به دلیل اختلال مخابراتی خواهشمند است از طریق شماره 09198906850 با ما در ارتباط باشید

چگونه وقت بیشتری برای ایده پردازی داشته باشید؟

ایده پردازی

آنچه هویت کسب‌وکار شما را تعیین می‌کند، ایده شماست. ایده‌ها هسته‌ها مرکزی کسب‌وکارها هستند. ایده‌ها طرز تفکر شما را مشخص می‌کنند و جهانی شما را می‌سازند. دنیا هر روز با ایده‌های جدیدی مواجه می‌شوند که بعضی از آن‌ها به قدری بزرگ‌اند که زندگی همه را تحت تأثیر قرار می‌دهند. امروزه داشتن یک ایده خوب برای هر کسب‌وکاری از اهمیتی ویژه برخوردار شده است. به همین خاطر ایده پردازی و خلاقیت در هر نوع کسب‌وکاری اهمیت ویژه‌ای دارد.

فرقی ندارد که یک فروشگاه آنلاین دارید، یا صاحب یک شرکت بزرگ هستید، ایده‌های خلاقانه و نو در هر کسب‌وکاری با هر اندازه‌ای کارآمد و تأثیرگذار هستند. چه‌بسا فاصله شما با موفقیتی بزرگ به اندازه همین یک ایده کوچک باشد. ایده پردازی برای کسب‌وکار می‌تواند در جهت‌های مختلفی باشد. به عنوان مثال ایده پردازی برای بهینه سازی تولید، ایده پردازی برای جذب یا حفظ مشتری، ایده پردازی برای بهبود راندمان کاری مجموعه و غیره. پس هیچ محدودیتی ندارید پیش روی شما نیست.

با این وجود 90% کسب‌وکارها به ندرت ایده پردازی می‌کنند. دلیلش هم در اغلب موارد بسیار ساده است، چون وقت و حوصله‌اش را ندارند!

ایده پردازی
ایده پردازی

اما چگونه می‌توانیم وقت و حوصله بیشتری برای ایده پردازی داشته باشیم؟

در این مقاله از کیان پرداز هوشمند قصد داریم پاسخ این سؤال را با شما در میان بگذاریم. با ما همراه باشید.

نکات مهم برای ایده پردازی در کسب‌وکار

اول از هر چیز باید بدانید که ایده پردازی هم یک مهارت است. گرچه خیلی از افراد ذاتاً خلاق هستند و ایده‌های خوبی دارند، اما چیزی از یک ایده خوب مهم‌تر است، یک ایده خوب عملی است. صرف خوب بودن یک ایده هرگز کافی نیست، بلکه ایده‌های باید در راستای اهداف بوده و قابلیت انطباق با کلیت سیستم کسب‌وکار را داشته باشند. همچنین باید با توجه به محدودیت‌های شرکت عملی باشند.

به عنوان مثال ایده استفاده از مجری برنامه کودک برای تبلیغ فروش خودروهای لوکس گرچه جالب توجه است، اما هرگز ایده خوبی نیست. چرا که هم هزینه گزافی دارد و هم هیچ‌گونه تطبیقی با کلیت کسب‌وکار ندارد.

برای ایده پردازی کسب‌وکار تمرین‌هایی وجود دارند که با انجام آن‌ها می‌توانید مهارت خود را تقویت کنید. اما به صورت کلی اگر می‌خواهید به یک ایده پرداز حرفه‌ای در کسب‌وکار خود تبدیل شوید و ایده‌های درخشانی تولید کنید، بهتر است به چند نکته مهم زیر دقت داشته باشید:

  • ذهنیت سمی و منفی‌باف خود را کنار بگذارید و اجازه دهید ذهنتان آزادانه به هر چیزی که مایل است فکر کند
  • در روند ایده پردازی به دنبال جزئیات مفید و کارآمد باشید و هرگز متوقف نشوید
  • حتماً زمانی را برای استراحت ذهن خود اختصاص دهید
  • سعی کنید عوامل حواس پرتی را از خود دور کرده قبل از ایده پردازی همه کارهای خود را انجام داده باشید
  • محدودیت‌های خود را بپذیرید و واقع‌بین باشید
  • تحلیل درستی از وضعیت کنونی خود داشته باشید
روش های ایده پردازی
روش های ایده پردازی

با همه این وجود کمتر مدیری را می‌بینید که وقت چنین کارهایی را داشته باشد. چرا که مدیران و صاحبان کسب‌وکارها اغلب به قدری مشغول نظارت و مدیریت‌های کم بازده روی کسب‌وکار خود هستند که اصلاً به ایده پردازی فکر نمی‌کنند، چه برسد که برای آن وقت بگذارند! حال با این شرایط….

چگونه می‌توانیم وقت بیشتری برای ایده پردازی داشته باشیم؟

شما می‌توانید درمان را در نرم افزار CRM بجویید. کمی تعجب آور به نظر می‌رسد؟ اما اصلاً این‌طور نیست.

ابزارهای مختلف CRM به شما این امکان را می‌دهند تا هم وقت کافی برای ایده پردازی داشته باشید، هم بهتر و عملی‌تر بتوانید این کار را انجام دهید. CRM به عنوان نرم افزار مدیریت ارتباط با ذینفعان، با اتوماسیون بسیاری از فرآیند مانند یک دستیار هوشمند باعث ارتقای بازدهی مجموعه شما شده و کار شما را به عنوان یک مدیر یا صاحب کسب‌وکار را بسیار آسان‌تر می‌کند.

با CRM مایکروسافت داینامیکس سطح دسترسی به اسناد به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده و هیچ سندی در سیستم مجموعه گم نمی‌شود. این نرم افزار همچنین نظم قابل توجهی به روند انجام امور بخشیده و با بهبود کیفیت پاسخگویی به مشتریان، باعث افزایش رضایت آن‌ها و در نتیجه فروش بیشتر شما می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با مزایای نرم افزار CRM توصیه می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

 اما نرم افزار سی آرام مایکروسافت دقیقاً چگونه به ایده پردازی کمک می‌کند؟

چگونه وقت کافی برای ایده پردازی داشته باشیم
چگونه وقت کافی برای ایده پردازی داشته باشیم

ابزارهای CRM برای کمک به ایده پردازی

. مدیریت داده‌ها

CRM مایکروسافت یک بستر واحد و یکپارچه روی سیستم شما پیاده سازی می‌کند که تمام داده‌ها و اطلاعات روی سرور متصل به آن ذخیره می‌شوند. با این کار از پراکندگی داده‌ها، ثبت اطلاعات تکراری، گم شدن اسناد و غیره جلوگیری شده و هر یک از مدیران و کارکنان مربوطه می‌توانند در هر لحظه به هر اطلاعاتی که نیاز داشته باشند دسترسی داشته باشند.

اما این کار چه کمکی به ایده پردازی می‌کند؟

با مدیریت هوشمند داده‌های توسط CRM بسیاری از فرآیندها تکراری حذف می‌شود. به همین خاطر میزان اتلاف وقتی که صرف ثبت و ذخیره سازی اطلاعات می‌شود به شدت کاهش پیدا کرده و مدیران نیازی به نظارت مستقیم روی این فرآیند نخواهند داشت. به همین خاطر وقت بیشتری برای ایده پردازی دارند.

از طرف دیگر در هنگام ایده پردازی برای کسب‌وکار ممکن است در لحظه به اسناد خاصی نیاز داشته باشید. با وجود CRM دیگر لازم نیست روند جلسه ایده پردازی را متوقف کنید و سراغ کارمند بخش مربوطه بروید و از او بخواهید که سند مورد نظر را پیدا کرده و برایتان ارسال کند. بلکه می‌توانید به سادگی و در لحظه، تنها با چند کلیک به هر سندی دسترسی داشته باشید.

این قابلیت به ویژه برای زمان‌هایی که در ساعات غیر کاری یا در خانه مشغول ایده پردازی هستید بسیار مفید است. چرا که با استفاده از CRM می‌توانید حتی از راه دور نیز به سرورها و داده‌های مورد نظر خود دسترسی داشته باشید.

. مدیریت زمان

یکی بزرگ‌ترین مشکلات که مانع ایده پردازی می‌شود، داشتن کارها انجام نشده است. همان‌طور که گفتیم بهتر است قبل از شروع ایده پردازی مطمئن شوید که همه کارهایتان را انجام داده‌اید تا بتوانید صد درصد تمرکز خود را روی ایده پردازی بگذارید.

ابزارهای مدیریت زمان crm مایکروسافت شامل یادآورهایی برای انجام کارهای روزانه و اولویت‌بندی آن‌ها هستند که باعث می‌شوند شما تمام کارهای خود را روی نظم و به موقع انجام دهید. با استفاده از این ابزار مطمئن خواهید بود که در طول جلسه ایده پردازی هیچ فعالیت انجام نشده‌ای باقی نمانده و می‌توانید با آرامش و تمرکز کامل کار خود را آغاز کنید.

. گزارش‌های تحلیلی

CRM می‌تواند گزارش‌های تحلیلی بسیار ارزشمندی را بر اساس داده‌های ورودی مجموعه شما ارائه کند. شما می‌توانید از میانگین بازدهی و راندمان کاری کلی و جزئی مجموعه گرفته، تا گزارش دقیق فروش، وضعیت بازار، پیش بینی فروش و غیره را از CRM بگیرید. این نرم افزار اصولاً یکی از بهترین ابزارها برای تحلیل وضعیت و برنامه ریزی برای شرکت است.

در دست داشتن گزارش‌های تحلیلی CRM باعث می‌شود تا ایده پردازی‌های شما واقع بینانه‌تر باشند. این گزارش‌ها به خوبی محدودیت‌ها و مشکلات شما را روشن می‌کنند تا بتوانید ایده‌های عملی‌تر و مؤثرتری داشته باشید.

چگونه وقت بیشتری برای ایده پردازی داشته باشیم
چگونه وقت بیشتری برای ایده پردازی داشته باشیم

جمع بندی

نرم افزار CRM گرچه در ذات نرم افزاری برای مدیریت ارتباط با مشتریان است، اما برای این منظور کل سیستم مجموعه شمارا یکپارچه کرده و مانند یک دستیار هوشمند بازدهی و نظم روندها را بالاتر می‌برد. برخی از قابلیت‌های CRM هستند که باعث کمک به آسودگی خیال هرچه بیشتر مدیران و کمک به مدیریت امور به آنان کمک می‌کنند تا وقت و انرژی بیشتری برای ایده پردازی داشته باشند. ایده‌های که می‌توانند برگ برنده کسب‌وکار شما در بازار باشند.

نقش OKR و KPI در پیاده‌سازی موفقیت‌آمیز نرم‌افزارهای IT و CRM برای تحول دیجیتال کسب‌وکارها
شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) برای بهبود عملکرد سازمان‌ها: راهنمای جامع برای مدیران کسب‌وکار و فناوری
چند نفر برای پیاده‌سازی نرم‌افزار CRM کافی است؟ راهنمایی برای به‌صرفه‌ترین راهکار در سازمان‌ها
CRM، یک بازی تیمی: راهکارها و مانتراهای برتر برای استفاده بهینه و مداوم

مشخصات و اطلاعات تماس خود را وارد نمایید کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.


    ارتباط با کارشناسان، واتس اپ

    کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

    پاسخگویی از طریق تلفن

    کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

    آخرین مقالات


      درخواست خود را برای ما ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.


        درخواست مشاوره

        درخواست مشاوره خود را ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.