به دلیل اختلال مخابراتی خواهشمند است از طریق شماره 09198906850 با ما در ارتباط باشید

ویژگی های نرم افزار CRM تحت وب | بخش دوم

CRM تحت وب

در بخش قبلی مقاله به معرفی CRM تحت وب یا داخلی پرداختیم و برخی از قابلیت های آن را در مقایسه با CRM ابری بررسی نمودیم.

در زیر به ادامه روند مقایسه CRM تحت وب و ابری می پردازیم:

CRM تحت وب
CRM تحت وب

·        شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی

گرچه نصب و راه اندازی CRM ابری بسیار آسان و سریع است، اما واقعیت این است که قابلیت های شخصی سازی و سفارشی سازی این نوع نرم افزار به نسبت محدود است.

این در حالی است که نرم افزار CRM داخلی یا تحت وب بسیار منعطف تر بوده و شما می توانید با نصب ماژول های مختلف، به صورت کامل آن را به دلخواه خود شخصی سازی نمایید. اصولا امکان ایجاد در تغییر در CRM تحت وب بسیار بیشتر است.

برای آشنایی با محصولات و ماژول های جذاب نرم افزار CRM به صفحه فروشگاه کیان پرداز هوشمند مراجعه کنید.

·        زیرساخت های IT

اصولا پشتیبانی و نگهداری از نرم افزار CRM به دانش و زیرساخت های IT نیاز دارد. در هنگام استفاده از CRMهای ابری این زیرساخت ها توسط شرکت ارائه دهنده سرویس CRM تأمین می شود، اما زمانی که از نرم افزار CRM تحت وب استفاده می کنید، خودتان باید این زیرساخت ها را تأمین نمایید و هزینه آن را بپردازید.

از این رو به یک مشاور و متخصص آی تی برای پشتیبانی دائمی از سرورهای و سی آر ام خود نیاز خواهید داشت.

CRM تحت وب
CRM تحت وب

·        هزینه خرید و راه اندازی

نصب و راه اندازی نرم افزار CRM تحت وب به زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری زیادی نیاز دارد. بنابراین هزینه پیاده سازی آن بیشتر از CRM ابری است. اما شما در واقع یکبار این هزینه ها را پرداخت کرده و دیگر هزینه زیادی بابت تداوم استفاده از CRM نمی پردازید.

در حالی که گرچه هزینه خرید و نصب CRM ابری ارزان تر است، اما برای تداوم استفاده از آن باید به صورت ماهیانه حق اشتراک بپردازید.

به همین خاطر اصولا شرکت های بزرگی که به اندازه کافی رشد کرده اند، ترجیح می دهند از سیستم پایدارتر CRM تحت وب استفاده کنند.

چراکه این نوع سی آر ام هم قابلیت های بیشتری دارد، و هم برای استفاده طولانی مدت قابل اطمینان تر است. اما کسب و کارهای نوپا و کوچک اغلب به خاطر کاهش هزینه ها و عدم بهره مندی از زیرساخت مناسب، ترجیح می دهند تا زمان رشد و شکوفایی، نیازهای خود را با CRM ابری برطرف کنند.

علاوه بر این امکان رشد و گسترش CRM تحت وب نیز بسیار بیشتر از CRM ابری است. از این رو اغلب شرکت هایی که از سی آر ام ابری استفاده می کنند، بعد از اینکه رشد وی کنند به CRM تحت وب روی می آورند.

اگر کمی دانش نرم افزاری داشته باشید، این مثال به وضوع تفاوت CRM ابری و CRM تحت وب را برای شما روشن می کند:

سی آر ام ابری مانند نسخه پرتابل و سبک یک نرم افزار است، در حالی که سی آر ام تحت وب مانند نسخه اصلی آن است. نسخه پرتابل نیازی به نصب شدن روی سیستم ندارد و حجمی زیادی از هارد کامپیوتر شما اشغال نمی کند، اما قابلیت های آن به نسبت محدود بوده و بیشتر کار راه انداز است. در حالی که اگر می خواهید مانند یک حرفه ای از همان برنامه استفاده کنید، باید نسخه اصلی آن را نصب کرده، بخش بزرگتری از هارد سیستم خود را به آن اختصاص داده و از تمام قابلیت های گسترده و تنظیمات شخصی سازی شده آن بهره مند گردید.

CRM تحت وب
CRM تحت وب

کدام نوع CRM در ایران بهتر است؟

اصولا با توجه به اینکه اتصال به اینترنت در ایران ناپایدار، دارای محدودیت و به نسبت کند است، بیشتر شرکت های ایرانی ترجیح می دهند از CRM تحت وب یا On-Premise استفاده کنند. سی آر ام داخلی نیاز الزامی به اتصال به اینترنت نداشته و مشکلات اینترنتی کشور تداخلی در دسترسی شما به سیستم ایجاد نمی کند.

علاوه بر آن مشکلات و اختلالات شرکت ارائه دهنده سرور می تواند کارایی CRM ابری شما را تحت تأثیر قرار دهد. به عبارت دیگر ممکن است به خاطر مشکلات زیرساختی شرکت ارائه دهنده، برای مدتی دسترسی شما به سرورهای CRM غیرفعال باشد. اما در هنگام استفاده از CRM تحت وب، مشکلات شرکت ثالث گریبان شما را نخواهد گرفت.

شما می توانید همین حالا برای خرید بهترین نسخه ابری یا تحت وب نرم افزار CRM با کیان پرداز هوشمند تماس بگیرید.

جمع بندی

نرم افزار CRM تحت وب روی سرورهای داخلی پیاده سازی شده و کاملا در اختیار مجموعه خودتان است. برای استفاده از آن نیازی به کرایه کردن سرور از شرکت های شخص ثالث نداشته و وابسته به اتصال اینترنتی نخواهید بود.

گرچه هزینه نصب و راه اندازی نسخه تحت وب سی آر ام بالاتر بوده و به زیرساخت های آی تی نرم افزاری و سخت افزاری نیاز دارد، و هزینه پشتیبانی و نگهداری از آن نیز گرانتر از نسخه ابری است.

شما باید با توجه به ظرفیت ها، منابع و نیازهای خود، یکی از نسخه های ابری یا تحت وب سی آر ام را انتخاب کنید.

CRM تحت وب
CRM تحت وب

سوالات رایج

بهترین نرم افزار CRM تحت وب کدام است؟

نرم افزارهای CRM زیادی وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید. اما بهترین نرم افزار CRM در ایران، برنامه مایکروسافت داینامیکس 365 است. شرکت کیان پرداز هوشمند با بومی سازی کامل و مناسب سازی این نرم افزار با نیازهای شرکت های ایرانی، آن را در اختیار شما قرار می دهد.

پشتیبانی از CRM به چه صورت است؟

شرکت های ارائه دهنده نرم افزار CRM تحت وب مانند کیان پرداز هوشمند، اصولا کار مشاوره آی تی، پشتیبانی از نرم افزار و آموزش استفاده از آن را برای شما انجام می دهند. هرچند بعد از اتمام مهلت قرارداد، برای تداوم این پشتیبانی باید هزینه اضافه پرداخت کنید.

آیا برای استفاده از CRM به سرور داخلی نیاز داریم؟

چنانچه از CRM تحت وب استفاده کنید باید سرور داخلی داشته باشید. کیان پرداز هوشمند می تواند کار آماده سازی زیر ساخت و استقرار سرورهای داخلی را نیز برای شما انجام دهد.

هرچند برای استفاده از نسخه ابری سی آر ام نیازی به سرورهای داخلی نیست.

آیا می توان در مسافرت از CRM تحت وب استفاده کرد؟

اصولا برای استفاده از CRM تحت وب باید به شبکه داخلی مجموعه متصل باشید. اما خوشبختانه ساز و کارهایی وجود دارد که به شما امکان می دهد از طریق اینترنت، از راه دور نیز به CRM تحت وب خود متصل شوید.

آیا می توان روی گوشی CRM نصب کرد؟

بله، نسخه های اندروید و iOS مایکروسافت داینامیکس وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید از طریق گوشی یا تبلت خود به سیستم CRM متصل شده، به داده های آن دسترسی داشته باشید و از آن گزارش بگیرید.

بیشتر مدیران و صاحبان کسب و کار ترجیح می دهند از نسخه های موبایلی CRM استفاده کنند.

آیا می توان از اطلاعات CRM بک آپ گرفت؟

احتمال پاک شدن یا پریدن اطلاعات از روی سروهای آنلاین CRM بسیار کم است. مسئولیت حفاظت از داده های آن نیز برعهده شرکت ارائه دهنده سرویس است. اما برای تأمین امنیت هرچه بیشتر داده های CRM تحت وب، باید هرچند روز یکبار از تمام داده های آن روی سرورهای داخلی بک آپ بگیرید.

شرکت بزرگ هرچند ساعت یا چند دقیقه از داده های خود بک آپ می گیرند. همچنین می توانید از سروهای ابری کرایه ای برای بک آپ گرفتن از اطلاعات سرورهای داخلی استفاده کنید.

نقش OKR و KPI در پیاده‌سازی موفقیت‌آمیز نرم‌افزارهای IT و CRM برای تحول دیجیتال کسب‌وکارها
شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) برای بهبود عملکرد سازمان‌ها: راهنمای جامع برای مدیران کسب‌وکار و فناوری
چند نفر برای پیاده‌سازی نرم‌افزار CRM کافی است؟ راهنمایی برای به‌صرفه‌ترین راهکار در سازمان‌ها
CRM، یک بازی تیمی: راهکارها و مانتراهای برتر برای استفاده بهینه و مداوم

مشخصات و اطلاعات تماس خود را وارد نمایید کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.


    ارتباط با کارشناسان، واتس اپ

    کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

    پاسخگویی از طریق تلفن

    کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

    آخرین مقالات


      درخواست خود را برای ما ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.


        درخواست مشاوره

        درخواست مشاوره خود را ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.