به دلیل اختلال مخابراتی خواهشمند است از طریق شماره 09198906850 با ما در ارتباط باشید

ابزارهای تحول دیجیتال

ابزارهای تحول دیجیتال

ابزارهای تحول دیجیتال محصولات IT هستند که می‌توانند ساز و کار مجموعه شما را متحول کرده و یک بستر یکپارچه و سازمان‌یافته برای فعالیت‌های مجموعه شما ایجاد کنند. بهترین ابزارهای تحول دیجیتالی که در اختیار شما قرار دارند عبارتند از:

  • نرم افزار سی آر ام داینامیکس 365 (بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری)
  • پایگاه داده متمرکزو هوشمند ( با پیاده سازی سرورهای داخلی)
  • نرم افزارهای مدیریت ارتباط با ذی نغعان
  • سیستم پاسخگویی خودکار
  • چت بات های آنلاین
  • مرکز تماس هوشمند
  • کارتابل های مدیریتی
  • ابزارهای اتوماسیون فروش
  • داشبوردهای مدیریتی
  • اپلیکیشن های موبایلی متصل به سیستم مرکزی

منظور از تحول دیجیتال پیاده سازی یک سیستم نرم افزار جامع روی شرکت است که تمامی فعالیت های همه واحدها و کارکنان روی آن صورت می گیرد. با تحول دیجیتال کسب و کار خود دیگر نه سندی گم می شود، نه اطلاعاتی از بین می رود و نه خطایی در محاسبات گوناگون صورت می گیرد. این سیستم مانند یک دستیار رباتیک هوشمند به برقراری نظم سازمانی و یکپارچه سازی همه اطلاعات ورودی کمک می کند و باعث افزایش چشمگیر بازدهی مجموعه می شود.

در دنیای مدرن امروزی بدون متحول کردن کسب و کار خود با ابزارهای دیجیتالی و نرم افزاری، از شانس کمی برای رقابت در بازار برخوردار خواهید بود.

اهمیت پیاده سازی سیستم های یکپارچه تحول دیجیتال

سیستم‌های یکپارچه مزیت‌های زیادی برای شرکت‌ها دارند. از بهینه‌سازی مدیریت ارتباط با مشتریان گرفته تا بهبود وضعیت تولید و بازدهی درون سازمانی. نرم افزارهای جامع یکپارچه ساز سیستم شرکت، تمامی تعاملات مجموعه با مشتریان و دیگر ذی‌نفعان (سرمایه‌گذاران، همکاران، فروشندگان، کارکنان و هرکسی که به هر نحوی با مجموعه در ارتباط است) را در یک بستر واحد گردآوری می‌کند تا تجربه و رضایت مشتریان از ارتباط با شرکت را بهبود بخشد. قابلیت‌های سیستم یکپارچه باعث افزایش فروش، حفظ مشتری و ارائه گزارش‌های تحلیلی دقیق می‌شود.

نرم افزارهای یکپارچه مدیریت ارتباط با مشتری مانند داینامیکس 365 امروزه به ابزاری حیاتی برای شرکت‌های بزرگ و کوچک تبدیل شده‌اند. این نرم افزار می‌تواند مزایای زیادی برای اتوماسیون وظایف حیاتی و سازمان‌دهی اطلاعات تعامل با مخاطبین داشته باشد.

این ابزار تحول دیجیتال همچنین می‌تواند یک هاب یا شبکه سازمان یافته و متمرکز باشد که به طور مداوم با مشتریان بالقوه و افراد درون سازمان ارتباط برقرار می‌کند. این امر به ویژه در دوران کنونی که همه شرکت‌ها بخش مهمی از فروش خود را به بسترهای آنلاین منتقل کرده‌اند اهمیت بخصوصی دارد.

نحوه برخورد شما با مشتریان و ارتباط شما با کارمندان بسیار بیشتر از گذشته اهمیت پیدا کرده است. بنابراین مجهز بودن به ابزارهای تحول دیجیتال امروزه برای شرکت‌هایی که قصد موفقیت دارند یک امر حیاتی محسوب می‌شود. به همین خاطر قوی‌ترین شرکت‌های دنیا مدت‌هاست که از ابزارهای تحول دیجیتال بهره جسته و از آن به عنوان ابزاری کلیدی برای حفظ یا بهبود موقعیت خود در بازار استفاده می‌کنند.

در این مقاله از کیان پرداز هوشمند قصد داریم بیشتر در مورد دلایل شرکت‌ها موفق برای استفاده از ابزارهای تحول دیجیتال و اهمیت این ابزارهای نوین صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

ابزارهای تحول دیجیتال
ابزارهای تحول دیجیتال

چه شرکت‌هایی به سیستم یکپارچه نیاز دارند؟

به طور معمول، صاحبان مشاغل و مدیران فروش حرفه‌ای به سرعت متوجه مزایای سیستم‌های یکپارچه سازی می‌شوند. این ابزار تحول دیجیتال داده‌های شخصی مشتری و اطلاعات مربوط به هر نوع تعامل با آن‌ها را در یک بستر واحد و متمرکز ذخیره می‌کند. داده‌هایی که به صورتی منظم، طبقه‌بندی شده و با قابلیت فیلترینگ ثبت می‌شوند و در هر زمانی قابل دستیابی هستند.  مدیران موفق متوجه ارزش اطلاعات مجموعه شده و بیشترین استفاده را از این گنجینه پنهان می‌برند.

ابزارهای تحول دیجیتالی همچنین به مدیران اجازه می‌دهند تا نظارت دقیق‌تری روی کار کارکنان مختلف داشته باشند و بتوانند به صورت منطقی‌تر و بهتری عملکرد کارکنان را مورد ارزیابی قرار دهند.

البته کارشناسان واحد فروش ممکن است به ابزارهای تحول دیجیتالی همچون CRM به عنوان یک ابزار معمولی دیگر برای نظارت کارفرمایان نگاه کنند اما CRM واقعاً می‌تواند به امر فروش کمک کرده و به صورت کلی کار کارشناسان فروش را هم کمتر کند.

نظم‌دهی به فرآیند ثبت و ذخیره اطلاعات، بهبود روند مدیریت سازمان، تحلیل داده‌ها و بهبود خدمات مورد ارائه به مشتریان اصلی‌ترین دلایل شرکت‌ها برای استفاده از ابزارهای تحول دیجیتال هستند. بنابراین تمامی کسب و کارهای بزرگ و کوچک می‌توانند از مزیت‌های بی شمار این ابزارها بهره ببرند.

تحول دیجیتال چه پیش‌نیازهایی دارد؟

برای اینکه بتوانید با موفقیت روند تحول دیجیتال را طی کنید باید چندین کار مختلف را انجام داده و چندین پیش‌نیاز مهم را فراهم کنید. به صورت کلی 6 ظرفیت یا پیش‌نیاز اصلی برای پیاده‌سازی تحول دیجیتال وجود دارد که عبارتند از:

1. توانایی ایجاد یک استراتژی مشخص با تمرکز بر ارزش تجاری

شرکت‌ها باید تحولات دیجیتالی خود را مبتنی بر حوزه‌های خاصی (سفر مشتری، فرآیندها یا عملکردها) متمرکز کنند که ارزش قابل توجهی برای آن‌ها ایجاد می‌کند. این تحول دیجیتالی با یک نقشه راه مشخص هدایت می‌شود که راه‌حل‌ها و منابع مورد نیاز برای ایجاد تغییر را اولویت‌بندی نموده و به دقت شرح می‌دهد.

2. برخورداری از نیروی با استعداد و مهندسان داخلی

هیچ شرکتی نمی‌تواند فرآیند تحول دیجیتال خود را برون سپاری کند. کسانی که در بخش دیجیتال فعالیت می‌کنند همواره باید جزوی از گروه داخلی شرکت باشند. برای اینکه بتوانید با استفاده از ابزارهای مناسب، تحول دیجیتال سازمان را شکل دهید، حتماً باید افرادی را استخدام کنید که علاوه بر مهارت در استفاده از این نوع ابزارها ، خلاقیت کافی داشته و می‌توانند راه‌حل‌های جدیدی را پیش پای شما قرار دهند. نیروهای جدیدی که ممکن است نیاز به استخدام آن‌ها داشته باشید باید آنقدر ماهر باشند که بتوانند سایر کارکنان شرکت را نیز آموزش دهند.

3. ایجاد یک مدل عملیاتی مقیاس پذیر

تحولات دیجیتالی ممکن است روند کاری صدها و بلکه هزاران نفر را تحت تأثیر قرار دهد. به همین خاطر بهتر است قبل از هرچیز آن را در یک مقیاس کوچک پیاده سازی کرده و  خطاهای آن را برطرف کنید تا در هنگام پیاده سازی کلی با مشکل مواجه نشوید. به صورت کلی سه مدل عملیاتی مقیاس پذیر برای پیاده سازی تحولات دیجیتال وجود دارد که عبارتند از:

  • مدل کارخانه دیجیتال
  • مدل محصول و پلتفرم
  • مدل چابکی در سطح سازمانی

4. استفاده از تکنولوژی گسترده‌ای که همه به آن دسترسی دارند

سیستم‌های یکپارچه سازی که برای تحول دیجیتال سازمان پیاده سازی می‌کنید باید به قدری وسیع و گسترده باشند که همه کارکنان در تیم‌های مختلف شرکت بتوانند در سطح مناسب به ابزارهای آن دسترسی داشته و به سادگی با آن کار کنند. بهترین نرم افزار سی آر ام شامل چندین API مختلف است که هرکدام می‌توانند با جداسازی فعالیت‌های مختلف، سطح دسترسی بهتری برای هر کاربر ایجاد کنند. بهترین نرم افزار یکپارچه سازمانی همچنین باید هماهنگی بسیار خوبی با سایر نرم افزارهای اداری داشته باشد.

5. دسترسی مناسب به داده‌ها توسط کارکنان

بهینه‌سازی داده‌های فعلی برای موفقیت تحول دیجیتالی شرکت بسیار مهم هستند. معماری داده‌ها در سیستم جدید باید داده‌هایی را تولید کند که به راحتی قابل دسترسی باشد و به طور مستمر ارزیابی و به‌روز شوند. برای فعال کردن این قابلیت، یک مدیریت قدرتمند لازم است.

6. قدرت پذیرش و مدیریت تغییر

در گذشته، چرخه پذیرش فناوری‌های جدید در سازمان یک فرآیند خطی، شامل جمع آوری نیازمندی‌ها، توسعه راه‌حل‌ها، آزمایش و سپس آموزش کاربر نهایی بود. این فرآیند اغلب نرخ پذیرش و در نهایت ارزش تجاری پایینی داشت. اما تحولات دیجیتال امروزی از فرآیند طراحی، نمونه‌سازی، جمع‌آوری بازخورد و بهبود راه‌حل پیروی می‌کنند تا بتوانند پتانسیل سیستم یکپارچه شرکتی را شکوفا کنند.

در یک قاعده کلی، بابت هر دلاری که برای توسعه یک راه‌حل دیجیتال خرج می‌کنید، حداقل یک دلار دیگر را هم باید بابت اجرای تغییرات، آموزش کاربران و ابتکارات مدیریت تغییر هزینه نمایید. در ابتدا باید ظرفیت و آمادگی لازم برای پذیرش تغییرات گسترده را داشته باشید و بعد اقدام به پیاده‌سازی ابزارهای تحول دیجیتالی نمایید.

هیچ تحول دیجیتالی نمی‌تواند بدون هماهنگی کامل بین تمام بخش‌های یک شرکت، با موفقیت صورت بگیرد.

ابزارهای تحول دیجیتال چه خدماتی انجام می‌دهند؟

ابزارهای تحول دیجیتال داینامیکس 365
ابزارهای تحول دیجیتال داینامیکس 365

اتوماسیون فروش و بازاریابی

ابزارهای تحول دیجیتال همچون داینامیکس 365 به تیم بازاریابی شما امکان می‌دهند تا زمان بیشتری را برای انجام کارهای استراتژیک صرف کنند. مانند ایجاد کمپین‌های بازاریابی گسترده، تجزیه و تحلیل داده‌های آن کمپین‌ها، و آزمایش رویکردهای مختلف بر اساس آن تحلیل‌های به دست آمده. نمایندگان بخش خدمات مشتری نیز می‌توانند با استفاده از این نرم افزار وقت خود را صرف کار با مشتریانی کنند که سؤالات، مشکلات یا نیازهای پیچیده‌تری دارند.

به طور خلاصه، با پیاده‌سازی فرآیندهای مراقبت از مشتری کارآمدتر، شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از این ابزار دیجیتال روابط بهتری با مشتریان خود ایجاد کنند.

ابزارهای هوشمند فروش و بازاریابی

با استفاده از ابزارهای تحول دیجیتال هوشمند شما می‌توانید:

  • به صورت خودکار سرنخ‌ها را اولویت‌بندی کرده و فرصت‌های فروش را شناسایی کنید
  • از قابلیت یادگیری ماشینی این نرم افزار برای بررسی داده‌ها در هر فرصت فروش و پیش‌بینی تاریخ احتمالی  بسته شدن معاملات استفاده کنید
  • از دستیارهای دیجیتال، ربات‌های گفتگو و دیگر سیستم‌های پیام‌رسان خودکار برای رسیدگی به سؤالات ساده مشتریان، مانند اعلام وضعیت سفارش و پرداخت‌های سررسید استفاده کنید
  • برای هدف قرار دادن بهتر مخاطبان خود و تقویت استراتژی‌های بازاریابی مبتنی بر بازاریابی (ABM) به ده‌ها داده فیرموگرافیک و انواع سیگنال‌های بازار دسترسی پیدا کنید
  • بر اساس بر اساس تاریخچه تعامل و پروفایل هر مشتری  از یادگیری ماشینی برای پیش‌بینی خودکار بهترین زمان و کانال برای ارتباط با هر مشتری استفاده کنید
  • استفاده از داده‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای ایجاد پروفایل برای هر مشتری که می‌تواند برای شناسایی فرصت‌های فروش مشابه استفاده شود
  • جهت بهبود نرخ تبدیل کمپین‌های ایمیلی و غیره

ایجاد هماهنگی بیشتر بین واحدهای فروش، بازاریابی و پشتیبانی

سیستم یکپارچه مانند یک منبع اطلاعاتی واحد است که تمامی داده‌های معاملاتی، تجاری و اطلاعات مشتریان را در یک بستر واحد ذخیره کرده است.  به عبارت دیگر، CRM داینامیکس 365 یک پرونده بزرگ است که همه داده‌ها و اطلاعات شرکت شما در آن ذخیره شده است. با استفاده از این ابزار تحول دیجیتال تمامی کارمندان در بخش‌های مختلف شرکت می‌توانند ارتباطی پیوسته با هر مشتری داشته باشند یا پیشرفت مشتری را از طریق واحدهای بازاریابی، فروش و خدمات دنبال کنند.

این نرم افزار پل‌های ارتباطی قدرتمندی بین اعضای تیم فروش، بازاریابی و پشتیبانی ایجاد می‌کند تا بتوانند اطلاعات مشتریان را در لحظه باهم به اشتراک بگذارند. با این کار تفاوتی ندارد که مشتری با کدام بخش از مجموعه شما در ارتباط باشد، چون همیشه حس می‌کند با یک کل نظام‌مند که او را می‌شناسد در ارتباط است.

تحول دیجیتال
تحول دیجیتال

مزایای مایکروسافت داینامیکس 365

Dynamics 365ce کامل‌ترین نرم افزار مدیریت ارتباط با ذی‌نفعان و یکی از بهترین ابزارهای تحول دیجیتال است. مزایای این نرم افزار عبارتند از:

  • بهبود روابط با مشتری: ابزارهای داینامیکس 365 می‌توانند به شرکت‌ها در مدیریت و تجزیه و تحلیل داده‌های مشتری کمک کنند و به طراحی استراتژی‌های بازاریابی و فروش موثرتری منجر شود.
  • افزایش کارایی: داینامیکس 365 کارهای تکراری مانند ورود داده‌ها و مدیریت سرنخ را خودکار می‌کند و از این طریق در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی می‌کند.
  • دید بیشتر: قابلیت‌های گزارش‌دهی و تجزیه و تحلیل پیشرفته آن، دید عملیاتی مجموعه را افزایش می‌دهد و منجر به تصمیم‌گیری‌های آگاهانه می‌شود.
  • سازگاری بالا: داینامیکس با سایر محصولات مایکروسافت مانند Office 365 به خوبی ادغام می‌شود و می‌تواند همکاری بین کارمندان و تیم‌ها را بهبود بخشد.
  • انعطاف‌پذیری: می‌توان آن را برای رفع نیازهای خاص یک کسب‌وکار سفارشی‌سازی کرد. این نرم افزار به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا از آن مطابق با نیازها و ظرفیت‌هایشان استفاده کنند.
  • مقیاس پذیری: Dynamics 365 می‌تواند همراه با تجارت شما رشد کند. با تغییر نیازهای کسب و کار، می‌توان قابلیت‌های آن را به راحتی افزایش یا کاهش داد.
  • صرفه جویی در هزینه: با خودکارسازی وظایف تکراری، Dynamics 365 می‌تواند به کسب و کارها در صرفه جویی در هزینه‌های نیروی کار کمک کند و با ایجاد دید بهتر در عملیات، می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا ناکارآمدی‌ها را شناسایی و حذف کنند. اتفاقی که می‌تواند منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌ها شود.

منبع

منبع 2

منبع 3

نقش OKR و KPI در پیاده‌سازی موفقیت‌آمیز نرم‌افزارهای IT و CRM برای تحول دیجیتال کسب‌وکارها
شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) برای بهبود عملکرد سازمان‌ها: راهنمای جامع برای مدیران کسب‌وکار و فناوری
چند نفر برای پیاده‌سازی نرم‌افزار CRM کافی است؟ راهنمایی برای به‌صرفه‌ترین راهکار در سازمان‌ها
CRM، یک بازی تیمی: راهکارها و مانتراهای برتر برای استفاده بهینه و مداوم

مشخصات و اطلاعات تماس خود را وارد نمایید کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.


    ارتباط با کارشناسان، واتس اپ

    کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

    پاسخگویی از طریق تلفن

    کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

    آخرین مقالات


      درخواست خود را برای ما ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.


        درخواست مشاوره

        درخواست مشاوره خود را ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.