به دلیل اختلال مخابراتی خواهشمند است از طریق شماره 09198906850 با ما در ارتباط باشید

کاربرد و اهمیت سی آر ام برای کسب و کارهای کوچک

سی آر ام برای کسب و کارهای کوچک

سی آر ام برای کسب و کارهای کوچک : فرقی ندارد که در چه حوزه ای فعالیت می کنید یا اندازه کسب و کارتان چقدر است. فرقی ندارد که سابقه طولانی در بازار دارید یا یک کسب و کار کوچک به شمار می روید. مهم این است مشتریان شما را بشناسند و تصور خوبی از شما داشته باشند. این تنها راه پیشرفت و توسعه در کسب و کار است. برای اینکه بتواند حضور موفق تری در ذهن مشتریان داشته باشید باید از ابزار مناسب استفاده کنید.

خیلی از افراد تصور می کنند که نرم افزار یکپارچه ساز مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) تنها مختص شرکت ها و مجموعه های بزرگ است. شرکت هایی که روابط سازمانی پیچیده ای دارند و به مدریت و اتوماسیون روابط خود با مشتریان احتیاج دارند. این تصور گرچه اشتباه نیست، اما به معنای آن نیست که کسب و کارهای کوچک از سی آر ام بی نیاز هستند. کسب و کارها یا استارت آپ های نوپا و کوچک هم اتفاقا می توانند به گونه دیگری از سی آر ام بهره ببرند.

سی آر ام یکی از ابزارهایی است که می تواند به شما در تبدیل شدن به یک مجموعه بزرگ و موفق کمک کند. پس نقش آن را دست کم نگیرید و نسبت به استفاده از آن سهل انگار نباشید. هرچه زودتر سیستم کسب و کار خود را به CRM مجهز کنید، شانس موفقیت و پیشرفت شما بیشتر می شود.

در این مقاله قصد داریم در مورد اهمیت و کاربرد سی آر ام برای کسب و کارهای کوچک صحبت کنیم. با وبلاگ کیان پرداز هوشمند همراه باشید.

سی آر ام برای کسب و کارهای کوچک
سی آر ام برای کسب و کارهای کوچک

CRM چیست؟

برای درک کارایی و اهمیت سی آر ام ابتدا باید آن را بشناسید.

سی آر ام نرم افزار سیستماتیکی برای مدیریت ارتباط با مشتری است. CRM در واقع مخفف Costumer Relationship Management است. این نرم افزار به شما کمک می کند تا روابط خود را مشتریانتان سازماندهی کرده و سطح رضایتمندی آنان را بالاتر ببرید. هرچقدر شاخص رضایت مشتری از تعامل با شما بالاتر باشد، نرخ وفاداری مشتری هم بالاتر رفته و در نتیجه موفقیت تجاری کسب و کار شما هم بالاتر می رود.

یادتان باشد که بزرگترین سرمایه کسب و کار شما مشتریان وفادار هستند. هرچقدر بتوانید تعداد این مشتریان را زیادتر کنید، شانس موفقیت شما هم بالاتر است. مشتریان وفادار گرچه تنها 20 از مشتریان شما را تشکیل می دهند، اما 80 درصد از سود شما را تأمین می کنند. نرم افزار CRM با تمام ابزارها، گزارش و فرآیندهایی که در اختیار شما قرار می دهد می تواند ارتباط شما با مشتریان را بهبود بخشیده و نرخ جذب و حفظ مشتری را افزایش دهد.

برای آشنایی بیشتر مقاله کاربردهای سی آر ام را مطالعه کنید.

اهمیت سی آر ام برای کسب و کارهای کوچک

اصولا سه گروه از کسب و کارهای هستند که می توانند بیشترین استفاده از نرم افزار CRM را ببرند:

  • شرکت های بزرگی که بخش های مختلفی برای ارتباط با مشتریان دارند
  • شرکت های تولیدی بزرگی که خطوط تولید و تنوع محصولات بالایی دارند و با گروه های مختلفی از مشتریان در ارتباطند
  • کسب و کارهای کوچکی که در حال رشد و پیشرفت هستند

همانطور که اشاره کردیم، بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک تصور می کنند که فعلا به سی آرم نیازی ندارند و این نرم افزار مختص شرکت های بزرگ است. اما باز هم تأکید می کنیم که این تصور کاملا اشتباه است. راه اندازی نرم افزار CRM اتفاقا می تواند همان کلیدی باشد که شما را به یک کسب و کار بزرگ تبدیل می کند.

سی آر ام برای کسب و کارهای کوچک
سی آر ام برای کسب و کارهای کوچک

در زیر به اصلی ترین کاربردهای سی آر ام برای کسب و کارهای کوچک اشاره می کنیم. کاربردهایی که باعث رشد مجموعه تجاری شما خواهند شد:

  • نرم افزار سی آر ام به شما کمک می کند تا اطلاعات مشتریان خود را ثبت و ذخیره کنید. با اینکار هیچ مشتری از دیدرس شما خارج نمی شود و همیشه می توانید شناخت بهتری از مشتریان بالقوه و بالفعل خود داشته باشید. پرونده های مشتریان CRM به شما در بهینه سازی قیف فروش و سرمایه گذاری صحیح روی مشتریان هدف کمک می کند.
  • با استفاده از سی آر ام هیچ فایل یا پرونده ای در سیستم مجموعه شما گم نمی شود و همه اطلاعات در سریع ترین زمان قابل دسترس هستند. یکی از بزرگترین معضلات کسب و کارهای کوچک و در حال رشد این است که اغلب تمامی داده ها روی نرم افزارهایی همچون اکسل ثبت می کنند و بعدها برای دسترسی به آنها به مشکل می خورند. از دست دادن این اطلاعات خیلی از اوقات می تواند ضربه های بزرگی به واحد بازاریابی شما بزند و باعث شود که فرصت های مهمی را دست بدهید.
  • سی آر ام گزارش های هفتگی، ماهانه و سالانه مختلفی را به شما ارائه می دهد. با استفاده از نرم افزار CRM شما می توانید گزارش عملکرد بخش های مختلف کسب و کار خود را دریافت کنید و با آمار دقیق ببینید که در کدام بخش ها ضعف و قوت دارید. بی بهره بودن از سی آر ام عملا باعث می شود روند رشد را کورکورانه طی کنید و هیچوقت نتوانید ارزیابی درستی از وضعیت خود داشته باشید.
  • سی آر ام به شما کمک می کند تا پیش بینی فروش داشته باشید و بتوانید استراتژی های مناسبی برای افزایش راندمان کاری و درآمد مجموع خود طراحی کنید.
  • سی آر ام به کسب و کارهای کوچک کمک می کند تا فرصت های بازار را بهتر بشناسند و بتوانند برنامه ریزی مناسبی برای آینده کوتاه و بلند مدت خود داشته باشند.
  • نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به کسب و کارهای کوچک کمک می کند تا با اتوماسیون فرآیندهای تکراری جلوی اتلاف وقت و انرژی را بگیرند با راندمان بالاتری به کارهای اساسی بپردازند.
  • این نرم افزار به کسب و کارهای کوچک کمک می کند تا ارتباطات درون سازمانی بهتری داشته باشند و بتوانند اطلاعات بخش های مختلف را با یکدیگر یکپارچه کنند.
  • نرم افزار سی آر ام به مدیران کسب و کارهای کوچک امکان می دهد که نظارت دقیق تری روی روند کاری افراد و تیم های مجموعه خود داشته باشند و بهتر بتوانند کار مدیریت تیم فروش را انجام دهند.
  • CRM نرخ تبدیل مشتری را افزایش داده و با افزایش سطح رضایتمندی مشتریان، به مجموعه های کوچک کمک می کند تا کلوپ مشتریان فعال تر و قدرتمندتری داشته باشند.
  • کسب و کارهای کوچک اغلب سرمایه هنگفتی ندارند که صرف تبلیغات کنند. نرم افزار سی آر ام به مجموعه های نوپا کمک می کند تا مدیریت بهتری روی تبلیغات داشته باشند و هزینه جذب مشتری را کاهش دهند.
سی آر ام برای کسب و کارهای کوچک
سی آر ام برای کسب و کارهای کوچک

ویژگی های یک نرم افزار CRM خوب

اگر قصد راه اندازی نرم افزار سی آر ام را داشته باشید، می بنید که برنامه های مختلفی در بازار وجود دارند. اما کدامیک از آنها واقعا برای شما مفید خواهد بود؟ در زیر به ویزگی های بهترین نرم افزار سی آر ام برای کسب و کارهای کوچک اشاره می کنیم:

  • امکان ارائه گزراشات در بازه های زمانی مختلف را داشته باشد
  • از ابزارهای لازم برای تجزیه و تحلیل فروش برخوردار باشد
  • حتما یک نسخه موبایلی داشته باشد
  • امکان ثبت تمام داده های مورد نظر شما در بخش های مختلف، به ویژه بخش فروش را داشته باشد
  • قابلیت پیش بینی فروش داشته باشد
  • به خوبی با سایر نرم افزارهای سیستمی همگام و هماهنگ باشد
  • به درستی فارسی سازی شده باشد
  • ابزارهای خاص مورد نیاز شما را داشته باشد
  • منعطف و قابل شخصی سازی باشد
  • شرکت ارائه دهنده نرم افزار پشتیبانی مناسبی داشته باشد

نرم افزار مایکروسافت داینامیکس کیان پرداز هوشمند به خوبی با سازو کار اداری شرکت های ایرانی هماهنگ شده و تمام ابزارهای مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهد. ماژول های نرم افزاری کیان پرداز هوشمند به نرم افزار مایکروسافت اضافه شده و آن را به خوبی با نیازهای شرکت های داخلی هماهنگ کرده تا بیشترین کارایی را داشته باشد.

برای آشنایی بیشتر با قابلیت های نرم افزار سی آر ام کیان پرداز هوشمند به این صفحه مراجعه کنید.

به یاد داشته باشید که کسب و کارهای کوچک به بسیاری از ابزارها و قابلیت های گسترده نرم افزار سی آر ام نیازی ندارند. اغلب این کسب و کارها هم به خاطر مواجهه با این ابزارهای پیچیده است که از این نرم افزار صرف نظر می کنند. اما لازم نیست در ابتدای کار همه ابزارهای نرم افزار را فعال کرده و خودتان را سردرگم کنید. شما می توانید کار را با ابزارهای ساده شروع کرده و بعدا دسترسی به قابلیت های بیشتر را فعال کنید.

سی آر ام برای کسب و کارهای کوچک
سی آر ام برای کسب و کارهای کوچک

جمع بندی

کسب و کارهای کوچک اتفاقا می توانند بیشتر از مجموعه های بزرگ از مزیت های نرم افزار سی آر ام استفاده کنند. سی آر ام مسیر رشد و پیشرفت را برای کسب و کارهای نوپا و کوچک هموارتر می کند.

مشخصات و اطلاعات تماس خود را وارد نمایید کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

ارتباط با کارشناسان، واتس اپ

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

پاسخگویی از طریق تلفن

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

آخرین مقالات

درخواست خود را برای ما ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

درخواست مشاوره

درخواست مشاوره خود را ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.