به دلیل اختلال مخابراتی خواهشمند است از طریق شماره 09198906850 با ما در ارتباط باشید

5 اشتباه رایج در هنگام انتخاب CRM

انتخاب CRM

انتخاب CRM : نرم افزار سی آر ام امروزه تنها ابزاری است که می‌تواند در افزایش بازدهی فرایندهای داخلی، تعاملات با مشتریان و بالا بردن سطح رضایت آنان و البته تحلیل روندها و تقویت سودآوری مجموعه به شما کمک کند. امروزه تمامی مدیران به اهمیت و مزایای CRM (نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری) پی برده‌اند و این نرم افزار نیازی به معرفی بیشتر ندارد.

هرچند اگر مایلید اطلاعات بیشتری در خصوص CRM کسب کنید توصیه می‌کنیم سری به این مقاله هم بزنید.

نرم افزارهای CRM انواع مختلفی دارند. همچنین نصب کردن آن‌ها نیز یک فرآیند تخصصی بوده و با هزینه زیادی صورت می‌گیرد. خلاصه بگوییم، اجرای CRM ارزان نخواهد بود. هرچند ارزش آورد‌ه‌های آن نسبت به هزینه‌اش قطعاً می‌ارزد.

اما بیایید فرض کنیم که ده‌ها میلیون تومان خرج پیاده سازی یک نرم افزار CRM کرده‌اید ولی این برنامه آنطور که شما می‌خواهید کار نمی‌کند!

در ابتدا فکر می‌کردید که نصب این نرم افزار می‌تواند سیستم فروش و بازاریابی شما را متحول کرده و راهکارهای فروش را آسان‌تر کند اما در واقعیت می‌بینید که کارشناسان واحد فروش و بازاریابی به سختی می‌توانند خودشان را با نرم افزار جدید وفق دهند. آنان این ابزار کمکی را بیشتر یک مانع و مشکل می‌دانند تا یک راه حل برای معضلاتشان!

در نتیجه با وجود اجرای سی آر ام نه‌تنها هیچ بهبودی در وضعیت فروش، ارتباط با مشتریان و دیگر پارامترها مشاهده نمی‌کنید، بلکه حالا باید کلی پول، سرمایه، وقت و انرژی صرف کنید تا اشتباهاتی که در هنگام انتخاب و پیاده سازی CRM مرتکب شده‌اید را برطرف نمایید.

ترسناک به نظر می‌رسد نه؟ کاملاً همینطور است و هیچکس نمی‌خواهد چنین اتفاقی برایش بیفتد. با این وجود کب و کارهای زیادی هستند که هنوز هم در انتخاب CRM اشتباه می‌کنند و هزینه‌های گزافی بابت اشتباه خود می‌پردازند.

در این مقاله از کیان پرداز هوشمند قصد داریم در خصوص اشتباهات رایج در هنگام CRM با شما صحبت کنیم. با مطالعه این مقاله یاد می‌گیرید که قبل از صرف کردن هزیه‌های گزاف، ابتدا در انتخاب سی آر ام درست عمل کنید.

اشتباهات انتخاب CRM
اشتباهات انتخاب CRM

1. انتخاب CRM تنها به خاطر فهرست بلند و بالای ابزارهایش

این خیلی خوب است که نرم افزار CRM مورد نظر شما ابزارهای بسیار متنوعی داشته باشد اما گاهی از اوقات همین ابزارهای بسیار زیاد باعث پیچیدگی و سخت شدن کار با نرم افزار می‌شوند. زیاد بودن ابزارهای گوناگون یک CRM الزاماً به معنی بهترین بودن آن نرم افزار نیست. تا زمانی که نتوانید به درستی از ابزارهای CRM استفاده کنید هیچ فایده‌ای برای شما نخواهد داشت.

به عنوان مثال نرم افزار داینامیکس 365 کامل‌ترین ابزارها را در میان سایر نرم افزارهای CRM دارد اما کارشناسان کیان پرداز هوشمند با توجه به نیازمندی‌های شما این ابزارها را فعال می‌کنند تا کارمندان و مدیران در دریای ابزارهای پیچیده غرق نشوند.

آمارهای نشان می‌دهد که 43% از کاربران نرم افزارهای CRM تنها از نیمی از ابزارهای این برنامه استفاده می‌کنند.

2. دخالت ندادن کاربران در انتخاب CRM

حواستان باشد که بیشتر از شما، این کارمندان و پرسنل مجموعه هستند که قرار است با نرم افزار CRM کار کنند. به همین خاطر بدون نظر سنجی کردن از Hن ها نرم افزار را انتخاب نکنید. برای داشتن یک انتخاب بهتر ابتدا دموی رایگان چند گزینه را به صورت آزمایشی در شرکت پیاده سازی کنید و ببین پرسنل (مخصوصاً کارشناسان فروش و بازاریابی) با کار کردن با کدامیک راحت‌تر هستند. در نهایت بهترین نرم افزار را برگزینید.

3. نداشتن برنامه بلند مدت

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات در هنگام انتخاب CRM در نظر نگرفتن نیازهای بلند مدت است. خیلی از کسب و کارها صرفاً برای رفع مشکلات کنونی اقدام به پیاده سازی CRM می‌کنند و حواسشان به نیازهای احتمالی در آینده نیست. به عنوان مثال نرم افزاری را انتخاب می‌کنند که برای مدیریت N تعداد مشتری کنونی کافی است اما در آینده که مشتریان چند برابر می‌شوند، این برنامه ناکارآمد خواهد بود.

در آن زمان مجبور می‌شوند از نو یک CRM جدید پیاده سازی کنند و متحمل هزینه‌های بسیار شوند. از این رو قبل از انتخاب نهایی سی آر ام حتماً برنامه بلند مدت داشته باشید و نیازهای آتی خود را در نظر بگیرید.

داینامیکس 365 همواره از به‌روز‌ترین ابزارهای جدید بهره می‌برد و تا مدت‌ها (شاید هم تا آخر عمر!) می‌تواند پاسخگوی تمامی نیازهای شما باشد.

انتخاب سی آر ام
انتخاب سی آر ام

4. عدم پشتیبانی از نسخه همراه

یکی از اساسی‌ترین کاربردها و مزایای CRM این است که از راه دور هم بتوان به آن دسترسی داشت. بدون دسترسی از راه دور حداقل 30% از کارایی CRM از بین می‌رود. در بسیاری از مواقع مدیران یا کارمندان نیاز پیدا می‌کنند در شرایطی که شرکت تعطیل است به اطلاعات و داده‌ها دسترسی داشته باشند.

بعضی از نرم افزارهای CRM هستند که کارایی بسیار مناسبی دارند اما نسخه همراه ندارند. شرکت‌ها نیز بدون توجه به این موضوع اقدام به پیاده سازی این نرم افزارها می‌کنند و بعد متوجه می‌شوند که از چه قابلیت مهمی بی‌بهره‌اند.

داینامیکس 365 با ارائه ابزارهای موبایلی به خوبی دسترسی‌های از راه دور را برای شما فراهم می‌کند.

5. عدم سازگاری با دیگر نرم افزارهای شرکتی

کارشناسان واحدهای مختلفی به ابزارهای گوناگونی نیاز دارند که الزاماً همه آن‌ها در جعبه ابزار نرم افزار CRM موجود نیستد و به همین خاطر مجبورند به استفاده از سایر نرم افزارهای شرکتی ادامه دهند.

در چنین شرایطی چنانچه CRM به خوبی با این نرم افزارها سازگار نشود، کارمندان مجبور می‌شوند اطلاعات را در دو نوبت وارد سیستم کنند. اتفاقی که به جای کم کردن زحمت آن‌ها، کارشان را دوبرابر می‌کند.

این در حالی است که یک نرم افزار CRM خوب با بیشتر ابزارهای نرم افزار رایج شرکتی سازگاری دارد و داده‌های آنان را در خود یکپارچه می‌کند. داینامیکس 365 محصول شرکت مایکروسافت بوده که علاوه بر سازگاری عالی با سایر نرم افزارهای این شرکت (مانند اکسل و ورد)، با دیگر ابزارهای متداول مدیریتی نیز به خوبی سازگار می‌شود.

با استفاده از خدمات کیان پرداز هوشمند، شما حتی می‌توانید داینامیکس 365 را به واتساپ مجموعه خود نیز متصل کنید!

انتخاب CRM مناسب
انتخاب CRM مناسب

جمع بندی

انتخاب CRM مناسب اولین گام در راستای پیاده سازی صحیح و نتیجه گرفتن از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری است. اگر می‌خواهید از هدر رفتن هزینه، وقت و انرژی خود و کارکنان مجموعه جلوگیری کنید، توصیه ما این است که حتماً در روند انتخاب CRM سختگیر باشید و تمامی پارامترهای مورد نیاز را در نظر بگیرید. امیدواریم این مطلب به شما در این زمینه کمک کرده باشد.

لینک منبع

مشخصات و اطلاعات تماس خود را وارد نمایید کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

ارتباط با کارشناسان، واتس اپ

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

پاسخگویی از طریق تلفن

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

آخرین مقالات

درخواست خود را برای ما ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

درخواست مشاوره

درخواست مشاوره خود را ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.