به دلیل اختلال مخابراتی خواهشمند است از طریق شماره 09198906850 با ما در ارتباط باشید

بازاریابی داده محور چیست؟

بازاریابی داده محور

بازاریابی داده محور به معنی شکل دادن به استراتژی‌های بازاریابی، مبتنی بر داده‌های استخراج شده از مشتریان یک شرکت است. ایجاد یک سیستم یکپارچه برای جمع‌آوری منظم داده‌ها و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به مشتریان باعث می‌شود که شرکت‌ها شناخت بهتری نسبت به مخاطبان خود داشته باشند و بتوانند رفتارها و سلیقه آنان را پیش بینی کنند.

بازاریابی داده محور تاثیرات شگفت انگیزی روی افزایش بهره‌وری از کمپین‌های تبلیغاتی داشته و می‌تواند هزینه‌های بازاریابی مجموعه را کاهش دهد. این کاهش هزینه‌ها و بالا بردن بازدهی، در کنار افزایش کارایی و اثرگذاری فرایندهای بازاریابی است. شرکت‌هایی که از بازاریابی داده محور استفاده می‌کنند می‌توانند مبتنی بر اطلاعات دقیق، تعاملات خود را با مشتریان سازماندهی کرده و از این طریق موجب افزایش رضایت هرچه بیشتر آنان شوند.

بازاریابی مبتنی بر داده مزیت‌های دیگری هم نسبت به بازاریابی سنتی دارد. از جمله اینکه با شخصی‌سازی ارتباط با مشتریان، سبب ارتقای شاخص‌های تجربه مشتری، سفر مشتری، و اعتماد مشتری می‌شود. با استفاده از این متد جدید می‌توانید شبکه‌های ارتباطی را یکپارچه کرده و ارتباطات موثرتری با مخاطبین خود داشته باشید.

شرکت‌ها و کسب‌وکارهای پیشرفته به خوبی از اهمیت تعامل با مشتری آگاهند و می‌دانند که رضایت مشتری مهم‌ترین دستاورد و هدف آنان است. در بازار امروز، بدون استفاده از بازاریابی داده محور شانس زیادی برای توسعه و پیشرفت نخواهید داشت.

کیان پرداز هوشمند با پیاده سازی نرم افزار CRM مایکروسافت داینامیکس 365 ، یعنی ابزار لازم برای بازاریابی داده محور را در اختیار شما قرار می‌دهد. در ادامه بیشتر در خصوص این موضوع صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

بازاریابی داده محور چیست
بازاریابی داده محور چیست

فواید و مزایای بازاریابی داده محور

بازاریابی داده محور فواید زیادی برای کسب و کار شما خواهد داشت که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • این فرآیند به کسب و کارها کمک می‌کند تا شناخت بهتری از اهداف، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خود داشته باشند.
  • موجب پیش بینی رفتار مشتریان و آماده سازی برای پاسخ به نیازهای آنان در آینده می‌شود. تحلیل اطلاعات پایگاه داده داینامیکس 365 تنها ابزاری است که در این راستا در اختیار شما قرار دارد.
  • بازاریابی داده محور موجب بهبود تعاملات با مشتریان شده و شرایط شکل دادن به یک ارتباط شخصی و صمیمی با هر مشتری را فراهم می‌کند.
  • داده‌های به دست آمده از هر مشتری از کانال‌های ارتباطی مختلف (شبکه‌های اجتماعی، نظرسنجی تلفنی و غیره) یکپارچه کرده و به منبع قابل اعتمادی از اطلاعات دسترسی پیدا می‌کند.
  • به شناسایی بهترین و موثرترین کانال‌های ارتباطی و تبلیغاتی کمک زیادی می‌کند.
  • اثرگذاری تبلیغات را بالاتر می‌برد.
  • به شناخت مشتریان هدف کمک زیادی می‌کند.
  • موجب شناخت رفتارهای مشتریان و تشخیص محرک‌های مناسب برای ایجاد انگیزه خرید در آن‌ها می‌شود.
  • باعث می‌شود تا مدیران بتوانند استراتژی‌های بهتری برای جذب مشتریان جدید داشته باشند و به اصطلاح کاریز و قیف روش خود را به درستی طراحی نمایند.
  • باعث حفظ مشتریان قدیمی و افزایش وفاداری آنان می‌شود، زیرا هر چقدر مشتریان از ارتباط با مجموعه شما راضی‌تر باشند شانس وفادار شدنشان بیشتر خواهد شد.
فواید بازاریابی داده محور
فواید بازاریابی داده محور

اصول بازاریابی داده محور چیست؟

برای اینکه بتوانید از تکنیک‌های بازاریابی داده محور استفاده کنید به ابزارها و پایه‌های مشخصی نیازمند هستید. بازاریابی داده محور یک ترجیح نیست، بلکه یک تکنیک مدیریت بازاریابی است. برای این کار نیاز به ایجاد زیرساخت‌های مطمئن نرم‌افزاری و شکل دادن به یک پایگاه داده منسجم دارید. زیرساختی که تنها با اجرای CRM ممکن می‌شود. حتی با فراهم کردن زیر ساخت نیز نتیجه گرفتن از تکنیک‌های بازاریابی داده محور به یکسری اصول اولیه نیاز دارد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • اول از همه باید توقعات، نیازها و انتظارات خود را مشخص کنید. باید روشن کنید که چرا می‌خواهید اطلاعات مشتریان را جمع‌آوری کنید و هدفتان از این کار دقیقاً چیست.
  • باید کانال‌های جمع‌آوری داده را مشخص کنید و مشخص کنید که از چه راه‌هایی قصد جمع‌آوری اطلاعات را دارید.
  • باید از ابزارهای تحلیلی مناسب استفاده کنید. نرم افزار CRM ابزارهای مختلفی برای تحلیل داده‌ها دارد که شما باید با توجه به هدف خود، بهترین را برگزینید.
  • روند ورود و دسته بندی اطلاعات را منظم کنید و الگوی این نظم سازمانی را مشخص نمایید. این الگو هویت عملکرد یکپارچه شما را تضمین کرده و موجب افزایش اثربخشی بازاریابی داده محور می‌شود.
  • برای اهداف بازاریابی خود KPI یا شاخص‌های متناسب تعریف کنید و هدف‌های کوتاه، میانه و بلند مدت داشته باشید.
  • روش‌های اختصاصی و سفارشی برای ارتباط و تعامل با مشتریان طراحی کنید. روش‌هایی که مختص خودتان است.

چنانچه این اصولاً را رعایت کنید می‌توانید از نتیجه گرفتن از بازاریابی داده محور مطمئن باشید.

نرم افزار CRM چه کمکی به بازاریابی داده محور می‌کند؟

CRM ابزار اصلی شکل دادن به بازاریابی داده محور است. CRM یک نرم افزار یکپارچه سازمانی است که موجب جمع‌آوری، دسته‌بندی و ذخیره داده‌های مشتریان و سایر ذی‌نفعان کسب و کار می‌شود. تنها با پیاده سازی CRM می‌توانید داده‌های کسب و کار خود را جمع‌آوری کرده و به تحلیل و ارزیابی آن‌ها بپردازید.

تحقیقات نشان داده که با استفاده از داده‌های سی آرام می‌توانید بین 30 تا 90 درصد بازدهی کسب و کار خود را بالاتر برده و سودآوری مجموعه را به شکل قابل توجهی افزایش دهید. سی آرام نه تنها کانال‌های ارتباطی و جمع آوری داده از مشتریان را یکپارچه می‌کند بلکه ابزارهای دقیقی برای ارزیابی ارتباطات درون سازمانی و نظارت بر کارمندان نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

اصول بازاریابی داده محور
اصول بازاریابی داده محور

جمع‌بندی

بازاریابی داده محور بازدهی بسیار بیشتری نسبت به بازاریابی سنتی داشته و می‌تواند در موفقیت کسب و کار شما نقشی تعیین کننده داشته باشد. تحلیل داده‌ها و اطلاعات مشتریان برای شناخت بهتر آنان ضروری است و هر کسی شناخت بیشتری از مشتریان داشته باشد حضور موفق‌تری در بازار خواهد داشت.

مشخصات و اطلاعات تماس خود را وارد نمایید کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

ارتباط با کارشناسان، واتس اپ

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

پاسخگویی از طریق تلفن

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

آخرین مقالات

درخواست خود را برای ما ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

درخواست مشاوره

درخواست مشاوره خود را ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.