به دلیل اختلال مخابراتی خواهشمند است از طریق شماره 09198906850 با ما در ارتباط باشید

آیا نرم افزار CRM مایکروسافت کرک شده به درد شما می خورد؟

نرم افزار CRM مایکروسافت کرک شده

آیا استفاده از نرم افزار CRM مایکروسافت کرک شده کمکی به شما خواهد کرد؟

در ایران به خاطر تحریم‌های نرم افزاری که سال‌هاست گریبان ما را گرفته، همه ما عادت کرده‌ایم که از نسخه‌های کرک شده نرم افزارهای مختلف استفاده کنیم. از ویندوزهای نصب شده روی کامپیوترمان گرفته تا برنامه مدیریت دانلودها و تمام بازی‌های کامپیوتری، به صورت کرک شده در دسترس ما قرار گرفته‌اند تا توانسته‌ایم اجرایشان کنیم.

همانطور که می دانید استفاده از برنامه‌های نرم افزاری کرک شده ایرادات و محدودیت‌هایی دارد که می‌تواند برایمان دردسرهای بزرگی ایجاد کند. از عدم دسترسی به بسیاری از بهترین قابلیت های نرم افزار گرفته تا بروز خطاهایی در کدهای دستوری برنامه که اشکالات اساسی را موجب می‌شوند.

در این بین یکی از رایج‌ترین نرم افزارهایی که برای پیاده سازی سیستم CRM در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد، برنامه CRM شرکت مایکروسافت (Microsoft Dynamics CRM) است. مایکروسافت شرکت معتبری است که سال‌هاست همه ما در حال استفاده از برنامه‌های مختلف آن هستیم. از ویندوزهای کامپیوترش گرفته تا برنامه ورد و اکسل و غیره. مزیت‌های نرم افزارهای این برند باعث شده تا برنامه CRM مایکروسافت اولین بهترین برنامه مدیریت ارتباط با مشتری جهت پیاده سازی استراتژی‌های مدیریت ارتباط با مشتریان، در ذهن مدیران کسب و کارها باشد.

علاوه بر این، از آنجایی که طبعاً این نرم افزار به صورت قانونی و با هزینه‌های طبیعی نصب و نگهداری از طرف خود کمپانی در ایران عرضه نمی‌شود، بسیاری از افراد تصور می‌کنند که می‌توانند با صرف هزینه‌ای اندک و خریداری و نصب نسخه کرک شده این برنامه، به آسانی کسب و کار خود را به سیستم CRM مجهز کنند.

اما در این مقاله از کیان پرداز هوشمند به شما توضیح می‌دهیم که چرا نباید از نرم افزار CRM مایکروسافت کرک شده استفاده کنید.

نرم افزار CRM مایکروسافت کرک شده
نرم افزار CRM مایکروسافت کرک شده

هزینه استفاده از نرم افزار CRM مایکروسافت کرک شده

شما می‌توانید همین حالا با دانلود کردن یک نسخه چند گیگابایتی یا خرید یک سی دی نرم افزاری، نسخه انگلیسی زبان CRM مایکروسافت را با هزینه‌ای بسیار اندک تهیه کنید. ولی CRM نرم افزاری مانند Word یا Excel نیست که بخواهید آن را نصب کرده و به سادگی با یادگیری چند مورد از مفاهیمش، آن را اجرا کنید.

برای اینکه بتوانید واقعاً از مزیت‌های درست CRM مایکروسافت بهره ببرید باید کارهای زیادی را انجام دهید تا بتوانید آن را روی سیستم خود پیاده سازی کنید. یادتان باشد که برنامه CRM برای اتوماسیون بخش‌های مختلف مدیریت ارتباط با مشتریان شما طراحی شده و اگر نتوانید از یک برنامه CRM مناسب به درستی استفاده کنید، نه تنها کمکی به کسب و کار خود نکرده‌اید، بلکه ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری به روند سیستماتیک خود بزنید و مجبور به خرج کردن هزینه‌های گزاف مازادی برای جبران آن شوید.

اما بیایید فرض را بر این بگذاریم که قصد انتخاب یک نرم افزار CRM مایکروسافت کرک شده را دارید. برای استفاده از این نرم افزار باید کارهای زیر را انجام دهید که هر کدام هم مشکلات مخصوص به خودشان را دارند.

نرم افزار CRM مایکروسافت کرک شده
نرم افزار CRM مایکروسافت کرک شده

·        فارسی سازی نرم افزار و استفاده از تاریخ شمسی

طبیعتاً به عنوان یک شرکت ایرانی باید بتوانید از این نرم افزار به زبان فارسی استفاده نموده و تاریخ آن را از حالت میلادی، به شمسی تغییر دهید. چرا که طبیعتاً می‌خواهید اطلاعات موجود در این برنامه را به زبان فارسی درج کنید و تاریخ‌های دقیقی برای حسابرسی و تحلیل بازار در اختیار داشته باشید. برخی از نسخه‌های کرک شده CRM مایکروسافت به اصطلاح فارسی سازی شده هستند و ادعا می‌کنند که این مشکل را برطرف کرده‌اند. اما نسخه‌های کرک و فارسی شده این نرم افزار مشکلاتی را برای شما به همراه دارند.

اول اینکه شرکت‌هایی که این برنامه را فارسی سازی کرده‌اند در کدهای اصلی برنامه دست برده‌اند تا بتوانند با تغییر رابط کاربری برنامه، آن را فارسی سازی کنند. جدای از تمام باگ‌هایی که این کار برای CRM مایکروسافت ایجاد می‌کند، باعث می‌شود تا حجم برنامه به شکل نامعقولی زیاد شود و توان پردازش بیشتری را از سیستم طلب کند. توان پردازشی که معمولاً سیستم‌های اداری از آن برخوردار نیستند. در نتیجه حتی با فرض درست کار کردن نرم افزار، این برنامه بسیار کند اجرا خواهد شد و برخلاف هدف اصلی که دارد، نمی‌تواند به سرعت پاسخگوی نیازهای شما باشد.

و مشکل دوم هم در این است که مانند تمام برنامه‌های کرک شده، زمانی که عمداً یا تصادفاً برنامه را به‌روزرسانی کنید، آپدیت‌های جدید مایکروسافت در برنامه شما اختلالاتی ایجاد می‌کند، چرا که کدهای کرک شده را دوباره تغییر می‌دهد. اتفاقی که می‌تواند برنامه را کاملاً از دسترس شما خارج کند. این در حالی که در حالت اتصال به شبکه آنلاین، خیلی از مواقع مایکروسافت به صورت اتوماتیک این به‌روزرسانی‌ها را انجام می‌دهد.

نرم افزار CRM مایکروسافت کرک شده
نرم افزار CRM مایکروسافت کرک شده

·        شخصی سازی CRM مایکروسافت

هر کسب و کاری در زمینه نوع خدمات مورد ارائه، کالاهای مورد فروش، اندازه شرکت و غیره با دیگری متفاوت است. به همین دلیل نیازهای هر کسب و کار از سیستم‌های CRM نیز با دیگری متفاوت است. مثلاً یک شرکت بزرگ با خدمات متنوع و گسترده به سیستم CRM متفاوتی نسبت به یک فروشگاه کوچک احتیاج دارد.

این در حالی است که برنامه CRM مایکروسافت یک نرم افزار جامع است که مانند یک برنامه منبع باز، می‌تواند تمام این نیازها را پاسخ دهد. به همین خاطر این شما هستید که باید مطابق با نیازهای خود CRM مایکروسافت را شخصی سازی کنید. به از این رو به پلاگین ها یا افزونه‌هایی نیاز دارید تا کار شخصی سازی را برای شما انجام دهند. نصب و اجرای این پلاگین ها یک کار تخصصی است که به نیروهای متخصص نیاز دارد. به همین خاطر برای استخدام چنین افرادی هم باید هزینه کنید.

بسیاری از شرکت برای شخصی سازی CRM مایکروسافت خود سراغ برنامه نویسان جوان می‌روند، در حالی که شخصی سازی CRM تنها یک فرآیند نرم افزاری نیست، بلکه یک کار تخصصی است که علاوه بر دانش برنامه نویسی به دانش مدیریت ارتباط با مشتری نیز نیاز مبرم دارد تا سیستم CRM یکپارچه شده و به درستی برای شما کار کند. نه اینکه فقط کار کند!

نرم افزار CRM مایکروسافت کرک شده
نرم افزار CRM مایکروسافت کرک شده

·        توسعه CRM مایکروسافت

در بهترین حالت، اگر فرض کنیم که خرید نرم افزار CRM مایکروسافت کرک شده کار شما را راه بیندازد، به هر حال بعد از مدتی کسب و کار شما پیشرفت کرده و چاره‌ای جز توسعه مجموعه تجاری نخواهید داشت. به همین طبع سیستم نرم افزاری مدیریت ارتباط با مشتریان شما نیز باید توسعه پیدا کند تا بتواند پاسخگوی نیازهای جدیدتر و البته گسترده‌تر شما هم باشد. در چنین شرایطی به نیروهای متخصصی نیاز دارید که بتوانند به درستی این کار را برای شما انجام دهند و CRM مایکروسافت را برای شما توسعه بخشند.

اما از آنجایی که نرم افزار کرک شده CRM مایکروسافت شما یکبار برای پاسخ به نیازهای کنونی شما تنظیم شده، ممکن است توسعه دادن آن چندان هم کار راحتی نباشد. در بسیاری از موارد، شرکت‌هایی که از نسخه کرک شده CRM استفاده می‌کنند نمی‌توانند آن را گسترش دهند تا پاسخگوی نیازهای پیچیده‌ترشان باشد. چرا که با وجود کرک شدن، خیلی از امکانات این برنامه ممکن است هنوز قفل باشند یا به درستی کار نکنند. یا اینکه بسیاری از پایه‌های برنامه از همان ابتدا به درستی ریخته نشده باشند که امکان توسعه بیشتر آن را می‌گیرد. در چنین شرایطی کسب و کارهای توسعه پیدا کرده چاره‌ای ندارند جز اینکه به یک سیستم CRM دیگر مهاجرت کنند.

در حالی که چنین مهاجرت‌هایی می‌تواند هزینه سنگینی برای شما داشته باشد. چرا که علاوه بر راه اندازی یک برنامه CRM جدید باید تمام اطلاعاتی که از قبل روی CRM مایکروسافت کرک شده داشتید را نیز به برنامه جدید منتقل کنید.

نرم افزار CRM مایکروسافت کرک شده
نرم افزار CRM مایکروسافت کرک شده

·        تغییر تیم پیاده ساز مایکروسافت CRM

بسیاری از شرکت‌ها تصور می‌کنند که اگر از نرم افزار CRM مایکروسافت کرک شده استفاده کنند، چون این برنامه یک نرم افزار عمومی است، بعداً می‌توانند به هر دلیلی که خواستند تیمی که شخصی سازی برنامه را انجام داده است را با یک تیم دیگر عوض کنند. یا اینکه تصور می‌کنند به دلیل عمومیت این برنامه همه می‌توانند کارهای شخصی سازی آن را انجام دهند.

این حالی است که شرکت‌های شخصی ساز مایکروسافت CRM هرگز کدهای اختصاصی خود را در دسترس مشتریان خود قرار نمی‌دهند. به همین خاطر برای تغییر دادن تیم پیاده سازی CRM مایکروسافت ناچارید کل سیستم را از نو عوض کنید.

نرم افزار CRM مایکروسافت کرک شده
نرم افزار CRM مایکروسافت کرک شده

نسخه قانونی مایکروسافت CRM

حال که به مشکلات و ایرادهای اساسی استفاده از نرم افزار CRM مایکروسافت کرک شده پی بردید، ممکن است از خودتان بپرسید که آیا امکان تهیه نسخه قانونی و کامل CRM مایکروسافت در ایران وجود دارد؟

واقعیت این است که خیر. تحریم‌های شرکت‌های نرم افزاری آمریکایی علیه ایران هنوز هم ادامه دارند و این شرکت‌ها بدون داشتن مجوز از سازمان OFAC نمی‌توانند نمایندگی‌های رسمی یا شرکایی در ایران داشته باشند. به همین دلیل هیچ شرکتی در ایران وجود ندارد که بتواند خدمات مایکروسافت را به صورت قانونی و با رعایت حق کپی رایت برای شما انجام دهد.

البته ممکن است با شرکت‌هایی مواجه شوید که ادعا می‌کنند توانسته‌اند نمایندگی رسمی مایکروسافت را در ایران بگیرند، اما همانطور که حدس می‌زنید چنین وعده‌هایی حقیقت ندارند چون نام هیچ نماینده رسمی از ایران در سایت رسمی مایکروسافت درج نشده است.

پس برای استفاده از سیستم‌های نرم افزاری CRM چه باید کرد؟

نرم افزار CRM مایکروسافت کرک شده
نرم افزار CRM مایکروسافت کرک شده

نرم افزار CRM مایکروسافت کیان پرداز هوشمند

دیدیم که استفاده از نسخه‌های کرک شده Microsoft Dynamics CRM برخلاف تصور عموم یک انتخاب ارزان و بی دردسر نیست، بلکه اتفاقاً می‌تواند دردسرها و هزینه‌های زیادتری برای شما داشته باشد. در این شرایط اگر قصد دارید از مزیت‌های سیستم‌های اتوماسیون مدیریت ارتباط با مشتری بهره مند باشید، باید سراغ شرکت‌ها و تیم‌هایی بروید که به صورت اختصاصی کار نصب و پیاده سازی CRM را انجام می‌دهند.

شرکت کیان پرداز هوشمند با طراحی یک سیستم CRM اختصاصی مبتنی بر کدهای Microsoft Dynamics CRM، عملاً یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری جدید طراحی کرده که با پشتیبانی کامل، آن را برای کسب و کار شما اجرا می‌نماید.

کارشناسان کیان پرداز هوشمند علاوه بر دانش برنامه نویسی، متخصصان حوزه CRM هم هستند و کار شخصی سازی نرم افزار را با رعایت اصول درست این بیزنس انجام داده‌اند. بنابراین وقتی برای نصب سیستم‌های CRM به چنین شرکت‌هایی مراجعه می‌کنید، می‌توانید اطمینان داشته باشید که سیستم CRM به درستی روی کسب و کار شما پیاده سازی می‌شود و می‌توانید از خدمات پشتیبانی برای رفع ایرادات احتمالی و توسعه برنامه مطابق با نیازهای خود بهره مند شوید.

استفاده از خدمات شرکت‌های تخصصی CRM درست مانند آن است که برای بهره مندی از CRM مایکروسافت به نمایندگی‌های رسمی این شرکت مراجعه کرده باشید.

برای پیاده سازی بهترین نرم افزار CRM با کیان پرداز هوشمند تماس بگیرید.

نرم افزار CRM مایکروسافت کرک شده
نرم افزار CRM مایکروسافت کرک شده

جمع بندی

هیچکس به قدرت و مزیت‌های نرم افزار Microsoft Dynamics CRM شک ندارد. استفاده از این نرم افزار در شرایطی که نمایندگی‌ها و شرکای مایکروسافت در آن منطقه حضور داشته باشد جز مزیت چیز دیگری برای کسب و کارهای مختلف ندارد. اما استفاده از نسخه‌های غیرقانونی و کرک شده این برنامه گرچه ممکن است در ابتدای امر کار شما را راه بیندازد اما کمی بعد قطعاً به مشکلات جدی برخورد خواهید کرد که هزینه شما برای اصلاح آنان را بسیار بالا می‌برد.

پس تصور نکنید که استفاده از نسخه کرک شده CRM مایکروسافت برای شما ارزانتر در خواهد آمد.

همواره به یاد داشته باشید که CRM با پایه‌های اصلی کسب و کار شما سر و کار دارد و نباید در اجرا و پیاده سازی آن سهل انگاری کنید. در این راستا بهتر است کار را به کاردان سپرده و با خیالی آسوده پایه‌های نوین ارتباط با مشتری در کسب و کار خود را تقویت نمایید.

مشخصات و اطلاعات تماس خود را وارد نمایید کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

ارتباط با کارشناسان، واتس اپ

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

پاسخگویی از طریق تلفن

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

آخرین مقالات

درخواست خود را برای ما ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

درخواست مشاوره

درخواست مشاوره خود را ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.