به دلیل اختلال مخابراتی خواهشمند است از طریق شماره 09198906850 با ما در ارتباط باشید

چگونه می‌توان با استفاده از سی آر ام بازاریابی و تبلیغات را بهینه کرد؟

سی آر ام برای بازاریابی و تبلیغات

سی آر ام به عنوان نرم افزاری جامع بیش از هر چیز وظیفه یکپارچه سازی سیستم شرکت‌ها، کسب و کارها و سازمان‌ها را بر عهده دارد. با استفاده از CRM که با نام نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری هم شناخته می‌شود می‌توانید کارایی و بازدهی واحد بازاریابی و تبلیغات خود را به صورت قابل توجهی بالاتر ببرید. سی آر ام برای بازاریابی و تبلیغات مزیت‌های بی‌شماری دارد.چگونه می‌توان با استفاده از سی آر ام بازاریابی و تبلیغات را بهینه کرد؟

امکاناتی که داینامیکس 365 به عنوان بهترین نرم افزار سی آر ام در اختیار شما قرار می‌دهد باعث می‌شود تا علاوه بر افزایش اثرگذاری فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغات، هزینه‌های آنان را نیز پایین بیاورید.

در این مقاله از کیان پرداز هوشمند قصد داریم در مورد مزیت‌های سی آر ام برای بازاریابی و تبلیغات با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

سی آر ام برای بازاریابی و تبلیغات
سی آر ام برای بازاریابی و تبلیغات

کاربردهای سی آر ام برای بازاریابی و تبلیغات

داینامیکس 365 و به صورت کلی تمامی نرم افزارهای سی آر ام اصولاً با هدف تسهیل و بهبود ارتباط با مشتریان و افزایش سهم فروش مجموعه طراحی شده‌اند. داینامیکس 365 انواع و اقسام ابزارهای ساده و پیچیده را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید با استفاده از آنان داده‌های مربوط به مشتریان را سازماندهی کرده و در راستای منافع شرکت به کار ببرید.

اصلی‌ترین مزیت سی آر ام برای بازاریابی جمع‌آوری اطلاعات مفید برای تیم بازاریابی و تحلیل تکنیکال آن‌ها جهت بهره‌وری هرچه بیشتری از داده‌های مجموعه است.

داینامیکس 36 یک پایگاه داده (دیتابیس) برای شما ایجاد می‌کند که هرکدام از مشتریان فعال و حتی بالقوه مجموعه یک پرونده اختصاصی در آن دارند. پرونده‌ای که شامل اطلاعات مختلفی اعم از اطلاعات تماس (شماره تلفن، آدرس، ایمیل و غیره)، اطلاعات شخصی (سن، جنسیت، محل سکونت و غیره) و تاریخچه تعاملات و نظرات مشتری با مجموعه است.

یک مثال کاربردی

برای درک بهتر مزیت‌های سی آر ام برای بازاریابی اجازه بدهید از اینستاگرام مثال بزنیم.

شما اگر یک حساب بیزینسی در اینستاگرام داشته باشید، می‌توانید وضعیت عملکرد پیج خود را با جزئیات کامل مشاهده کنید. اینستاگرام به پیج های بیزینسی اطلاع می‌دهد که صفحه آن‌ها ظرف یک ماه گذشته چند بار مورد بازدید قرار گرفته، بازدیدکنندگان چند درصد مرد یا زن بوده‌اند، از کدام کشورها و شهرها بوده‌اند، کدام یک از پست‌های شما بیشترین بازخورد را داشت‌هاست، رنج سنی مخاطبان پست‌های شما در چه بازه‌ای بوده است، بیشترین بازدیدها را در چه روزهایی از هفته و در چه ساعت‌هایی داشته‌اید و غیره.

در اختیار داشتن این داده‌ها به شما نشان می‌دهد که عملکرد پیج اینستاگرام شما چگونه بوده و مخاطبان شما واقعاً چه کسانی هستند. بنابراین می‌توانید از این به بعد بیشتر روی ساختن پست‌هایی تمرکز کنید که بیشتر مناسب نظرات و سلیقه فالوورهای شما هستند. با استفاده از این داده‌ها و تحلیل آن‌ها می‌توانید تعداد بازدیدکنندگان و فالوورهای خود را زیاد کنید.

سی آر ام برای بازاریابی و تبلیغات
سی آر ام برای بازاریابی و تبلیغات

سیستم یکپارچه سی آر ام هم همین کار را برای شما انجام می‌دهد (البته این تنها بخشی از قابلیت‌های CRM است). با استفاده از داینامیکس 365 می‌توانید تصویر دقیقی از مشتریان خود داشته باشید و متناسب با نیازها و سلیقه آنان سیاست‌های بازاریابی را تنظیم نمایید.

آگاهی داشتن از داده‌های مخاطبان به فعالیت‌های بازاریابی شما هدف می‌دهد و باعث می‌شود تا کارشناسان بازاریابی و تبلیغات شما بازدهی بیشتری داشته باشند. چرا که می‌دانند کدام گروه از مشتریان بیشترین علاقه را به محصولات یا خدمات مجموعه دارند، محصولات پرفروش در ماه‌های گذشته کدام بوده‌اند، رنج سنی مشتریان اغلب چقدر است و غیره.

این موضوع همچنین برای تبلیغات نیز بسیار مؤثر است. به عنوان مثال داینامیکس 365 به شما نشان می‌دهد که بیشتری مشتریان شما زنان خانه‌دار بین 40 تا 59 سال هستند. بنابراین اگر قصد ساختن یک تیزر تبلیغاتی دارید، باید تیزری بسازید که هم راستای سلیقه این گروه از افراد باشد.

در ادامه به بررسی موردی کاربردها و مزیت‌های سی آر ام برای بازاریابی و تبلیغات می‌پردازیم.

سی آر ام برای بازاریابی و تبلیغات
سی آر ام برای بازاریابی و تبلیغات

جمع‌آوری و حفاظت از داده‌های مشتریان

داینامیکس 365 به عنوان یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، کانال‌های ارتباطی را یکپارچه کرده و تمامی اطلاعات مربوط به هر مشتری را در یک پرونده جداگانه جمع‌آوری می‌کند. به عنوان مثال اگر مشتری بخشی از اطلاعات را در قالب تماس تلفنی، بخشی را در فرم نظرسنجی، بخشی را چت آنلاین و بخشی را در کامنت های شبکه اجتماعی ارائه داده باشد، سی آر ام تمامی داده‌ها را از این کانال‌ها جمع‌آوری کرده و در یک پرونده ذخیره می‌کند.

سابقه خرید، اطلاعات شخصی و اطلاعات تماس مهم‌ترین داده‌های مشتریان هستند که به صورت اتوماتیک توسط سی آر ام جمع‌آوری شده و در یک پایگاه داده متمرکز ذخیره و دسته‌بندی می‌شوند. این پرونده‌ها در هر لحظه قابل دسترسی هستند و می‌توانند برای بهبود فرآیند بازاریابی مورد استفاده قرار بگیرند.

ایجاد هماهنگی بین تیم بازاریابی با فروش و پشتیبانی

یکی از بهترین مزیت‌های سی آر ام برای بازاریابی این است که ارتباطی مستقیم بین تیم‌های بازاریابی، تحقیق و توسعه، فروش و پشتیبانی ایجاد می‌کند.

با استفاده از داینامیکس 365 تمامی داده‌ها روی یک بستر واحد ذخیره می‌شوند. بنابراین هیچ اطلاعاتی محدود به سیستم یک شخص خاص نشده و همه می‌توانند در لحظه به تمامی اطلاعات دسترسی داشته باشند. همچنین هر تغییری که توسط یکی از افراد در پرونده‌ها ایجاد شود، در لحظه توسط  دیگر افراد هم قابل مشاهده خواهد بود.

با اشتراک گذاری داده‌های تیم‌های بازاریابی، فروش، پشتیبانی و تحقیق و توسعه می‌توانند از دانش یکدیگر استفاده کرده و عملکرد تیم خود را بهبود بخشند. با این کار مجموعه به صورت یکپارچه عمل کرده و تیم‌ها می‌توانند به سادگی زیر پرچم یک کل منسجم فعالیت کنند.

به عنوان مثال دسترسی تیم بازاریابی به شکایت‌های رایج مشتریان که توسط تیم پشتیبانی جمع‌آوری شده به آن‌ها نشان می‌دهد که در هنگام صحبت با مشتری بهتر است روی کدام جنبه‌ها تمرکز کنند. 

کمپین‌های تبلیغاتی آزمایشی

یکی از بهترین کاربردهای سی آر ام کاهش ریسک و هزینه‌های تبلیغات است. همان‌طور که می‌دانید تبلیغات یکی از پرهزینه‌ترین فعالیت‌های کسب و کارها به شمار می‌رود و معمولاً ریسک زیادی دارد. چرا که بیشتر سازمان‌ها نمی‌توانند اثرگذاریان را اندازه‌گیری کنند و تصور می‌کنند ک هرچقدر بیشتر خرج تبلیغات کنند موفق‌تر خواهند بود.

از طرفی این موضوع باعث شده تا خیلی از کسب و کارهای دیگر اصولاً جرئت هزینه کردن برای تبلیغات را نداشته باشند و با ساخت تبلیغات ارزان  و بیهوده هزینه‌های خود را دور بریزند.

اما سی آر ام می‌تواند این فاصله را پر کند. داینامیکس 365 ابزارهایی در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید تا حد زیادی اثرگذاری کمپین‌های تبلیغاتی را اندازه‌گیری کنید. مثلاً ببینید که فلان تبلیغات اینستاگرامی یا بیلبوردهای خیابانی چه اندازه برای شما مشتری آورده، چند درصد از سرنخ‌های حاصله به خریدار تبدیل شده‌اند و غیره.

با این قابلیت شما می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی را به صورت آزمایشی راه اندازی کنید و به این صورت که کمپین تبلیغاتی را در اندازه کوچک پیاده‌سازی کرده و نتایج آن را اندازه‌گیری می‌کنید. در صورت موفقیت مدل آزمایشی، می‌توانید با خیالی راحت هزینه‌های بیشتری برای کمپین اصلی در نظر بگیرید. این کار ریسک و هزینه تبلیغات را به شدت کاهش می‌دهد.

هدفمند کردن فرآیندهای بازاریابی و تبلیغات

داینامیکس 365 می‌تواند مشتریان و مخاطبان شما را بر اساس معیارهای مختلف دسته‌بندی کند. با این کار می‌توانید فعالیت‌های تبلیغاتی و بازاریابی خود را هدفمند کرده و برای جلب نظر مشتریانی تلاش کنید که می‌دانید برای مجموعه شما بازدهی دارند.

ارسال پیامک‌های تبلیغاتی برای گروه خاصی از سرنخ‌ها، ارسال ایمیل‌های گروهی، مخاطب سنجی تبلیغات ویدئویی و غیره از جمله کاربردهای سی آر ام برای بازاریابی هستند.

سی آر ام برای بازاریابی و تبلیغات
سی آر ام برای بازاریابی و تبلیغات

جمع بندی

سی آر ام برای بازاریابی و تبلیغات مزیت‌های بسیار زیادی دارد. با استفاده از داینامیکس 365 به عنوان بهترین ابزار تحول دیجیتال سازمانی، می‌توانید بازدهی فعالیت‌های بازاریابی خود را به شکل قابل توجهی بالاتر برده و هزینه‌های تبلیغات خود را پایین بیاورید.

نقش OKR و KPI در پیاده‌سازی موفقیت‌آمیز نرم‌افزارهای IT و CRM برای تحول دیجیتال کسب‌وکارها
شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) برای بهبود عملکرد سازمان‌ها: راهنمای جامع برای مدیران کسب‌وکار و فناوری
چند نفر برای پیاده‌سازی نرم‌افزار CRM کافی است؟ راهنمایی برای به‌صرفه‌ترین راهکار در سازمان‌ها
CRM، یک بازی تیمی: راهکارها و مانتراهای برتر برای استفاده بهینه و مداوم

مشخصات و اطلاعات تماس خود را وارد نمایید کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.


    ارتباط با کارشناسان، واتس اپ

    کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

    پاسخگویی از طریق تلفن

    کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

    آخرین مقالات


      درخواست خود را برای ما ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.


        درخواست مشاوره

        درخواست مشاوره خود را ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.