به دلیل اختلال مخابراتی خواهشمند است از طریق شماره 09198906850 با ما در ارتباط باشید

7 نکته کلیدی برای راه اندازی CRM

راه اندازی CRM

نرم افزارهای یکپارچه سازی مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM می توانند تاثیر به سزایی در افزایش رضایت مشتریان و جلب اعتماد آنها داشته باشند. با استفاده از ابزارهای مختلفی که CRM در اختیار شما قرار می دهد، در نهایت موجب سوآوری هرچه بیشتر کسب و کار شما می شوند.

بیش از 80 درصد کسب و کارهایی که با مفهوم CRM آشنایی دارند اذعان می کنند که ابزارهای نرم افزاری CRM، یکی از ابزارهای مهم برای پیش بردن و بستن معاملات، و جذب و حفظ مشتری برای آنهاست.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به این صفحه مراجعه نمایید.

با وجود تمام مزیت هایی که نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری دارد، بیش از 50 درصد پروژه های پیاده سازی CRM در ایران با شکست مواجه می شوند! اما چرا؟ تحقیقات گسترده ای برای آسیب شناسی این مورد انجام شده تا دلیل اصلی عدم موفقیت پروژه های راه اندازی CRM در ایران مورد بررسی قرار گیرد. طی این تحقیقات مشخص شد که موفقیت یا شکست در راه اندازی نرم افزارهای CRM به آماده سازی های مقدماتی و آگاهی مشتری از نیازش به این سیستم بستگی دارد.

از این رو در این مقاله تلاش می کنیم تا به صورت خلاصه، به مهمترین نکاتی که در هنگام راه اندازی CRM باید به آنها توجه داشته باشید اشاره کنیم. با وبلاگ کیان پرداز هوشمند همراه باشید.

راه اندازی CRM

1. همه باید درگیر باشند

نه فقط در راه اندازی CRM، بلکه در پیاده سازی هرگونه سیستم سازمانی باید همه کارکنان یک مجموعه درگیر باشند. CRM یک سیستم نرم افزاری جامع است که تمام ابعاد سازمان یا کسب و کار شما را در برمی گیرد. به همین خاطر برای اینکه بتوانید از آن جواب بگیرید، همه افراد باید در بستر یکپارچه آن کار کنند. از مدیر ارشد گرفته تا کارمند جزء، همه باید تمام فعالیت های خود را در بستر CRM انجام دهند تا اطلاعات و داده های مجموعه یکپارچه شود. این یکپارچگی همگانی مهمترین اصل برای عملکرد مفید نرم افزارهای CRM است. از این رو همه کارکنان در تمام بخش ها باید ملزم باشند که من بعد تمام فعالیت های خود را روی سیستم CRM انجام دهند.

2. با یک شرکت معتبر همکاری کنید

نرم افزارهای CRM مانند نرم افزارهای رایگان دیگر نیستند که بخواهید آن را خریداری کرده و خودتان روی سیستم های مجموعه نصب کنید. کار نصب، راه اندازی، هماهنگی و پشتیبانی نرم افزارهای CRM کاری تخصصی است. از این رو برای پیاده سازی نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری باید با یک شرکت متخصص و معتبر در این زمینه همکاری کنید. شرکتی که علاوه بر شناخت کامل نیازمندی ها و ظرفیت های مجموعه شما، بتواند به درستی اقدام به نصب و راه اندازی ابزارهای CRM مناسب کند و مهم تر از همه بتواند پشتیبانی خوبی از نرم افزارش به عمل بیاورد.

کیان پرداز هوشمند، از جمله شرکت هایی است که سابقه طولانی در راه اندازی CRM دارد. ما با شخصی سازی و سفارشی سازی برترین نرم افزار CRM در جهان، یعنی برنامه مایکروسافت داینامیکس 365 تمام نیازهای مجموعه شما در زمینه راه اندازی روال های سیستماتیک مدیریت ارتباط با مشتری را برطرف می کنیم.

برای آشنایی با کیان پرداز هوشمند به این صفحه مراجعه نمایید.

راه اندازی CRM

3. برنامه دقیق داشته باشید

اگر می خواهید در زمینه پیاده سازی CRM موفق باشید، باید از قبل برنامه ریزی داشته باشید. در این راستا لازم است از پیش انتظارات خود را مشخص کنید، برنامه های پیش رو را طرح ریزی کنید، مدیر پروژه انتخاب نمایید، KPIها (شاخص های ارزیابی) مناسب و مورد نیازتان را بسازید، جداول زمانی درست کنید و غیره. از پیش برنامه ریزی کردن باعث می شود تا با آگاهی کامل شروع به استفاده از نرم افزار CRM کنید و بتوانید بهترین نتیجه را از آن بگیرید. برنامه ریزی مسیر راه را برای شما مشخص می کند و معیارهای لازم برای دریافت گزارش های تحلیلی مناسب از روند کاری را در اختیار شما قرار می دهد.

4. فقط از داده های مرتبط استفاده کنید

داده های دریافتی یک مجموعه تجاری بسیار گسترده و متنوع هستند. اما بهتر است بدانید که شرکت ها و مجموعه های خیلی بزرگ هم نیازی به استفاده از تمام این داده ها ندارند. هر مجموعه تجاری بسته به نوع کسب و کار خود، نوع مشتریان، استراتژی فروش و غیره، به بخشی از داده های دریافتی نیاز دارد. خیلی از مشتریان، جذب توان مدیریت داده های CRM می شوند و تصور می کنند که باید از همه اطلاعات استفاده کنند. در حالی که طبق تجربه، اصلا اینطور نیست.

شما باید بتوانید داده های مورد نیازتان را دسته بندی کرده و از ابزارهایی که واقعا به آنها نیاز دارید استفاده کنید. در غیر اینصورت دچار سردرگمی خواهید شد و نمی توانید نتیجه مطلوب را از CRM بگیرید.

راه اندازی CRM

5. عجله نکنید

پیاده سازی نرم افزار CRM کار زمانبری است. کیان پرداز هوشمند ابتدا باید ظرفیت ها، نوع کسب و کار، استراتژی ها و نیازمندی های شما را شناسایی کرده و بر اساس استراتژی های تبیین شده، کار پیاده سازی نرم افزار CRM را انجام دهد. به ویژه اگر از قبل یک پایگاه مدیریت اطلاعات دیگر داشته باشید و بخواهید داده ها را در نظم جدید وارد CRM کنید، اینکار زمانبر است. پس عجله نکنید و روند راه اندازی CRM و انتقال داده ها را با صبر و حوصله و با دقت انجام دهید.

6. به همه آموزش دهید

همانطور که اشاره کردیم، همه کارکنان مجموعه شما الزاما باید در بستر CRM به فعالیت های خود ادامه دهند. گرچه ابزارهای CRM ساده هستند، اما نباید انتظار داشته باشید که همه به طور ذاتی کار کردن با آن را  بلد باشند یا با آزمون و خطا آن را بیاموزند. زمانی که CRM را روی سیستم خود پیاده سازی می کنید، وقت کافی بگذارید تا به همه کارکنان شیوه استفاده از نرم افزار CRM را آموزش دهید. به یاد داشته باشید که ممکن است کاربری هر واحد با واحد دیگر تفاوت داشته باشد.

راه اندازی CRM

7. استراتژی داشته باشید

داشتن استراتژی راهبردی پیش از راه اندازی CRM بسیار مهم است. شما اصولا باید بدانید که چرا می خواهید از CRM استفاده کنید. شرکت های معتبری مانند کیان پرداز هوشمند، پیش از شروع به پیاده سازی نرم افزار ابتدا همراه با شما این استراتژی ها را تبیین می کنند. استراتژی های اولیه برای شما روشن می کنند که اصولا چه نیازی به CRM دارید، قصد دارید در چه راستایی از آن استفاده کنید، به کدامیک از ابزارهایش بیشتر از همه نیازمندید و غیره. بر اساس این استراتژی است که ظرفیت ها و نیازهای واقعی شما مشخص می شود و کیان پرداز هوشمند می تواند به صورت موثر نرم افزار CRM را برایتان پیاده سازی نماید.

جمع بندی

7 موردی که در بالا به آنها اشاره کردیم، کلیدی ترین نکاتی هستند که برای نتیجه گرفتن از نصب و راه اندازی CRM باید آنها را رعایت کنید. یادتان باشد که CRM تنها یک ابزار است که بارها موثر بودن خود را ثابت کرده، این شمایید که باید به درستی از آن استفاده کنید تا بتوانید نتیجه مطلوب را بگیرید.

مشخصات و اطلاعات تماس خود را وارد نمایید کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

ارتباط با کارشناسان، واتس اپ

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

پاسخگویی از طریق تلفن

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

آخرین مقالات

درخواست خود را برای ما ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

درخواست مشاوره

درخواست مشاوره خود را ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.