به دلیل اختلال مخابراتی خواهشمند است از طریق شماره 09198906850 با ما در ارتباط باشید

چه اطلاعاتی باید در سیستم سی آر ام ذخیره شود؟

مدیریت اطلاعات در سی آر ام

مدیریت اطلاعات در سی آر ام: گنجینه‌های باارزش دیگر فقط به طلا و جواهرات یا زمین‌های نفت‌خیز محدود نمی‌شوند. در عصر امروز هر شرکتی یک گنجینه طلایی ارزشمند برای خودش دارد. گنجینه‌ای که خیلی از شرکت‌ها از آن بی‌خبر هستند و بدون استفاده رهایش کرده‌اند!

امروزه داده‌های مشتریان مهم‌ترین دارایی مجموعه‌های تجاری و سازمان‌های مختلف به شمار می‌رود. مدیران باهوش در شرکت‌های پیشرو به اهمیت این گنجینه واقفند و سعی در جمع‌آوری هرچه بیشتر اطلاعات مشتریان و استفاده صحیح از آنان در راستای توسعه و سودآوری هرچه بیشتر سازمان دارند.

هرچه نباشد در عصر فناوری اطلاعات زندگی می‌کنیم!

پس اگر به دنبال پیشرفت و توسعه کسب و کار خود هستید باید بتوانید اطلاعات را به خوبی ذخیره و دسته‌بندی کنید تا بتوانید در راستای اهداف خود از آنان بیشترین بهره ببرید.

امروزه شرکت‌های بزرگ مبالغ هنگفتی خرج خرید و نگهداری از سرورهایی می‌کنند که میزبان اطلاعات ارزشمند آنان هستند. اما نگران نباشید، پیشنهاد ما به شما این نیست که مبالغ هنگفتی را صرف خرید سرور کنید، بلکه توصیه می‌کنیم ابتدا زیرساخت‌ها را فراهم کنید.

نرم افزار CRM عملاً تنها نرم افزار جامع یکپارچه‌سازی سازمانی است. CRM یک بستر واحد روی سیستم‌های شرکت شما پیاده‌سازی می‌کند و با استفاده از ابزارهای هوشمند خود مانند یک دستیار الکترونیکی به کل مجموعه کمک می‌کند. این نرم افزار ساز و کارهایی پیاده می‌کند تا تمامی اطلاعات مورد نیاز مجموعه به خوبی ذخیره و دسته‌بندی شده و به بهترین شکل مورد استفاده قرار بگیرند.

سی آر ام دیتابیس مجموعه شما را از اطلاعات مفید انباشت می‌کند. اطلاعاتی که با استفاده از آنان نه‌تنها می‌توانید رفتارها و نیازهای مشتری و بازار را پیش‌بینی کنید، بلکه می‌تواند عملکرد مجموعه خود را نیز به واسطه آنان ارزیابی کرده و گام‌های درست را برای توسعه و پیشرفت شرکت بردارید.

به عبارت دیگر سی آر ام با گردآوری، ذخیره و مدیریت اطلاعات چشم شما را باز می‌کند و باعث می‌شود تا آینده سازمان را به وضوح ببینید.

در این مقاله از کیان پرداز هوشمند قصد داریم در مورد مدیریت اطلاعات در سی آر ام با شما صحبت کنیم و به معرفی بیشتر این بهترین نرم افزار تحول دیجیتال بپردازیم. با ما همراه باشید.

مدیریت اطلاعات در سی آر ام
مدیریت اطلاعات در سی آر ام

دیتابیس سی آرام

داینامیکس 365 نرم افزار CRM شرکت مایکروسافت است که به اعتقاد کارشناسان بهترین نرم افزار سی آر ام در جهان به شمار می‌رود.

داینامیکس 365 برای شما یک دیتابیس یا پایگاه داده ایجاد می‌کند. این دیتابیس می‌تواند روی سرورهای ابری یا سرورهای فیزیکی مجموعه پیاده‌سازی شود (یا هر دو). این دیتابیس به یک شبکه داخلی متصل است و همه کارمندان می‌توانند در صورت نیاز به داده‌های موجود در آن دسترسی داشته باشند.

داینامیکس 365 با استفاده از ابزارهای گوناگونی داده‌های موجود در این دیتابیس را پر می‌کند. اطلاعاتی که کارشناسان به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از مشتریان فعال یا حتی بالقوه جمع می‌کنند به صورت دسته‌بندی شده و در قالب یک پرونده شخصی داخل این دیتابیس گردآوری می‌شوند.

با استفاده از این داده‌ها شما می‌تواند سیاست‌های کارآمدتری برای جذب مشتری طراحی کنید، هزینه کمپین‌های تبلیغاتی را کاهش دهید و فروش مجموعه را پیش‌بینی کنید. سی آر ام ابزاری برای مدیریت ارتباط با مشتری که سوخت اصلی ان را دیتابیس شما تأمین می‌کند. هرچقدر دیتابیس مجموعه غنی‌تر باشد، ساز و کارهای ارتباط با مشتری قدرتمندتر خواهند بود.

مدیریت اطلاعات در سی آر ام
مدیریت اطلاعات در سی آر ام

چه اطلاعاتی در سی آر ام ذخیره می‌شود؟

واقعیت این است که سی آر ام اطلاعاتی را که شما تعریف می‌کنید در پرونده شخصی مشتریان ذخیره‌سازی می‌کند. اگر هم مایل به داشتن همه اطلاعات باشید، سی آر ام همه داده‌ها را برای شما جمع‌آوری می‌کند. اطلاعاتی که داخل پرونده شخصی مشتریان در دیتابیس CRM ذخیره می‌شوند می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  • نام و نام خانوادگی مشتری
  • سن
  • جنسیت
  • شغل
  • سطح درآمد
  • آدرس محل سکونت
  • تعداد و نام اعضای خانواده (و حتی نام حیوان خانگی!)
  • اطلاعات تماس اعم از آدرس ایمیل، شماره تلفن ثابت منزل، محل کار و شماره موبایل، اطلاعات دسترسی آنلاین از طریق پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی
  • امتیاز مشتری بر اساس سیستم رتبه‌بندی تعریف شده
  • منابع سرنخ (مشتری از چه طریقی با مجموعه آشنا شده)
  • تاریخچه تعاملات مشتری با مجموعه
  • تاریخچه خریدها، سفارش‌ها، کنسلی‌ها و غیره
  • ثبت تاریخ دقیق تمامی خریدهای قبلی مشتری
  • ثبت نظرات و شکایات مشتری (با یکپارچه‌سازی تمامی کانال‌های ارتباطی)
  • ثبت کارشناس فروش و پشتیبانی اختصاص داده شده به مشتری
  • ثبت و ضبط مکالمات مشتری با کارشناسان مجموعه
  • ثبت اطلاعات مربوط به معاملات باز (سفارش‌های تکمیل نشده)
  • پیگیری تعاملات در جریان مانند رصد لحظه به لحظه وضعیت آماده‌سازی سفارش یا پیگیری تاریخ اتمام گارانتی محصول و غیره
  • ثبت علاقه‌مندی‌های مشتری

ثبت و ذخیره این داده‌های شخصی و عمومی از تمام مشتریان یک گنجینه بسیار باارزش است. با استفاده از این اطلاعات به شناخت کامل‌تری از هر مشتری دست پیدا کرده و راحت‌تر و بهتر می‌توانید با او تعامل داشته باشید. اتفاقی که موجب ایجاد اعتماد بیشتر در مشتری و موفقیت تجاری شما می‌شود.

مدیریت اطلاعات در سی آر ام
مدیریت اطلاعات در سی آر ام

مدیریت اطلاعات درون سازمانی با سی آر ام

داینامیکس 365 علاوه بر مدیریت ارتباط با مشتریان یک نرم افزار نظارتی هم هست. این نرم افزار CRM به واسطه ایجاد یک بستر ارتباطی یکپارچه در داخل شکرت، امکان نظارت مستقیم مدیران بر عملکرد کارکنان را نیز فراهم می‌کند.

زمانی که همه فعالیت‌های مجموعه روی بستر سی آر ام انجام شود، داده‌های مربوط به فعالیت‌های آنان نیز به صورت اتوماتیک در دیتابیس ذخیره می‌شود. از این رو مدیران می‌توانند با جزئیات کامل از عملکرد هریک از کارکنان گزارش بگیرند.

اطلاعاتی که از سی آر ام کیان پرداز هوشمند از عملکرد کارکنان جمع‌آوری می‌کند عبارتند از:

  • مجموع تماس‌های صورت گرفته از طرف کارشناسان فروش و بازاریابی مجموعه در هفته، ماه یا سال
  • تعداد تماس‌های خروجی و ورودی هر کارشناس
  • چند درصد از تماس‌های گرفته شده موفقیت آمیز بوده و به فروش منجر شده‌اند؟
  • تعداد ساعت‌های کاری مفید هر کارمند
  • ذخیره مکالمات تلفنی کارشناسان با مشتری
  • ایجاد سیستم امتیازدهی به کارشناسان از طرف مشتری
  • راندمان کاری هرکدام از کارمندان
  • نقاط ضعف و قوت هر کارمندان بر اساس آمارها و اطلاعات و امتیازات
مدیریت اطلاعات در سی آر ام
مدیریت اطلاعات در سی آر ام

جمع بندی

مدیریت اطلاعات در سی آر ام به بهترین نحو انجام می‌شود. نرم افزار سی آر ام عملاً تنها نرم افزار جامعی است که می‌تواند به خوبی تمامی اطلاعات مورد نیاز مجموعه از مشتریان و کارکنان را جمع‌آوری کرده و به صورت دسته‌بندی شده و منظم در اختیار شما قرار بدهد.

سی آر ام همچنین این داده‌ها را تحلیل کرده و در قالب گزارش‌های کاربردی در اختیار شما قرار می‌دهد. ایجاد یک دیتابیس قوی از اطلاعات مشتری و گزارش عملکرد کارکنان به شما امکان می‌دهد تا ارتباطی بهتر، صمیم‌تر و مؤثرتر با مشتریان داشته باشید و به خوبی نقاط ضعف و قوت مجموعه خود را شناسید. این داده‌ها دید شما را وسیع‌تر کرده و کمک می‌کنند تا با پیش‌بینی آینده خودتان را برای افزایش سودآوری مجموعه بیشتر آماده کنید.

نقش OKR و KPI در پیاده‌سازی موفقیت‌آمیز نرم‌افزارهای IT و CRM برای تحول دیجیتال کسب‌وکارها
شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) برای بهبود عملکرد سازمان‌ها: راهنمای جامع برای مدیران کسب‌وکار و فناوری
چند نفر برای پیاده‌سازی نرم‌افزار CRM کافی است؟ راهنمایی برای به‌صرفه‌ترین راهکار در سازمان‌ها
CRM، یک بازی تیمی: راهکارها و مانتراهای برتر برای استفاده بهینه و مداوم

مشخصات و اطلاعات تماس خود را وارد نمایید کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.


    ارتباط با کارشناسان، واتس اپ

    کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

    پاسخگویی از طریق تلفن

    کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

    آخرین مقالات


      درخواست خود را برای ما ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.


        درخواست مشاوره

        درخواست مشاوره خود را ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.