این داده ها به صورت منظم و دقیق بوده و دسترسی به تمامی آنها آسان خواهد بود.

به عبارت دیگر، با CRM هیچ سند و اطلاعاتی گم نمی شود و ورودی داده هایی که می تونند به رشد و پیشرفت کسب و کار کمک کنند بیشتر می شود. سی آر ام یک بستر واحد است که تمام ساز وکارهای مجموعه شما روی آن صورت می پذیرد.

نرم افزار سی آر ام برای اینکه بتواند این تمام این داده ها را به شکل مناسبی ثبت و ذخیره سازی کند، به یک سرور یا پایگاه ذخیره سازی داده نیاز دارد. در نرم افزار CRM تحت وب، تمامی این داده ها روی سرورهای سخت افزاری داخلی شرکت ذخیره سازی می شوند. به همین خاطر برای استفاده از این نرم افزار به اتاق سرور نیاز دارید.

نرم افزار CRM ابری چیست؟

نرم افزار CRM ابری در نوع عملکردها تفاوتی با سی آر ام تحت وب ندارد. اصلی تفاوت آنها در پایگاه ذخیره داده هاست که در نسخه ابری روی سرورهای ابری یا آنلاین کرایه ای صورت می گیرد.

برای آشنایی بیشتر بیشتر توصیه می کنیم مقاله نرم افزار CRM ابری را مطالعه کنید.

قابلیت های نرم افزار CRM تحت وب

پیش از این در سایر مقالات کیان پرداز هوشمند به ویژگی ها و امکاناتی که نرم افزار سی آر ام در اختیار کسب و کار شما قرار می دهد، صحبت کرده ایم. توصیه می کنیم آن مطالب را حتما مطالعه کنید.

بهترین راهکار برای شناخت ویژگی ها و قابلیت های نرم افزار CRM تحت وب این است که به مقایسه آن با CRM ابری بپردازیم. از این طریق راحت تر می توانید به ویژگی هایی که نسخه On-Premise سی آر ام در اختیار شما قرار می دهد پی ببرید. در ادامه به صورت موردی به بررسی تفاوت های این دو نوع CRM می پردازیم:

نرم افزار CRM تحت وب
نرم افزار CRM تحت وب

·        امنیت داده ها

زمانی که بحث ثبت و ذخیره سازی اطلاعات و سندهای تجاری یک کسب و کار پیش می آید، حفظ امنیت داده ها اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند. بسیاری از این اسناد محرمانه بوده و ثبت دقیق شمار زیادی از آنها بسیار مهم است. علاوه بر آن محرمانه بودن گزارش های ثبت شده در بازه های زمانی مختلف و دسترسی همیشگی به آنها به منظور مقایسه بسیار حیاتی است.

زمانی که از نرم افزار CRM ابری استفاده می کنید، عملا تماا داده های خود را روی یک سرور کرایه ای ذخیره می کنید. این سرور کرایه ای متعلق به شرکت ارائه دهنده سرویس CRM بوده و شما در عوض پرداخت حق اشتراک ماهیانه، به داده های خود در آن سرور دسترسی خواهید داشت.

گرچه شرکت های ارائه دهنده سرویس CRM امنیت داده های شما را تضمین می کنند و شانس بروز خطراتی همچون ابتلا به ویروس های نرم افزاری کم است، اما واقعیت این است که در این حالت اطلاعات در دسترس مستقیم شما نیستند. چراکه سرور متعلق به خود شما نیست. بنابراین نمی توانید به صورت مستقیم روی امنیت داده های خود نظارت داشته باشید و خیالتان از بابت نگهداری صحیح آنها راحت باشد.

اما زمانی که از نرم افزار CRM تحت وب یا داخلی استفاده می کنید، تمامی داده های و اطلاعات شما روی سرورهای اختصاصی شرکت ذخیره سازی شده و خودتان مسئول رسیدگی و تأمین امنیت آنها هستید. اینکار طبیعتا به وقت، انرژی، منابع و هزینه بیشتری نیاز دارد اما در عوض مطمئن هستید که همه داده ها کاملا در اختیار خود شماست و روی سرورهای داخلی ثبت شده است. بنابراین احتمال سرقت آنها پایین آمده و مشکلات شرکت دهنده سرور، گریبان شما را نخواهد گرفت.

از این رو گرچه تأمین امنیت داده ها روی سرورهای داخلی سخت تر و پرهزینه تر است، اما خیال شما آسوده تر خواهد بود. چراکه همه اطلاعات در شبکه داخلی مجموعه ثبت و ضبط شده اند.

نرم افزار CRM تحت وب
نرم افزار CRM تحت وب

·        سطوح دسترسی

در هنگام استفاده از CRM ابری می توانید با اتصال به اینترنت به تمامی داده های خود دسترسی داشته باشید. این یعنی هرکدام از کارمندان و مدیران، در هر نقطه و هر مکانی می توانند به سیستم CRM مجموعه دسترسی داشته باشند. حتی در زمان دورکاری و مسافرت!

اما چند درصد از مواقع نیاز به دسترسی به CRM از راه دور دارید؟ واقعیت این است که اغلب دسترسی ها به سیستم سی آر ام در طول ساعات کاری روزهای عادی، از محل خود شرکت صورت می گیرد. دسترسی سی آر ام ابری وابستگی صد در صد به اتصال اینترنت دارد و این موضوع در کنار مزایا، مضراتی هم برای شما به همراه خواهد داشت. چراکه با بروز اختلال در اتصال به اینترنت یا کندی سرعت آن، دسترسی شما به CRM نیز مختل می شود.

اما زمانی که از نرم افزار  CRM تحت وب یا داخلی استفاده می کنید، در شبکه داخلی شرکت به CRM متصل شده و برای دسترسی به سیستم نیازی به اتصال اینترنتی ندارید. از این رو احتمال بروز اختلال دسترسی بسیار کم است. بزرگترین مشکل این موضوع آن است که شاید نتوانید از هر نقطه ای به نرم افزار CRM خود دسترسی داشته باشید. در چنین شرایطی تمام دسترسی ها باید از داخل مجموعه صورت بگیرد.

اما خوشبختانه راهکارهایی وجود دارند که امکان اتصال اینترنتی به شبکه داخلی CRM تحت وب را نیز فراهم می کنند. بنابراین می توانید سطح دسترسی گسترده و ایمنی را با سی آر ام تحت وب تجربه کنید.  

علاوه بر این، تعداد کاربرانی که اجازه دسترسی به سیستم CRM تحت وب را دارند نیز تعریف پذیر بوده و حتی می تواند بدون محدودیت هم باشد. این در حالی است که به ازای هر کاربری که به CRM ابری دسترسی دارد، باید مبلغی اضافه‌تر به شرکت ارائه دهنده سرور پرداخت کنید.

شما می توانید همین حالا برای خرید بهترین نسخه ابری یا تحت وب نرم افزار CRM با کیان پرداز هوشمند تماس بگیرید.

پایان بخش اول.

ادامه مقاله را از اینجا مطالعه کنید.

مشخصات و اطلاعات تماس خود را وارد نمایید کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

ارتباط با کارشناسان، واتس اپ

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

پاسخگویی از طریق تلفن

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

آخرین مقالات

درخواست خود را برای ما ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

درخواست مشاوره

درخواست مشاوره خود را ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.