به دلیل اختلال مخابراتی خواهشمند است از طریق شماره 09198906850 با ما در ارتباط باشید

پایگاه داده CRM، اهمیت و مزایای آن

CRM database

حفظ و نگهداری منظم از داده‌ها و اطلاعات مشتریان امروزه بسیار سخت شده است. چرا که کانال‌های ارتباطی مشتریان با مجموعه‌های تجاری تنوع زیادی پیدا کرده و انتظارات مخاطبان نیز از پاسخگویی مجموعه‌ها بالا رفته. از این رو داشتن یک پایگاه داده منسجم اهمیت بسزایی پیدا کرده است.

بدون داشتن یک پایگاه داده مرکزی و منسجم، عملاً حفظ، نگهداری و دسترسی لحظه‌ای به اطلاعات مشتریان امکان پذیر نیست. خیلی از کسب و کارها هستند که اصولاً به خاطر بی نظمی پایگاه داده‌ها بسیاری از مشتریان خود را از دست می‌دهند.

برای حل این موضوع، شرکت‌ها و مجموعه‌های بزرگی که مشتریان زیادی دارند، سراغ نرم افزارهای CRM (Customer Relationship Management) یا مدیریت ارتباط با مشتری می‌روند. اصولاً هر چقدر حجم مشتریان شما بالاتر می‌رود، نیازتان به داشتن یک پایگاه داده منسجم و قابل اتکا نیز بیشتر می‌شود.

در این مقاله از کیان پرداز هوشمند بیشتر در مورد پایگاه داده CRM و مزیت‌هایی که برای شما دارد صحبت می‌کنیم.

پایگاه داده CRM چیست؟

CRM یک نرم افزار جامع یکپارچه ساز شرکتی است که تمامی بخش‌ها مجموعه شما را در قالب یک شبکه منسجم به یکدیگر متصل می‌کند. CRM تمامی اطلاعات مشتریان را در یک منبع واحد گردآوری کرده و به صورت سازمانی برای همه کارکنان مربوطه به اشتراک می‌گذارد.

نرم افزار CRM می‌تواند مبتنی بر سرورهای ابری یا سرورهای داخلی پیاده سازی شود.

برای آشنایی بیشتر مقاله CRM ابری و مقاله CRM تحت وب را مطالعه کنید.

بر اساس اطلاعاتی که به صورت منظم در پایگاه داده CRM ثبت می‌شوند شما می‌توانید به ابزارهای مفیدی همچون گزارش‌های تحلیل برای بخش‌های بازاریابی، فروش و پشتیبانی دسترسی داشته باشید.

سیستم‌های CRM توان انتقال سریع اطلاعات، ذخیره دسته بندی شده داده‌ها، طرح ریزی عملکردهای سفارشی سازی شده و قدرتمند را دارند. همچنین استفاده از آنها نیز بسیار ساده است.

پایگاه داده CRM
پایگاه داده CRM

اصولاً نرم افزارهای CRM را می‌توان از نظر عملکردی به سه دسته تقسیم بندی کرد:

  • CRM عملیاتی: نرم افزاری است که فرآیندهای مربوط به جمع آوری و ثبت اطلاعات مشتریان، برای واحدهای فروش و بازاریابی را ساده سازی می‌کند. سرنخ‌ها را مشتریان بالقوه تبدیل کرده و زیرساخت خدمات مورد نیاز برای حفظ مشتریان را فراهم می‌نماید.
  • CRM  تحلیلی: به صاحبان کسب و کار کمک می‌کند تا داده‌های جمع آوری شده از مشتریان به خوبی دسته بندی کرده و به طرح ریزی استراتژی‌های تعامل مشتری با کسب و کار کمک می‌کند. مدیران کسب و کارها می‌توانند با استفاده از CRM تحلیلی برنامه ریزی‌های مدیریت کرده و شیوه‌های ارائه خدمات به مشتریان را بهینه سازی کنند.
  • CRM  مشارکتی:  برای اشتراک گذاری اطلاعات مشتریان و وظایف مشخص محوله، با واحدهای تجاری مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع CRM طراحی شده تا شکاف‌های ارتباطی درون سازمانی را پر کرده و سطح دسترسی و به روز رسانی پایگاه داده‌ها ارتقا بخشد.

ویژگی‌های پایگاه داده CRM

 مهم‌ترین ویژگی یک سیستم CRM این است که پایگاه داده قابل اتکا و با کیفیتی داشته باشد. این سیستم باید بتواند اطلاعات را به سرعت وارد پایگاه داده مرکزی کرده، به خوبی از آنها حفظ و نگهداری کند، بر اساس معیار معیارهای طرح ریزی شده اطلاعات را دسته بندی نماید و در زمان نیاز به سرعت در دسترس کاربران قرار دهد. این اطلاعات همچنین باید به خوبی برای ارائه گزارش‌های تحلیلی مورد استفاده قرار بگیرند.

پایگاه داده‌ها مهمترین گاوصندوق یک کسب و کار است. کسب و کارها با در اختیار داشتن یک پایگاه داده CRM خوب می‌توانند تعاملات بهتر و کارآمدتری با مشتریان خود داشته باشند و  اسباب رضایت هرچه بیشتر آنها را فراهم کنند.

برای آشنایی بیشتر مقاله شاخص رضایت مشتری را مطالعه کنید.

بهترین نرم افزار CRM آن است که در جمع آوری، مدیریت، تبدیل و به اشتراک گذاری داده‌ها از دیگران بهتر عمل کند.

داشتن یک پایگاه داده CRM عملیات‌های فروش، بازاریابی و تحلیل وضعیت کسب و کار را به شکل قابل توجهی ارتقا بخشیده و تأثیر مستقیم و زیادی رو افزایش سودآوری مجموعه دارد.

پایگاه داده CRM
پایگاه داده CRM

مزایای استفاده از  پایگاه داده CRM

استفاده از پایگاه داده CRM به صورت کلی 3 مزیت اصلی برای شما دارد که عبارتند از:

1.           شناسایی مشتری هدف برای بهبود کیفیت کمپین‌های تبلیغاتی

بازاریابی بدون شناخت مخاطبان هدف فقط هدر دادن وقت و سرمایه است. وقتی هرگونه کمپین تبلیغاتی طراحی می‌کنید (از کمپین‌های رسانه‌ای گرفته تا کمپین‌های پیامکی و ایمیلی) باید بدانید که مخاطر هدف شما کیست. باید با مراحل قیف فروش آشنایی داشته باشید و بتوانید به خوبی تمامی مراحل آن را رصد کنید.

برای آشنایی بیشتر مقاله مراحل قیف فروش را مطالعه کنید.

راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی بدون در نظر مخاطبان هدف نه تنها باعث هدر رفتن پول و وقت شما می‌شود، بلکه می‌تواند اثرگذاری منفی هم داشته باشد!

ابزارهای CRM با استفاده از اطلاعات موجود در پایگاه داده مشتریان هدف را به خوبی برای شما دسته بندی کرده و مخاطبان هدف کمپین‌های تبلیغاتی را مشخص می‌کند. به عنوان مقال در یک کمپین پیامکی، زمانی که از CRM استفاده کنید می‌توانید به جای ارسال همگانی و پرهزینه، پیامک‌های خود را برای گروه مشخصی از مشتریان ارسال نمایید.

این کار هم اثرگذاری تبلیغات را بالا می‌برد، و هم هزینه‌های شما را پایین می‌آورد. CRM همچنین به شما کمک می‌کند تا بازخوردهای واقعی از نتیجه کمپین داشته باشید و تا حد زیادی نتیجه آن را ارزیابی کنید.

2.           حفظ و به روز رسانی اطلاعات مشتری

پایگاه داده‌های یک CRM خوب می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن داده‌های مشتریان را ثبت کرده، به خوبی از آنها حفظ و نگهداری کند و آنها را دسته بندی نماید. پایگاه داده‌هایی که آپدیت یا به روز نباشد کارایی چندانی برای شما نخواهد داشت.

به عنوان مثال فرض کنید یک رستوران دارید و مخاطبین شما ساکنین مناطق اطراف شما هستند. در چنین شرایطی ممکن است وقت و انرژی زیادی روی جذب مشتریانی داشته باشید که دیگر در آن منطقه ساکن نیستند! در حالی که اگر پایگاه داده‌های شما به روز باشد، خواهید دانست که روی کدام یک از سرنخ‌ها نباید وقت و انرژی بگذارید.

پایگاه داده‌های یک CRM خوب باید همواره به روز باشد و خوبی از اطلاعات حفاظت کند.

3.           حفظ حریم خصوصی و ایجاد دسترسی‌های مناسب

وقتی مشتریان اطلاعات خود را در اختیار شما قرار می‌دهند، از شما انتظار دارند که حریم خصوصی آنها را حفظ کنید. یک پایگاه داده خوب، پایگاهی ایمن است و با پروتکل‌های حفاظتی مناسب از اطلاعات کاربران در فضایی امن حراست می‌نماید. شرکتی که داده‌های مشتریانش افشا شود اصولاً از اعتبار خواهد افتاد.

علاوه بر حفظ امنیت، یک پایگاه داده خوب دسترسی مناسبی هم برای کارکنان ایجاد می‌کند. بهترین نرم افزارهای CRM قابلیتی برای تنظیم سطح دسترسی دارند تا فقط کارکنان مربوطه به برخی از اطلاعات دسترسی داشته باشند.

پایگاه داده CRM
پایگاه داده CRM

نرم افزار CRM کیان پرداز هوشمند

کیان پرداز هوشمند یکی از برترین نرم افزارهای CRM جهان را در اختیار شما قرار می‌دهد. یعنی مایکروسافت داینامیکس 360. داینامیکس به گفته متخصصان حوزه فناوری اطلاعات کاملترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری است.

کیان پرداز هوشمند این نرم افزار را به صورت کاملاً قانونی و بدون هیچ محدودیتی برای شما راه اندازی می‌کند. CRM کیان پرداز هوشمند به درستی فارسی سازی شده و قابلیت‌های متعدد و کارآمدی برای شما ایجاد می‌کند. شما همچنین می‌توانید با توجه به نیازهای فعلی کسب و کار خود نرم افزار را سفارشی سازی کرده و از ماژول‌های تکمیلی کیان پرداز نیز استفاده نمایید.

کیان پرداز علاوه بر پشتیبانی کامل این نرم افزار در طول مدت قرارداد، سرورهای ابری کرایه ای در اختیار شما قرار داده یا کار راه اندازی سرورهای داخلی را برایتان انجام می‌دهد.

برای راه اندازی بهترین نرم افزار یکپارچه CRM حتماً با کیان پرداز هوشمند تماس بگیرید.

پایگاه داده CRM
پایگاه داده CRM

جمع بندی

پایگاه داده مهمترین بانک اطلاعاتی است که در اختیار شما قرار دارد. بدون داشتن یک پایگاه داده منسجم در استفاده از اطلاعات ضروری مشتریان و مخاطبان خود ناتوان خواهید بود. نرم افزار CRM یک پایگاه اطلاعاتی قابل اعتماد، منسجم و یکپارچه در اختیار شما قرار می‌دهد و از این جهت اثر گذاری فوق العاده زیادی روی افزایش بازدهی و سودآوری مجموعه شما خواهد داشت.

مشخصات و اطلاعات تماس خود را وارد نمایید کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

ارتباط با کارشناسان، واتس اپ

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

پاسخگویی از طریق تلفن

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

آخرین مقالات

درخواست خود را برای ما ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

درخواست مشاوره

درخواست مشاوره خود را ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.