به دلیل اختلال مخابراتی خواهشمند است از طریق شماره 09198906850 با ما در ارتباط باشید

نکات طلایی برای بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی

با اینکه خیلی‌ها تصور می‌کنند دوره بازاریابی تلفنی تمام شده، اما واقعیت این است که هنوز هم تلفن یک ابزار بسیار قدرتمند در دستان شماست که می‌توانید با استفاده از آن اثرگذاری بسیار زیادی روی افزایش بازدهی و بازاریابی مشتریان خود داشته باشید.

بازاریابی تلفنی یک از روش‌های بازاریابی مستقیم است که تقریباً از زمان اختراع و همه گیری تلفن، رایج بوده است. جایگاه بازاریابی تلفنی به قدری رفیع است که حتی ورود روش‌های نوین ارتباطی هم نتوانسته اثرگذاری آن را کمرنگ کند. امروزه هنوز بسیاری از محصولات و خدمات با استفاده از بازاریابی تلفنی به فروش می‌رسند.

اما چیزی که باعث شده خیلی‌ها از بازاریابی تلفنی صرف نظر کنند، نمونه‌های ناموفقی است که به جای سود بردن از این روش، با استفاده نادرست از آن تنها اعتبار شرکت خود را زیر سؤال برده‌اند و نتیجه عکس از آن گرفته‌اند.

دنیای مدرن امروزه نیازهای جدیدتری را به وجود آورده و روش‌های مختلف بازاریابی را مجبور کرده تا برای ادامه حیات با این ساختارهای نوین تطابق پیدا کنند. بازاریابی تلفنی در شیوه‌های مدرن نیز کمی با آنچه که از آن تصور می‌کنید تفاوت دارد.

یکی از جدیدترین ابزارهایی که به کمک ارتقای شیوه‌های بازاریابی تلفنی آمده، سیستم‌های نرم افزاری CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) هستند. CRM توانسته امر بازاریابی تلفنی را متحول کند و آن را به سطح جدیدی برساند تا همچنان بتواند به حیات خود به عنوان یکی از بهترین روش‌های جلب مشتری ادامه دهد.

در این مقاله از کیان پرداز هوشمند قصد داریم بیشتر درمورد نکات طلایی بازاریابی تلفنی و اهمیت ابزارهای CRM در این زمینه با شما صحبت کنیم. اگر می‌خواهید میزان سوددهی و بهره وری مجموعه خود را با استفاده از بازاریابی تلفنی و راه اندازی مراکز تماس بالا ببرید، توصیه می‌کنیم قبل از اقدام، حتماً این مقاله را مطالعه کنید تا به درستی گام‌های عملی خود را بردارید. با ما همراه باشید.

بازاریابی تلفنی
بازاریابی تلفنی

تاریخچه بازاریابی تلفنی

طبق تخمین‌ها، تاریخچه بازاریابی تلفنی یا تله مارکتینگ امروزه به بیش از صد سال می‌رسد. اولین شرکتی که از بازاریابی تلفنی استفاده کرد، یک شرکت آمریکایی به نام Multi-Mailing بود که در سال 1903 فهرستی از شماره تلفن‌های مردم را منتشر کرد که شرکت‌های دیگر می‌توانستند با دسترسی به آن، با مشتریان بالقوه خود تماس تلفنی برقرار کنند. و خود این شرکت اولین نفری بود که از این فهرست استفاده نمود.

نخستین شرکت‌هایی که از ابزار تله مارکتینگ استفاده کردند، شرکت‌های فعال در حوزه صنایع فولاد بودند. تا پیش از آن بازاریابی بیشتر از طریق ارسال نامه انجام می‌شد، و محبوبیت این روش‌ها تا حدود 80 سال بعد هم ادامه دار بود. تا اینکه در سال 1981، برای اولین بار بودجه برقراری تماس‌های تلفنی برای بازاریابی، از بودجه خرج شده برای ارسال نامه‌های بازاریابی بیشتر شد. اصولاً همه گیری تله مارکتینگ هم از همان سال شروع شد و به رشد و گسترش خود ادامه داد.

 بازاریابی تلفنی چیست؟

پیش از پرداختن به فواید و اصول صحیح بازاریابی تلفنی، بهتر است ابتدا با کلیت این روش آشنا شویم.

به صورت کلی بازاریابی تلفنی شامل خدمات فروش، ارتباط با مشتریان، پیگیری سفارشات و پشتیبانی از خدمات یا محصولات می‌شود. پس وقتی از بازاریابی تلفنی صحبت می‌کنیم، منظورمان فقط این نیست که گوشی را بردارید و با شماره‌های گمنام تماس بگیرید تا ببینید که کدامیک مایل است محصول یا خدمات شما را خریداری کند.

بازاریابی تلفنی به قدر پرظرفیت است که می‌توان برای فروش محصولات بسیار پیچیده هم از آن استفاده کرد. اصولاً مشتریان خدمات یا محصولات پیچیده با صحبت کردن با یک فرد زنده پای تلفن راحت‌ترند تا اینکه بخواهند با اطلاعات متنی یا پاسخ‌های خودکار رباتیک طرف باشند.

در هنگام انجام امروز بازاریابی تلفنی، شما بیشتر در حال انجام یک مذاکره تلفنی هستید تا یک تماس تبلیغاتی صرف. تلفن هنوز هم بهترین و اعتمادساز ترین ابزاری است که شما می‌توانید با استفاده از آن با مشتریان خود ارتباطی مستقیم داشته باشید.

اهمیت بازاریابی تلفنی
اهمیت بازاریابی تلفنی

تفاوت فروش تلفنی با بازاریابی تلفنی

باید این نکته را در نظر داشته باشید که فروش تلفنی (Telesales) با بازاریابی تلفنی (Telemarketing) تفاوت دارد. تفاوت آنها هم درست مانند تفاوت یک ویزیتور با یک بازاریاب حرفه‌ای است.

روش فروش تلفنی بیشتر با هدف معرفی و فروش مستقیم کالاها یا خدمات مورد ارائه یک شرکت صورت می‌گیرد. این روش تک بعدی بوده و بیشتر شبیه یک تماس تبلیغاتی است. در این روش تماس گیرنده مانند یک ویزیتور روزانه تعداد زیادی تماس می‌گیرد تا از بین پاسخ دهنده‌ها یک نفر محصول یا خدمات شرکت را خریداری کند. به فروش تلفنی، تماس سرد هم گفته می‌شود، چراکه برخلاف بازاریابی تلفنی، بدون شناخت کافی از مخاطب صورت می‌پذیرد.

اما بازاریابی تلفنی امری گسترده‌تر و پیچیده‌تر است که خدمات متنوع‌تری ارائه می‌کند. بازاریابی تلفنی هدفمند بوده و مانند فروش تلفنی از متد فیشینگ استفاده نمی‌کند. بلکه با هدفگذاری دقیق تماس‌های تلفنی را برقرار می‌کند و تنها هدفش عرضه و فروش محصولات یا خدمات نیست. بازاریابی تلفنی برای نظرسنجی، پشتیبانی، ارزیابی بازارهای بالقوه و البته به عنوان ابزاری برای مدیریت ارتباط با مشتری هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ابزارهای CRM برای بازاریابی تلفنی

وقتی از بازاریابی تلفنی صحبت می‌کنیم، در واقع از راه اندازی یک واحد پاسخگویی به تماس‌ها حرف می‌زنیم.

بازاریابی دیگر محدود به تبلیغات نیست، بلکه امروزه برای موفق شدن در جلب نظر مشتریان، باید بتوانید در وهله اول رضایت آنها را جلب کنید.

برای جلب رضایت و وفاداری مشتریان، باید بتوانید ارتباط خود با آنها را به خوبی مدیریت کنید. کیان پرداز هوشمند برای موفقیت در این امر ابزارهای مناسبی را در دسترس شما می‌دهد که عبارتند از سیستم تلفنی وویپ (VoIP) و نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM).

سیستم وویپ می‌تواند به شکل قابل توجهی مرکز تماس‌های تلفنی شما را ارتقا داده و تماس‌ها را روی بستر آنلاین انجام دهد. با این کار دیگر نه نیازی به خطوط فیزیکی سیم تلفن دارید، نه بریا دسترسی به شماره‌های شرکت ملزم به حضور در محل هستید.

این در حالی است که وویپ نه تنها کیفیت صدای بسیار بالایی دارد، بلکه به سادگی به سی آرام یکپارچه شده و خدماتی از قبیل ضبط مکالمه، نظرسنجی و غیره را برای جلب هرچه بیشتر رضایت مشتری به شما ارائه می‌دهد.

برای آشنایی بیشتر با سیستم وویپ توصیه می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

در کنار سیستم تلفنی وویپ، CRM قلب تپنده ارتباط شما با مشتریان و ذی نفعان است. CRM گرچه ابزاری بسیار گسترده است که کاربردهای زیادی دارد، اما می‌تواند کمک شایانی هم به بهینه سازی سیستم پاسخگویی تلفنی مجموعه شما داشته باشد و کیفیت تماس‌ها را بالا برده و از این طریق باعث جلب رضایت هرچه بیشتر مشتریان شود.

اما پیش از آن بیایید کمی با CRM آشنا شویم.

ابزارهای بازاریابی تلفنی
ابزارهای بازاریابی تلفنی

CRM چیست؟

Customer Relationship Management (CRM) یا مدیریت ارتباط با مشتری، در واقع ابزارهای نرم افزاری هستند که با یکپارچه سازی کل سیستم اداری مجموعه شما، باعث بهینه سازی نحوه تعاملات شما با مشتریان می‌شوند. CRM سیستمی است که کلیت مجموعه شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و برای اتوماسیون روندهای اداری طراحی شده است.

این اتوماسیون شامل مدیریت جمع آوری داده‌ها و افزایش سرعت دسترسی به آن‌ها می‌شود. اتفاقی که می‌تواند بانک ارزشمندی از اطلاعات تحلیلی را در اختیار مجموعه‌ها و مدیران ارشد قرار دهد و علاوه بر افزایش کیفیت نظارت، کمک زیادی هم به ارزیابی وضعیت موجود بازار و پیش بینی برنامه‌های توسعه در آینده بکند.

مراکز تماس مجهز به سیستم CRM

مهم‌ترین چیزی که در بازاریابی تلفنی وجود دارد، برقرای تعاملات هدفمند است. برای اینکه بتواند طی تماس تلفنی ارتباط بهتری با مخاطب خود داشته باشید، باید او را بشناسید و تا حدی سوابق او را بدانید. این کار باعث می‌شود تا تماس شما هدفمندتر شده و برای مخاطب رضایتبخش تر باشد.

سیستم‌های CRM به شما اجازه می‌دهند تا داده‌های مشتریان خود را در سیستم شرکت ثبت کنید. از نام و شماره تماس گرفته تا تاریخچه سفارشات، شکایات و غیره. زمانی که مرکز تماس شما به سیستم CRM مجهز باشد، وقتی مشتری با شرکت تماس می‌گیرد، قبل از تماس، اپراتور تمام اطلاعات او را دارد. بنابراین می‌تواند با ذکر نامش جواب تلفنش را بدهد. تاریخچه سفارشاتش را می‌داند، خبر دارد که چه محصولات جدیدی ممکن است نظر او را جلب کنند و غیره. ساده‌ترین مثال از سیستم‌های اتوماسیون تماس‌های تلفنی، رستوران‌های مدرن و بزرگ هستند. وقتی با این رستوران‌ها تماس می‌گیرید، می‌توانید با گفتن عبارت “همان همیشگی” مطمئن باشید که غذای معمول شما مستقیماً به آدرستان فرستاده می‌شود. بدون اینکه نیازی به ذکر آدرس، شماره تلفن یا جزئیات دیگر داشته باشید.

این کار باعث می‌شود تا کیفیت پاسخگویی شرکت بالاتر برود و در نهایت مشتری رضایت بیشتری داشته باشد و به یک مشتری وفادار تبدیل شود.

علاوه بر ثبت اطلاعات مشتری یا تماس گیرنده، CRM امکان ضبط مکالمات را هم فراهم می‌آورد تا مدیران بخش مرکز تماس بتوانند کیفیت پاسخگویی مکالمات را کنترل کنند.

دسترسی به تمام این اطلاعات علاوه بر اینکه نظارت روی کیفیت پاسخگویی را بالا می‌برد، بانک بسیار ارزشمندی از اطلاعات مشتریان را در اختیار شرکت قرار می‌دهد که می‌توان برای بازاریابی در آینده از آن استفاده کرد.

مثلاً شما می‌توانید بفهمید که بیشتر فروش‌هایتان روی چه محصول یا خدماتی بوده و مشتری‌هایتان کدام محصول را کمتر می‌خرند. این کار باعث می‌شود تا بهتر بدانید که مانور فروش خود را روی کدام کالاها یا خدمات بگذارید. علاوه بر آن می‌توانید جایگاه کسب و کار خود را با این اطلاعات نسبت به رقبا بسنجید. همچنین این داده‌ها به شما امکان می‌دهند تا برنامه‌های بازاریابی آینده خود را طرح ریزی کنید و بدانید که برای کدام مشتری‌ها، چه محصولاتی را باید پیشنهاد کنید.

شرکت کیان پرداز هوشمند، از جمله شرکت‌هایی است که به صورت تخصصی کار اجرا و پیاده سازی پروژه‌های CRM را متناسب با نیازهای مجموعه شما انجام می‌دهد. کیان پرداز هوشمند نه تنها در زمینه نرم افزاری، بلکه در زمینه راهبردهای مدیریت ارتباط با مشتری نیز تبحر دارد و می‌تواند کار پیاده سازی CRM را به بهترین نحو برای شما انجام دهد.

مرکز تماس
مرکز تماس

تکنیک‌های بازاریابی تلفنی

حتی اگر مرکز پاسخگویی تلفن خود را هم به بهترین و پیشرفته‌ترین سیستم‌های CRM مجهز کنید، تا زمانی که اپراتور شما توان و تکنیک لازم برای مکالمات تلفنی را نداشته باشد، هیچ فایده‌ای ندارد. یادتان باشد که دلیل برقراری تماس‌های تلفنی توسط مشتری تمایل آنها برای برقراری یک ارتباط مستقیم انسانی است. پاسخگویی به تماس‌های تلفنی نشان دهنده اهمیتی است که شما برای مشتری‌های خود قائل هستید. نشان دهنده مسئولیت پذیری شماست. یادتان باشد که بازاریابی تلفنی به معنای فروش تلفنی نیست. پس هدف اصلی شما تبلیغات و معرفی محصولات نیست. بلکه قصد دارید ارتباط خود را با مشتریانتان عمیق‌تر کنید تا باعث جلب رضایت بیشتر آنها شوید.

درست صحبت کردن با مشتری پای تلفن یک هنر است. اما مانند هر هنر دیگری، این یکی هم تکنیک‌هایی دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید کیفیت پاسخگویی مکالمات تلفنی را بالاتر ببرید. این تکنیک‌ها، آموزه‌هایی هستند که اپراتور تلفنی باید عمیقاً آنها را بداند و رعایت کند.

در ادامه به چند تکنیک کاربردی برای پاسخگویی صحیح تلفنی اشاره می‌کنیم:

· آمادگی ذهنی

تماس‌های تلفنی ذاتاً استرس زا هستند. پس لازم است که قبل از برقراری تماس آمادگی لازم را داشته باشید تا دچار هیچگونه اشتباهی نشوید. یادتان باشد که مشتریان نمی‌توانند ارتباط مناسبی با اپراتورهای ناآماده و غیر متخصص داشته باشند. و این به ضرر اعتبار شماست.

از این رو باید قبل از شروع مکالمات تلفنی ذهن خود را آماده کنید. در این راستا باید اطلاعات کلیدی و سؤالات رایج را یادداشت کنید و آنها را از بر باشید تا بتوانید به بهترین نحو پاسخگوی نیازهای مشتریان باشید. بسیار مهم است که در حین مکالمه تمرکز کافی داشته باشید.

·  هدفگذاری

در زمان برقراری تماس‌های بازاریابی تلفنی، باید هدف مشخصی در ذهن داشته باشید و بیهوده حاشیه نروید. یادتان باشد که هدف نهایی در بازاریابی عقد معامله است. اما همیشه هدف این نیست، بلکه گاهی از اوقات هدف ایجاد حس مثبت در مشتریان و نظرسنجی از آنها در مورد کیفیت فروش و محصولات است. یا گاهی از اوقات هدف شما صرفاً برقراری یک مکالمه دوستانه برای جمع آوری اطلاعات مشتری است. بدون آگاهی از هدف مکالمه، وارد تماس‌های تلفنی نشوید.

هدف داشته باشید
هدف داشته باشید

· روی لحن خود کار کنید

برای برقراری یک مکالمه تلفنی موفق باید حتماً لحن صحبت درستی داشته باشید تا بتوانید روی مخاطب خود تأثیر بگذارید. تسلط شما بر لحنتان به معنای تسلط شما روی مکالمه است. اما لحن در واقع یک تکنیک است که باید آن را بیاموزید. همچنین باید توجه داشته باشید که برای بازاریابی تلفنی، نمی‌توانید با همه افراد با یک لحن ثابت صحبت کنید. به همین خاطر لحن ابزار اصلی یک اپراتور مرکز پاسخگویی تلفن است.

· صدای خود را ضبط کنید

یکی از تکنیک‌های جالب برای افزایش قدرت مکالمه این است که با یک ضبط صوت صدای خود را ضبط کنید و بعد خودتان به آن گوش دهید. سپس نقطه ضعف‌های خود را یادداشت کنید و سعی کنید در مکالمات بعدی آنها را اصلاح کنید.

·  اعتماد به نفس داشته باشید

اعتماد به نفس عامل اصلی بازاریابی تلفنی است. یادتان باشد که در هنگام مکالمه، گرچه طرف مقابل شما ارباب رجوع است، اما این شما هستید که باید مکالمه را کنترل کنید. روی قابلیت‌ها و توانایی‌های خود تمرکز داشته باشید و سعی کنید با اطلاعات کامل وارد مکالمه شوید. البته اعتماد به نفس شما به طور طبیعی پس از چند تماس تلفنی افزایش پیدا می‌کند و به اصطلاح ترستان می‌ریزد.

· حاشیه نروید

برخی از اپراتورها تصور می‌کنند که هر چقدر بیشتر حاشیه بروند و به مباحث غیرضروری بپردازند، بیشتر توجه مخاطب را جلب می‌کنند. در حالیکه اصلاً اینطور نیست. هر چقدر مکالمه مفیدتر باشد و زودتر به نتیجه برسد، اثرگذاری بیشتری دارد. پس حاشیه نروید و روی اصل موضوع تمرکز کنید.

·  پیش بینی موانع

یادتان باشد که قرار نیست تمام مکالمات شما بدون ایراد و کاملاً طبق برنامه پیش برود. پس باید انعطاف پذیر باشید و از قبل موانعی که می‌توانند روند مکالمه را مختل کنند پیش بینی نمایید. پیش بینی این موانع باعث می‌شود تا بهتر خودتان را برای آنها آماده کنید و غافلگیر نشوید.

خودتان را آماده کنید
خودتان را آماده کنید

·  برای خود الگویی داشته باشید

هرچند باید در حین مکالمات انعطاف پذیر باشید، اما داشتن یک الگوی ثابت برای صحبت هم بسیار مناسب است. زمانی که چهارچوب مکالمات خود را بشناسید راحت‌تر می‌توانید مکالمه تلفنی را در مسیر درستش هدایت کنید و به هدف خود برسید.

·  با ادب باشید اما نه ادبی

رعایت کردن ادب در هنگام مکالمات تلفنی بسیار مهم است، اما یادتان باشد که مخاطب شما نباید احساس کند که در حال قرائت از روی یک متن مکتوب هستید. این کار باعث می‌شود تا او نتواند به خوبی با شما ارتباط برقرار کرده و به شما اعتماد کند.

·  نقاط مشترک را پیدا کنید

برای برقراری یک مکالمه تلفنی بهتر و ایجاد حس نزدیکی و صمیمیت بیشتر، خوب است که نکات مشترکی با مخاطب خود پیدا کنید. مثلاً اگر اهل یک شهر هستید یا همکاران مشترک دارید. پیدا کردن این نقاط اشتراک و شروع مکالمه با استفاده از آن‌ها می‌تواند به بهبود کیفیت ارتباط شما با مشتری کمک کند و شما را در ذهن او نگه دارد تا از بقیه متمایز باشید.

·  در محیط راحتی قرار داشته باشید

همانطور که اشاره کردیم، مکالمات تلفنی می‌توانند استرس زا باشند. از این رو باید همواره تلاش کنید تا در محیطی آرام و راحت قرار داشته باشید تا بتوانید تمرکز خود را حفظ کنید. سعی کنید محیط اطراف خود را با چند وسیله شخصی به یک محیط امن و پرآرامش تبدیل کنید. حتی اگر در صف چندین اپراتور دیگر هستید و فضای کاری شما محدود به یک میز و کامپیوتر می‌شود.

·  موازی کاری نکنید

عده‌ای تصور می‌کنند که مکالمات تلفنی به انرژی و تمرکز زیادی احتیاج ندارد. به همین خاطر هم فکر می‌کنند که مشکلی نیست اگر در حین مکالمه به کارهای دیگر هم بپردازند. در حالی که این یک تصمیم اشتباه است. در حین مکالمه باید تمرکز خود را حفظ کرده و توجهتان را به صورت کامل به مخاطبتان بدهید.

تمرکز داشته باشید
تمرکز داشته باشید

·  پرانرژی باشید

اگر در حین تماس تلفنی خسته و بی حوصله باشید قطعاً باخته‌اید. هیچکس دوست ندارد با یک اپراتور خسته و بی حوصله مکالمه کند. به همین خاطر باید با تقسیم بندی انرژی خود، تلاش کنید تا همیشه با روحیه و پر انرژی باشید. در این راستا بهتر است سعی کنید از میان‌وعده های سالم استفاده کنید و در فرصت‌های استراحت کمی ورزش سبک کنید.

· خود را جای مشتری بگذارید

بهترین اپراتورها کسانی هستند که خودشان را جای مشتری می‌گذارند و مسائل را از دید او بررسی می‌کنند. این کار باعث می‌شود تا شناخت بهتری از او داشته باشید و بهتر بتوانید نیازهای او را پاسخ دهید. وقتی این کار را می‌کنید مشتری به شما راحت‌تر اعتماد می‌کند.

·  روی منافع مشتری تمرکز کنید

زمانی که برای بازاریابی و فروش با مشتری تماس می‌گیرید، تنها نباید روی کیفیت محصولات یا خدمات خود مانور دهید. باید بتوانید تا اندازه‌ای به او بگویید که خرید کردن از شما چه منافعی برای او دارد.

·  اعتباربخشی با سابقه کار

یکی از راهکارهایی که می‌توانید اعتبار خود را برای مشتری‌ها تشریح کنید، اشاره کردن به نکاتی در زمینه سابقه کاری مجموعه است. معمولاً مردم به شرکت‌های با سابقه‌ای که پیش از این افتخاراتی کسب کرده‌اند راحت‌تر اعتماد می‌کنند.

·  از مشتری سؤال بپرسید

به جای اینکه مستقیماً سراغ معرفی محصول یا خدمات خود بروید و مانند یک ربات مشتری را بمباران اطلاعاتی کنید، ابتدا سعی کنید از او سوالاتی بپرسید تا بتوانید نیازها و خواست‌های او را درک کنید. سپس آرام آرام با توجه به اطلاعاتی که دارید، مکالمه را به سمت مورد نظر هدایت کنید.

·  اصرار نکنید

اصرار کردن به مشتری برای خرید یک محصول تنها او را پس می زند. پس هرگز به او اصرار نکنید و اجازه دهید که خودش شما را انتخاب کند.

لطفا مزاحم نشوید
لطفا مزاحم نشوید

· مزاحمت ایجاد نکنید

برخی از اپراتورها تصور می‌کنند که هرچه بیشتر پای تلفن بمانند و بیشتر با مشتری صحبت کنند بهتر است. اما واقعیت این است که در بسیاری از موارد مشتریان وقت کافی برای مکالمه‌های طولانی ندارند. به همین خاطر طول دادن مکالمه بیشتر از آنچه که باید، نه تنها باعث جلب نظر او نمی‌شود، بلکه وقت ارزشمند شما را هم هدر می‌دهد. پس باید یاد بگیرید که در مفیدترین زمان مکالمه را پایان دهید و مزاحم وقت مشتری نشوید.

· سرعت خود را زیاد کنید

خیلی از مواقع ممکن است برخی از مشتریان پاسخگو نباشند یا مایل با صحبت با شما نباشند. پس بهتر است با رعایت ادب به جای گرفتن وقت آنها و خود، به سرعت سراغ تماس‌های بعدی بروید. سرعت بالای پاسخگویی یکی از عوامل موفقیت در بازاریابی تلفنی است. همچنین هر چقدر تعداد تماس‌های شما در روز بیشتر باشد، شانس شما برای موفقیت بیشتر است.

· دلسرد نشوید

اگر در جلب نظر یک مخاطب ناموفق بودید دلسرد نشوید. قرار نیست که صد در صد تماس‌های تلفنی شما موفقیت آمیز باشند. یادتان باشد که هر چقدر بیشتر تلاش کنید و تماس بگیرید اعتماد به نفستان هم بالا رفته و کیفیت مکالمات شما هم افزایش پیدا می‌کند.

بازاریابی تلفنی
بازاریابی تلفنی

 جمع بندی

بازاریابی تلفنی، برخلاف تصور عموم، هنوز هم یکی از بهترین روش‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان است. مردم هنوز هم بیشتر از هرچیز به یک رابط انسانی احتیاج دارند تا بتوانند ارتباط بهتری با یک شرکت یا مجموعه برقرار کنند. بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی تفاوت دارد و دیگر مانند گذشته صرفاً یک روش ارتباط مستقیم با مشتری نیست.

در بازاریابی تلفنی هدف معرفی و فروش محصول نیست، بلکه می‌توانید با ارائه خدماتی همچون پشتیبانی، نظرسنجی، پیگیری سفارشات و شکایات و غیره، ارتباط خود را با مشتری‌ها را مدیریت کرده و باعث جلب اعتماد بیشتر آنها شوید. اتفاقی که قطعاً باعث افزایش رضایت مشتریان و افزایش سوددهی مجموعه شما خواهد شد.

نرم افزارهای CRM یکی از جدیدترین متدهایی هستند که می‌توانند سیستم پاسخگویی تلفنی مجموعه شما را یکپارچه کرده و کیفیت مکالمات را بهبود بخشند.

برای پیاده سازی سیستم تلفنی وویپ و نرم افزار جامع ارتباط با مشتریان CRM با کیان پرداز هوشمند تماس بگیرید.

مشخصات و اطلاعات تماس خود را وارد نمایید کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

ارتباط با کارشناسان، واتس اپ

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

پاسخگویی از طریق تلفن

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

آخرین مقالات

درخواست خود را برای ما ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

درخواست مشاوره

درخواست مشاوره خود را ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.