به دلیل اختلال مخابراتی خواهشمند است از طریق شماره 09198906850 با ما در ارتباط باشید

ای کاش های مدیران کسب و کار

مدیران کسب و کار

امروزه اگر دقت کنید، می بینید که تعداد مدیران کسب و کار به نسبت گذشته بسیار زیادتر شده است. این موضوع به خاطر آن است که تعداد کسب و کارهای نوپا و نوین روز به روز بیشتر می شود و هر روز شاهد تأسیس شرکت های بزرگ و کوچک مختلفی هستیم. در دنیای مدرن، علم مدیریت بیش از پیش اهمیت خود را نشان داده و باعث شده تا بسیاری از صاحبان کسب و کار، به مدیران کسب و کار تبدیل شوند.

واقعیت این است که صاحبان کسب و کارها متوجه شده اند که کلیدی ترین فرد برای موفقیت و پیشرفت یک مجموعه مدیر آن مجموعه است و از همین رو هم به کسب مهارت های مدیریت روی آورده اند. امروزه رشته مدیریت یا MBA در دنیا نیز به یکی از مهمترین رشته های دانشگاهی تبدیل شده است. محبوبیت روز افزون مدیریت هم فقط به یک دلیل است: مدیران موفق.

امروزه الگوهای پیشرفت بیشتر از هرکس دیگری مدیران موفقی همچون استوی جابز، جف بزوس، مارک زاکربرگ و غیره هستند.

اما چند درصد از مدیران، به ویژه مدیران کسب و کارهای نوپا توانسته اند به موفقیت برسند؟ خود شما چند شرکت را دیده اید که پس ازمدتی فعالیت با ورشکستگی روبرو شده و مجبور به تعطیلی شده اند؟ واقعیت این است که گرچه تعداد مدیران زیاد شده، اما همه آنها مهارت لازم برای مدیریت را ندارند. بخش زیادی از شکست های مدیران کسب و کار ناشی از ناآگاهی و عدم بهره مندی از ابزارهای مناسب برای مدیریت تیم و کسب و کارشان است.

در این مقاله قصد داریم در مورد ای کاش های مدیران کسب و کار صحبت کنیم. مواردی که مدیران شکست خورده حسرت آنها در را می خورند و مدیران فعال هم در آرزوی دست یافتن آنها به سر می برند. یکبار دیگر با وبلاگ کیان پرداز هوشمند همراه باشید تا تا هیچ ای کاش و حسرتی برای شما باقی نماند و به بهترین شکل ممکن بتوانید کسب و کار خود را مدیریت کنید.

ای کاش های مدیران کسب و کار
ای کاش های مدیران کسب و کار

مهمترین وظایف مدیران کسب و کار

طبق آموخته های رشته مدیریت، یک مدیر کسب و کار 12 وظیفه اصلی در قابل مدیریت مجموعه خود دارد که باید تمامی آنها را به خوبی سازماندهی کند. بسیاری از مدیران با این وظایف آشنایی دقیقی ندارند و نمی دانند که چگونه باید آنها را به انجام برسانند. در این میان ابزارهای مدیریتی مانند نرم افزار CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) یا XRM (مدیریت ارتباط با ذینفعان) می توانند کمک زیادی در مدیریت مجموعه های کوچک و بزرگ به شما بکنند.

در ادامه به مهمترین ای کاش هایی که مدیران شکست خورده با آن مواجهند اشاره می کنیم و به اهمیت نقش نرم افزارهای مدیریت در آنها می پردازیم. اگر می خواهید در آینده حسرتی در دلتان باقی نماند و حالا که فرصتش را دارید به بهترین شکل ممکن کار مدیریت را انجام دهید، به موارد زیر دقت کنید:

  • ای کاش مسئولیت ها را به درستی تقسیم می کردم : تقسیم صحیح وظایف و مسئولیت ها یکی از اساسی ترین وظایف مدیریان کسب و کار است. شما به عنوان یک مدیر باید به تناسب توانایی ها، مسئولیت پذیری، سابقه کار و مهمتر از هرچیز بازده کاری هر فرد، میزان مسئولیت های او را تعیین کنید. نباید به افراد تواناتر وظایف کمتر، و به افراد کم‌توان وظایف بیشتر بسپارید. گزارش های نرم افزار CRM کیان پرداز هوشمند می تواند میزان بازدهی عملکرد هریک از کارکنان را به خوبی به شما نشان دهد.
  • ای کاش بیشتر مسئولیت پذیر بودم : یکی از بزرگترین اشتباهات مدیران کسب و کارها این است که تصور می کنند خودشان هیچ مسئولیتی ندارند و صرف به کار گرفتن تعدادی کارمند و کارگزار خوب برای موفقیت در کسب و کار کافی است. در حالی که اتفاقا مدیران کسب و کار باید مسئولیت تعیین اهداف و اجرای آنها را به عهده بگیرند و نقشی فعال در مجموعه داشته باشند. مدیر شدن مثل یک سرمایه گذاری نیست که در دفتر خود بنشینید و فقط سود کنید.
ای کاش های مدیران کسب و کار
ای کاش های مدیران کسب و کار
  • ای کاش نظم بیشتری در مجموعه خود ایجاد می کردم : یک مدیر موفق باید بتواند تمامی قوانین و مقررات سازمانی مورد نظرش را به خوبی با همه کارمندان به اشترک بگذارد و از آنها بخواهد که به آنان توجه کنند. نرم افزار CRM کیان پرداز هوشمند به شما اجازه می دهد تا تمام این قوانین را با همه کارمندان به اشتراک بگذارید و اگر کسی از این قوانین تخطی کرد، از آن اطلاع پیدا کنید.
  • ای کاش جلوی موازی کاری مجموعه را می گرفتم : به قول معروف گر خانه کس است، یک حرف بس است. مدیران کسب و کار باید ساز و کاری ایجاد کنند که تعداد و هویت تصمیم گیرندگان در مجموعه مشخص باشد. روند کار نباید اینطور باشد که کارمندان ندانند از چه کسانی باید دستور بگیرند.
  • ای کاش بهتر هدف گذاری می کردم : این موضوع بسیار مهم است که مدیر کسب و کار هدفگذاری های کوتاه، میان و بلند مدت مشخصی داشته باشد و به صورت متمرکز روی محقق کردن هرکدام کار کند. شما باید یک هدف مشترک و تیمی برای مجموعه تعریف کرده و همه را توجیح کنید که نقششان در تحقق این هدف چیست. یک از مهمترین کاربردهای نرم افزار CRM این است که به شما در این هدفگذاری ها و به انجام رساندن آنها کمک می کند.
  • ای کاش به درستی به کارکنانم پاداش می دادم : سیستم پاداش دهی یکی از بهترین راه ها برای افزایش انگیزه و کارایی نیروهای کار است. شما باید به همه نشان دهید که حواستان به کار کردن همه هست و متناسب با موفقیت آنها در انجام فعالیتشان به هرکس به شکل مناسبی پاداش می دهید. پاداش دادن، روحیه رقابت سالم در راستای سودآوری هرچه بیشتر مجموعه شما را تقویت می کند. با نظارت مستقیم و دقیق روی فعالیت کارمندان و گزارش کار آنها در انتهای هر بازه زمانی، می توانید با رعایت عدالت و ارائه گزارش راندمان کاری، به بهترین کارمندان خود پاداش دهید.
  • ای کاش قدرت تصمیم گیری بیشتری داشتم : مدیران کسب و کار باید به تصمیم ها خود آگاه باشند. برخی از این تصمیم ها با مشارکت مدیران جزء انجام می شوند و برخی دیگر مستقلا و تنها توسط مدیر گرفته می شوند. یک مدیر خوب کسی که درصد تصمیم های اشتباهش کمتر از تصمیم های درستش باشد. نرم افزار CRM با پیش بینی وضعیت کسب و کار در بازه های زمانی آینده و گزارش راندمان کاری در گذشته، به شما در اخذ تصمیم های درست، کارآمد و مطمئن کمک می کند.

برای آشنایی بیشتر مقاله پیش بینی فروش را مطالعه کنید.

  • ای کاش ظرفیت های مجموعه را بهتر درک می کردم : یکی از بزرگترین ایرادات مدیران کسب و کار کم‌تجربه این است که بدون شناخت کافی از جایگاه شرکت در بازار و ظرفیت های اجرایی مجموعه اقدام به تصمیم گیری و عمل می کنند. این کار ریسک مدیریت را به شدت بالا می برد. یعنی مجموعه یا کمتر از آنچه که باید فعالیت می کند یا بیشتر از حد توان خود اقدام می نمابد.

به عنوان مثال یک شرکت تولیدی بیشتر از ظرفیت توان خود سفارش کار می گیرد و نمی تواند آنها را به موقع تحویل دهد. یا شرکتی که ظرفیت رشد و افزایش سفارش های دریافتی را دارد، اما به خاطر ترس و قدرت ریسک پذیری پایین، هرگز اقدامی برای گرفتن سفارش های بیشتر نمی کند و همیشه یک شرکت کوچک باقی می ماند. نرم افزار CRM به خوبی جایگاه و ظرفیت های شما را بر اساس مستندات گذشته نشان می دهد تا به درستی و متناسب با توان مجموعه فعالیت های خود را گسترش کاهش دهید.

ای کاش های مدیران کسب و کار
ای کاش های مدیران کسب و کار
  • ای کاش فرصت های برابری را در مجموعه خود ایجاد می کردم : برای اینکه بتوانید رضایت هرچه بیشتر کارمندان خود را به دست بیاورید، باید فرصت های پیشرفت برابری را در اختیار همه کارکنان در هر سطحی قرار دهید تا همه امید به پیشرفت داشته باشند.
  • ای کاش امنیت شغلی بیشتری برای کارکنانم فراهم می کردم : به یاد داشته باشید که کارمندان تا زمانی که از امنیت شغلی خود مطمئن نباشند، اصولا آنقدر به شما و شرکتتان اهمیت نمی دهند که بخواهند به درستی و با انرژی کامل کار کنند. امنیت شغلی انگیزه کارکنان را بالا برده و راندمان مجوعه شما را نیز افزایش می دهد.
  • ای کاش جای بیشتری برای خلاقیت و نوآوری می گذاشتم : مدیران کسب و کار موفق همواره برای ابتکارات و پیشنهادات جدید کارکنان اهمیت زیادی قائلند و به خلاقیت آنها میدان می دهند. این کار باعث می شود علاوه بر بالا رفتن روحیه کارکنان، درهای جدید را به روی خود نبندید. همواره سعی کنید کارکنان واحدهای مختلف را تشویق کنید که در انجام فعالیت های خود خلاقیت داشته باشند و این خلاقیت را با دیگران هم به اشتراک بگذارند.
  • ای کاش مشتریان را بهتر مدیریت می کردم : مدیران کسب و کار باید درک درستی از وضعیت مشتریان خود داشته باشند. مدیریت مشتریان یکی از مهمترین اموری است که در راستای زنده نگه داشتن و پیشرفت کسب و کار باید آن را انجام دهید. بهبود ارتباط با مشتریان، ارتقای سیستم پشتیبانی، ارائه پیشنهادات مناسب، آگاهی از کالاها یا خدمات مورد علاقه مشتریان و سرمایه گذاری روی آنان، افزایش نرخ وفاداری مشتریان و غیره همگی موارد ضروری برای ادامه حیات و توسعه کسب و کار شما خواهند بود.

نرم افزار سی آر ام اصولا برای مدیریت ارتباط با مشتریان طراحی شده و می تواند راهگشا ترین راه حل شما برای مدیریت مشتریان باشد.

ای کاش های مدیران کسب و کار
ای کاش های مدیران کسب و کار

جمع بندی

مدیران کسب و کار وظایف مشخصی دارند و اگر می خواهند در کار موفق شوند واقعا باید مجموعه خود را مدیریت کنند. در غیر اینصورت به احتمال زیاد با شکست مواجه می شوند. پیش از اینکه درگیر این ای کاش ها و حسرت ها شوید و کسب و کار خود را با خطر مواجه کنید، بهتر است از قبل نسبت به آنها آگاهی داشته باشید و خودتان را برای انجام درست وظایف اصلی آماده کنید.

نرم افزار CRM می تواند در به انجام رساندن درست این وظایف کمک زیادی به شما بکند.

برای نصب و راه اندازی سیستم سی آر ام همین حالا با کیان پرداز هوشمند تماس بگیرید.

مشخصات و اطلاعات تماس خود را وارد نمایید کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

ارتباط با کارشناسان، واتس اپ

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

پاسخگویی از طریق تلفن

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

آخرین مقالات

درخواست خود را برای ما ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

درخواست مشاوره

درخواست مشاوره خود را ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.