به دلیل اختلال مخابراتی خواهشمند است از طریق شماره 09198906850 با ما در ارتباط باشید

چگونه می‌توان از سی آر ام در برنامه‌ریزی و پیش بینی فعالیت های مشتریان استفاده کرد؟

پیش بینی فعالیت های مشتریان

سی آر ام نرم افزار یک پاره سازمانی است که به صورت تخصصی برای مدیریت ارتباط با مشتریان طراحی شده است. قابلیت‌های مختلف این نرم افزار جامع باعث شده تا دستاوردهای ارزشمندی برای بهبود فرآیندهای مدیریتی در سازمان‌ها و کسب و کارهای بزرگ و کوچک داشته باشد. یکی از بزرگ‌ترین خدمات آن نیز کمک به پیش بینی فعالیت های مشتریان است.

Microsoft Dynamics 365 ce به عنوان کامل‌ترین و بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، قابلیت‌های جذابی دارد که با تحلیل آن‌ها می‌توانید به داده‌های جدید ارزشمندی در مورد تک‌تک مشتریان خود دست پیدا کنید.

در این مقاله از کیان پرداز هوشمند قصد داریم در مورد این مزیت مهم نرم افزار CRM صحبت کرده و توضیح دهیم که چگونه داینامیکس 365 موجب پیش بینی فعالیت های مشتریان شده و به برنامه‌‌ریزی برای آینده کمک می‌کند. با ما همراه باشید.

ساز و کار CRM برای مدیریت اطلاعات مشتریان

در ابتدا بیایید به یکی از پایه‌ای‌ترین ساز و کارهای نرم افزار یکپارچه داینامیکس 365 بپردازیم. اگر بخواهیم خیلی خلاصه بگوییم، CRM برای هر یک از مشتریان مجموعه شما یک پرونده جداگانه ایجاد می‌کند. فرقی ندارد که مشتری خریدار عمده است یا مصرف کننده نهایی.

در این پرونده شخصی اطلاعات بسیار ارزشمندی ذخیره می‌شوند که به سادگی قابل دسترسی و ردیابی هستند. شما می‌توانید تمام داده‌های مشتری را در این پرونده‌ها ذخیره کنید. از اطلاعات شخصی مانند نام، آدرس، شماره‌های تماس، آدرس ایمیل و شبکه‌های اجتماعی، تعداد فرزندان، محل سکونت، جایگاه شغلی و غیره گرفته تا اطلاعات مربوط به سابقه تعامل‌ها، خریدها، شکایت‌ها، نظرات صحبت شده، کامنت‌ها و غیره.

همچنین اطلاعات معاملات فعال نیز در این پرونده‌ها ذخیره می‌شوند. مانند مهلت روزشمار از زمان باقی‌مانده گارانتی تمام محصولات خریداری شده توسط مشتری یا ردیابی لحظه‌ای آماده‌سازی و تحویل سفارش. مدیریان و کارکنان مربوطه می‌توانند با یک کلیک به این پرونده‌ها دسترسی داشته باشند و جزئیات مرتبط با مشتری را در لحظه ببینند.

نم افزار سی آر ام همچنین می‌تواند به صورت اتوماتیک این داده‌ها را ذخیره و مدیریت کند. به عنوان پیام‌های پاسخ داده نشده از مشتری را به کارشناس مربوطه یادآوری کند، اتمام مهلت گارانتی مشتری را یادآوری کند، بهترین زمان برای پیگیری مجدد از مشتری را گوشزد کند و داده‌های پرونده را به دقت مورد تحلیل قرار دهد.

پیش بینی فعالیت های مشتریان
پیش بینی فعالیت های مشتریان

سی آر ام چگونه باعث پیش بینی رفتارهای مشتریان می‌شود؟

سی آر ام یک نرم افزار هوشمند است. از دیگر قابلیت‌های ارزنده این برنامه می‌توان به تهیه گزارش‌های تحلیل مبتنی بر داده‌های ورودی اشاره کرد. یعنی داینامیکس 365 نه تنها داده‌ها و اطلاعات کلیدی را جمع‌آوری می‌کند، بلکه مبتنی بر آن‌ها گزاره‌های تحلیلی دقیقی نیز به مدیران ارائه می‌کند.

خیلی از افراد به خاطر همین گزارش‌هاست که سراغ استفاده از سی آر ام می‌روند. شما می‌توانید با استفاده از سی آر ام گزارش‌های مختلفی را در بازه‌های زمانی روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه دریافت کنید. مثلاً گزارش عملکرد کارکنان فلان بخش، گزارش میزان فروش، گزارش عملکرد کلی مجموعه، گزارش بازدهی فلان کارمند و غیره.

اما یکی از محبوب‌ترین انواع گزارش سی آرام، گزارش‌های پیش بینی فروش است. یکی از جالب‌ترین گزارش‌های فروش نیز پیش بینی فعالیت های مشتریان است.

پیش بینی فعالیت های مشتریان با سی آر ام این‌گونه اتفاق می‌افتد:

در پرونده‌های سی آر ام مشخص است که هر مشتری چه خریدهایی را در چه بازه‌های زمانی انجام داده است. فرض کنیم شما شرکتی هستید که سطل‌های رنگی می‌فروشید. در گزارش سی آر ام مشخص است که آقای A ظرف 2 ماه گذشته 10 بار از شما سطل خریداری کرده که 8 بار آن سطل قرمز بوده است. از طرف دیگر خانم B نیز در مدت مشابه 3 بار از شما سطل خریده که دو بار آن سطل قرمز بوده است.

بنابراین شما با استاند به این گزارش می‌توانید بفهمید که سطل‌های قرمز محبوبیت بیشتری بین مشتریان شما دارند. بنابراین می‌توانید تخمین بزنید که احتمالاً در آینده بیشتر از رنگ‌ها دیگر، به سطل‌های قرمز نیاز دارید.

از طرف دیگر می‌توانید در تحلیل پرونده‌ها ببینید که آقای A در فصل زمستان سال گذشته 18 بار از شما خریداری کرده، و بیشتر خریدهایش نیز سطل‌های کوک بوده است. اما تابستان سال پیش تنها 7 بار از شما خرید کرده که بیشتر آن نیز لگن‌های سفید بوده است. خانم نیز شرایط تقریباً مشابهی داشته است.

با تحلیل این گزارش می‌توانید متوجه شوید که بازار لگن در تابستان داغ‌تر است و زمستان‌های مشتریان سطل‌های شما بیشتر می‌شود. به همین خاطر می‌دانید که موجودی انبار خود را باید به چه نحوی پر کنید و آماده سفارش‌های احتمالی مشتریان باشید.

پیش بینی فعالیت های مشتریان
پیش بینی فعالیت های مشتریان

با تحلیل همین داده‌های ساده می‌توانید فعالیت های مشتریان خود را پیش بینی کنید.

ایجاد نیاز با پیش بینی فعالیت های مشتریان

 پیش بینی فعالیت های مشتریان نه‌تنها به شما کمک می‌کند تا برای سفارش‌های احتمالی در آینده آماده باشید، بلکه به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر در مشتریان خود ایجاد نیاز کنید.

وقتی الگوهای رفتاری مشتری را می‌دانید، راحت‌تر می‌توانید پیشنهاد‌هایی که مناسب سلیقه اوست را پیش رویش قرار دهید. به عنوان مثال حالا که می دانید مشتریان شما به سطل‌های قرمز علاقه‌مندتر هستند، می‌توانید سطل‌های گران‌تر و زیباتری که از قضا قرمز رنگ هم هستند را به مشتریان پیشنهاد کرده و آن‌ها را خرید محصولات جدید ترغیب کنید.

سی آر ام از طریق پیش بینی فعالیت های مشتریان به شما در بیش فروشی یا Upselling کمک می‌کند.

شما می‌توانید همچنین علاقه شخصی هر مشتری را به صورت مجزا بررسی کرده و بر اساس علاقه‌مندی‌های او پیشنهادات جذابی را به شخص وی پیشنهاد کنید.

به عنوان مثال گرچه بیشتر مشتریان شما از محصول 1 خریداری می‌کنند، اما خانم C همیشه طرفدار محصول 2 بوده است. بنابراین کارشناسان فروش و بازاریابی شما می‌دانند باید به این مشتری چه نوع محصولاتی را پیشنهاد کنند تا نظرش را بری خرید بیشتر جلب نمایند.

سی آر ام به عنوان یک نرم افزار هوشمند گزارش‌های جزئی و کلی بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد و بدون اینکه نیاز باشد ذهنتان بیش از حد درگیر داده‌ها باشد، تمام این گزاره‌ها را به شما ارائه می‌نماید.

پیش بینی فعالیت های مشتریان
پیش بینی فعالیت های مشتریان

جمع‌بندی

پیش بینی فعالیت های مشتریان یکی از بهترین مزیت‌های نرم افزار سی آر ام است که می‌توانید از آن بهره ببرید. اگر بتوانید فعالیت‌ها و رفتارهای مشتریان خود پیش بینی کنید می‌توانید فروش مجموعه خود را افزایش داده و آماده پذیرش سفارش‌های بیشتری باشید.

پیش بینی فعالیت های مشتریان شما را یک قدم از آن‌ها جلوتر می‌اندازد و باعث می‌شود این شما باشید که فروش خود را کنترل می‌کنید، نه اینکه قواعد بازار شما را بازی دهند.

مشخصات و اطلاعات تماس خود را وارد نمایید کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

ارتباط با کارشناسان، واتس اپ

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

پاسخگویی از طریق تلفن

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

آخرین مقالات

درخواست خود را برای ما ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

درخواست مشاوره

درخواست مشاوره خود را ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.