به دلیل اختلال مخابراتی خواهشمند است از طریق شماره 09198906850 با ما در ارتباط باشید

چطور سی آر ام می‌تواند به بهبود فروش کمک کند؟

بهبود فروش

بهبود فروش طبیعتاً مهم‌ترین هدف هر سازمان و هر کسب و کاری است. امروزه برای اینکه بتوانید حضور موفق‌تری در بازار فروش داشته باشید و از رقبا پیشی بگیرید حتماً و ضرورتاً باید به شاخص‌های رضایت مشتری توجه داشته باشید. ساده بگوییم، هرچه مشتریان از شما راضی‌تر باشند، فروش شما هم بیشتر خواهد بود.

رعایت اصول مدیریت ارتباط با مشتری و استفاده از ابزارهای مناسبی همچون نرم افزار یکپارچه سازی سی آر ام برای بهبود فروش شما در بازار امروز ضروری است. ابزارهایی که نرم افزارهای سی آر ام و در رأس آن‌ها Microsoft Dynamics 365 ce در اختیار شما قرار می‌دهند امکان مدیریت بهتر کارکنان بخش فروش و فرآیند کلی فروش را فراهم می‌کنند.

در این مقاله از کیان پرداز هوشمند قصد داریم بررسی کنیم و ببینیم که سی آر ام چگونه می‌تواند به بهبود فروش مجموعه شما کمک کند. با ما همراه باشید.

بهبود فروش
بهبود فروش

سی آر ام چه کارهایی برای بهبود فروش انجام می‌دهد؟

پیش از هر چیز باید بدانید که سی آر ام یک نرم افزار جامع است. داینامیکس 365 به عنوان برترین نرم افزار سی آر ام در جهان، ابزارها و قابلیت‌های متنوع و گسترده‌ای دارد که در زمینه‌های مختلفی کاربرد دارند.

شما همچنین می‌توانید با سفارشی سازی این قابلیت‌ها از آن‌ها به صورت اختصاصی در راستای اهداف خاص خودتان استفاده کنید. اما قابلیت‌ها و ویژگی‌های بهترین نرم افزار سی آر ام که مستقیماً به بهبود فروش کمک می‌کنند عبارتند از:

.سازماندهی وظایف کارکنان فروش

یادتان باشد که موفقیت کسب و کار شما در امر فروش مستقیماً به عملکرد کارشناسان واحد فروش شما بستگی دارد. سیستم یکپارچه سی آر ام به شما کمک می‌کند تا وظایف هر کدام از کارشناسان را به بهترین شکل ممکن به آن‌ها محول کنید.

با سی آر ام تمامی کارشناسان می‌دانند که وظایفشان دقیقاً چیست و چگونه باید به شیوه صحیح با مشتریان تعامل داشته باشند.

.نظارت بر عملکرد تیم فروش

ابزارهای سی آر ام امکان نظارت کامل بر تمامی روندهای فروش عملکردهای کارکنان واحد فروش را نیز برای شما فراهم می‌کنند. با سی آر ام شما می‌توانید دقیقاً تعداد تماس‌ها، میانگین مدت تماس، درصد موفقیت فروش، میزان بازدهی هر کارشناس و حتی مکالمات ضبط شده آنان با مشتری را بشنوید و با دقت کامل عملکرد آنان را به صورت کلی و جزئی بررسی کنید.

.کمک به پیش بینی فروش

یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های سی آر ام که استفاده از آن را برای مدیران جذاب کرده، قابلیت پیش بینی فروش است. CRM به واسطه گردآوری جامع تمام داده‌های شرکت و ثبت تمامی اطلاعات در یک بستر واحد می‌تواند گزارش‌های سودمندی را در اختیار شما قرار دهد.

یکی از ارزشمندترین گزارش‌های تحلیلی سی آر ام نیز پیش بینی فروش بر اساس عملکرد مجموعه شما در بازه‌های زمانی قبلی است. با استفاده از سی آر ام همچنین می‌توانید عوامل تأثیرگذار بر بستن معامله را نیز مشخص کنید. عواملی همچون صنعت، اندازه شرکت‌های مشتری، تعداد سهامداران و غیره.

بهبود فروش
بهبود فروش

.ایجاد روابط قوی با مشتریان

نرم افزار سی آر ام بیشتر از کمک‌های شایانی که به جذب مشتری می‌کند، باعث افزایش نرخ وفاداری و حفظ مشتریان می‌شود. ساز و کار داینامیکس 365 به این صورت است که می‌تواند اطلاعات مشتریان فعلی را با جزئیات تمام در هر لحظه به کارشناس فروش، بازاریابی یا پشتیبانی نمایش دهد.

کارشناسان می‌توانند با استفاده از سی آر ام در لحظه سابقه خرید، مبالغ خرید، سن، جنسیت، منطقه سکونت، شغل و جایگاه شغلی، تعدد خریدها و غیره را در مورد هر مشتری بدانند. با این کار می‌توانند تعامل شخصی‌تر و بهتری با هر مشتری برقرار کرده و بر اساس سیاست‌های شما نسبت به افزایش رضایت و حفظ او اقدام کنند.

با استفاده از سی آر ام روابط مجموعه شما با هر مشتری به گونه‌ای رقم می‌خورد که او احساس می‌کند در اولویت شرکت شما قرار داشته و برای شما ارزشمند است. حسی که باعث رضایت و اعتماد بیشتر او می‌شود.

یکی از پارامترهای اصلی بهبود فروش نیز گسترش باشگاه مشتریان وفادار هر کسب و کار است.

.هماهنگ کردن واحد فروش با سایر واحدهای مرتبط با مشتری

در بسیاری از مواقع کارشناسان واحدهای دیگری همچون بازاریابی و پشتیبانی به داده‌های کارکنان واحد فروش نیاز دارند تا آن‌ها نیز بتوانند به نوبه خود ارتباط مؤثرتری با مشتری داشته باشند.

به یاد داشته باشید که گرچه واحد فروش وظیفه بستن معاملات و نهایی کردن فروش را دارد، اما تنها واحد اثرگذار روی فروش مجموعه شما نیست. واحدهای بازاریابی و پشتیبانی شما نیز به صورت دیگر روی فروش مجموعه اثرگذار هستند و می‌توانند موجب رضایت یا نارضایتی مشتریان شوند.

سی آر ام به عنوان یک سیستم یکپارچه سازمانی بستری واحد فراهم می‌کند تا اطلاعات همه بخش‌های مرتبط همواره به روز باشد. به این ترتیب کارشناسان واحدهای فروش، پشتیبانی و بازاریابی همگی در لحظه در جریان آخرین تغییراتی که در پرونده هر مشتری ایجاد شده قرار می‌گیرند.

.تداوم همیشگی فرآیند فروش

یکی از راهکارهای سی آر ام برای بهبود فروش، ایجاد یک تداوم همیشگی و پیوسته در فرآیند فروش است. به عبارت ساده‌تر، با سی آر ام همیشه و در هرکجا می‌تواند فرآیند فروش را پیگیری کنید.

حتماً مطلع هستید که چرخه فروش یک چرخه 5 مرحله‌ای است. ابزارهای سی آر ام به شما کمک می‌کنند تا روی هر مرحله نظارت کامل داشته باشید و بتوانید عوامل نارضایتی مشتریان را کاهش داده و موجبات افزایش رضایت آنان را فراهم کنید.

همچنین با استفاده از سی آر ام دگر برای نظارت بر روند فروش محدود به ساعات کاری و حضور در محل شرکت نیستید و می‌توانید در هر زمان و از هر جایی این چرخه را مدیریت کنید.

بهبود فروش
بهبود فروش

.ارائه گزارش‌های تحلیلی

همان‌طور که اشاره کردیم سی آر ام گزارش‌های تحلیلی بسیار خوبی را در اختیار مدیران قرار می‌دهد. با استفاده از این گزارش‌های تحلیلی می‌توانید بازدهی مجموعه خود را مورد سنجش قرار دهید.

این گزارش‌ها عملکرد هر یک واحدها و کارکنان را مشخص می‌کنند و ضعف‌ها و قوت‌های مجموعه در بخش‌های گوناگون را روشن می‌سازند. ابزارها تحلیلی سی آر ام می‌تواند به شما در تبیین سیاست‌هایی که منجر به بهبود فروش می‌شوند کمک زیادی بکنند.

.مدیریت فرصت‌های فروش

سی آر ام به شما امکان تعریف کاریز و قیف فروش را می‌دهد. با استفاده از این ابزارها می‌توانید سرنخ‌ها یا مشتریان بالقوه را به خوبی مدیریت کرده و از تمامی فرصت‌های فروش استفاده کنید.

بیشتر کسب و کارها به محض از دست دادن مشتری در یک مرحله او را فراموش می‌کنند اما سی آر ام به شما اجازه می‌دهد تا همیشه از ظرف بزرگ سرنخ‌ها بیشترین بهره را برده و  دلایل شکست در جذب مشتری، عوامل عدم جذابیت برای گروهی از مشتریان و غیره را تحلیل کنید.

با این کار می‌توانید ساز و کارهای جدیدی برای جذب سرنخ‌های جدید و افزایش فرصت‌های فروش ایجاد کنید.

بهبود فروش
بهبود فروش

جمع بندی

سی آر ام ابزارهای مختلفی برای کمک به بهبود فروش دارد. ابزارهای تحلیلی، نظارتی، هماهنگی و ارتباطی همگی در سی آر ام وجود دارند و می‌توانند در راستای بهبود فروش به خوبی مورد استفاده قرار گیرند.

کیان پرداز هوشمند بهترین نرم افزار سی آر ام را مطابق با خواسته‌ها و نیازهای شما پیاده سازی می‌کند.

نقش OKR و KPI در پیاده‌سازی موفقیت‌آمیز نرم‌افزارهای IT و CRM برای تحول دیجیتال کسب‌وکارها
شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) برای بهبود عملکرد سازمان‌ها: راهنمای جامع برای مدیران کسب‌وکار و فناوری
چند نفر برای پیاده‌سازی نرم‌افزار CRM کافی است؟ راهنمایی برای به‌صرفه‌ترین راهکار در سازمان‌ها
CRM، یک بازی تیمی: راهکارها و مانتراهای برتر برای استفاده بهینه و مداوم

مشخصات و اطلاعات تماس خود را وارد نمایید کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.


    ارتباط با کارشناسان، واتس اپ

    کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

    پاسخگویی از طریق تلفن

    کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

    آخرین مقالات


      درخواست خود را برای ما ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.


        درخواست مشاوره

        درخواست مشاوره خود را ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.