به دلیل اختلال مخابراتی خواهشمند است از طریق شماره 09198906850 با ما در ارتباط باشید

مهمترین عملکردهای CRM برای توسعه کسب و کارها

عملکردهای CRM

اگر با نرم افزار CRM آشنایی داشته باشید حتما می دانید که مهمترین کارکرد اصلی آن کمک به سازماندهی و مدیریت ارتباط با مشتریان است. خیلی از صاحبان کسب و کار های کوچک و بزرگ این مسئله را می دانند و با کاربردهای تئوریک CRM آشنایی دارند، اما دقیقا نمی دانند که این نرم افزار در عمل چگونه می تواند باعث افزایش فروش مجموعه شود؟ به عبارتی عملکردهای CRM را نمی دانند.

در این مقاله قصد داریم بیشتر در عملکردهای CRM صحبت کنیم و 5 مورد از مهمترین کارهایی که برای افزایش فروش مجموعه شما انجام می دهد را بشماریم. با کیان پرداز هوشمند همراه باشید.

CRM چگونه به فروش مجموعه کمک می کند؟

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (Customer Relationship Management) سی آر ام اصولا برای یکپارچه سازی، اتوماسیون و بهینه سازی فرآیندهای پیگیری درون و برون سازمانی طراحی شده است.

عملکردهای CRM
عملکردهای CRM

اگر بخواهیم خیلی ساده و واضح صحبت کنیم، باید بگوییم که سی آر ام 5 عملکرد اصلی دارد که می توانند مستقیما روی افزایش فروش مجموعه شما اثرگذار باشند. مهمترین عملکردهای CRM عبارتند از:

1-                 مدیریت فروش

یکی از بزرگترین عملکردهای CRM این است که می تواند از منابع مختلفی همچون شبکه های اجتماعی، وب سایت ها، تماس های ورودی، ثبت نام های خبرنامه و غیره برای شما سرنخ یا مشتری بالقوه پیدا کند.

CRM با ثبت اطلاعات این سرنخ ها فرصت های بازاریابی مجموعه شما را به شکل چشمگیری افزایش می دهد. هرچقدر بانک سرنخ های شما پرتر باشد، شانس جذب مشتری شما هم بالاتر می رود.

CRM همچنین ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد که با استفاده از آن ها می توانید به صورت خودکار سرنخ ها را پیگیری کرده یا مستقیما با آنها در تماس باشید. ابزارهای پیامکی، ایمیلی و غیره از جمله کانال های ارتباطی هستند که می توانند به خوبی مورد استفاده CRM قرار بگیرند.

CRM نحوه تعامل شما با مشتریان را مدیریت کرده و در تمام مراحل قیف فروش (تبدیل سرنخ به مشتری فعال) شما را همراهی می کند. با استفاده از CRM می توانید به صورت مداوم فرآیند تبدیل مشتری را پیگیری نمایید.

CRM همچنین به مشتریان شما اجازه می دهد تا همواره ه فاکتورها و صورتحساب های خرید خود دسترسی باشند و به نوعی در سیستم شما یک پرونده شخصی ایجاد کنند. این مورد از عملکردهای CRM نقش تعیین کننده در جذب و مهمتر از آن، حفظ مشتری دارد.

2-                 بازاریابی و مدیریت مارکتینگ

از جمله مهمترین عملکردهای CRM کمک به سازماندهی بازاریابی و مدیریت کمپین های مارکتینگ است.

CRM می تواند مخاطبان هدف شما را دسته بندی کرده و به کمپین های بازاریابی ایمیلی و پیامکی شما جهت دهی کند. با این کار نه تنها هزینه کمپین های بازاریابی شما کاهش پیدا می کند، بلکه اثرگذاری آن نیز بالاتر می رود.

شرکت های معتبر بدون استفاده از CRM هرگز سراغ بازاریابی های ایمیلی یا پیامکی نمی روند.

علاوه بر این، CRM می تواند با ارزیابی وضعیت کنونی عملکردهای شما، بازار آینده را برایتان پیش بینی کند. با استفاده از ابزارهای پیش بینی فروش CRM می توانید به خوبی برای آینده برنامه ریزی کرده و فعالیت های خود سازماندهی کنید.

این عملکرد CRM نقشی اساسی در پیشبرد و حرکت رو به جلوی کسب و کار شما دارد.

عملکردهای CRM
عملکردهای CRM

3-                 گزارش‌های تحلیلی

نرم افزار CRM کیان پرداز هوشمند عملکردهای بسیار مناسبی جهت ارائه گزارش های تحلیلی دارد. شما می توانید در بازه های زمانی مشخصی که برای نرم افزار تعریف می کنید، از عملکرد واحد های مختلف خود گزارش بگیرید.

به عنوان مثال می توانید در این گزارش های ماهیانه میزان فروش ماهیانه، میزان فعالیت کارکنان واحد فروش، درصد موفقیت فروش هریک از کارکنان، درصد بسته شدن معاملاتی که آغاز شده اند، مدت زمان تمام کردن فروش ، کالا یا خدمات پرفروش، مشتریانی که به کالا یا خدمات خاصی علاقه نشان داده اند، تراکم محل سکونت مشتریان و غیره را مشاهده کنید.

عملکردهای CRM در ارائه این گزارش ها به خوبی نقاط ضعف و قوت شما را روشن می کند و جایگاه فعلی شما نسبت به رقبا را نشان می دهد.  

4-                 مرکز تماس

یکی از اصلی ترین عملکردهای CRM یکپارچه سازی مرکز تماس است. شما می توانید سیستم تلفنی VoIP مجموعه خود را CRM پیوند داده و مرکز تماس خود را متحول کنید. البته تمامی CRM ها از این قابلیت برخوردار نیستند، اما نرم افزار شرکت های معدودی همچون کیان پرداز هوشمند این قابلیت را در اختیار شما قرار می دهند.

همگام سازی CRM با مرکز تماس فرآیند پاسخگویی را اتوماسیون می کند، نظرسنجی های دقیقی از مشتریان به عمل می آورد، سرنخ های خوبی از کانال های ورودی مختلف جمع آوری می کند، سرعت و کیفیت پاسخگویی و ارائه خدمات شما را بالاتر می برد و غیره.

به صورت کلی استفاده از CRM روی سیستم مرکز تماس نه تنها رضایت مشتریان را از پاسخگویی و کیفیت خدمات شما بالاتر می برد، بلکه بازدهی کلی مجموعه در پیگیری سفارشات را نیز افزایش می دهد.

5-                 افزایش بازدهی و گردش کار

بدون در اختیار داشتن نرم افزار یکپارچه CRM ارتباطات و دسترسی ها درون سازمانی همواره با مشکل مواجه می شود. پرونده و اسناد گم می شوند، در لحظه مورد نمی توان به فایل های مورد دسترسی داشت و غیره.

این حالی است که یکی از عملکردهای CRM رفع این مشکلات است. با استفاده از CRM مدیران می توانند روی جزئیات کار تک تک کارکنان نظارت داشته باشند و روند کاری آنها را رصد کنند. برنامه های کاری را در سیستم برای آنها تعریف نموده و وظایف کلی و جزئی آنان را مشخص نمایند.

علاوه بر آن کارکنان می توانند با برنامه ریزی بهتری به فعالیت های خود ادامه داده و به صورت هدفمندتری کار کنند. با استفاده از CRM هیچ سند یا فایلی در سازوکار اداری گم نمی شود و همه می توانند در لحظه به اطلاعات آپدیت شده یکدیگر دسترسی داشته باشند.

این عملکردهای CRM تاثیر چشمگیری روی افزایش بازدهی و روش کار مجموعه دارند.

عملکردهای CRM
عملکردهای CRM

انتخاب بهترین نرم افزار CRM

نرم افزارهای CRM مختلفی در بازار ایران وجود دارند. اما دقت داشته باشید که نرم افزار سی آر ام یک نرم افزار جامع است که تمامی بخش ها و واحد های کسب و کار شما را در برمی‌گیرد. پس انتخاب یک نسخه کارآمد و خوب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اگر می خواهید از بهترین عملکردهای CRM بهره مند شوید باید معیار زیر را برای انتخاب نرم افزار در نظر داشته باشید:

  • آیا این نرم افزار به درد کسب و کارهای کوچک می خورد؟
  • کار کردن با آن چقدر ساده است و تا چه اندازه ه دانش فنی نیاز دارد؟
  • آیا می‌ توان به راحتی کار با آن را به کارمندان آموزش داد؟
  • حداقل‌ تعداد کاربران آن چقدر است؟
  • امکانات گزارش دهی آن چقدر است؟
  • آیا به خوبی با نرم افزارهای دیگری که قبلا استفاده میکردم ادغام می شود؟
  • چه قابلیت ها و ماژول هایی دارد؟
  • محدودیت هایش چیست؟
  • چه کمکی به مدیریت کمپین های تبلیغاتی می کند؟
  • هزینه نصب و راه اندازی استفاده از ماژول های تکمیلی آن چقدر است؟
  • چه تدابیری برای حفظ امنیت اطلاعات من اندیشیده؟
  • آیا روی سرورهای ابری و فیزیکی قابل پیاده سازی است؟

بهترین راه انتخاب نرم افزار CRM ارائه یک سند RFP و استفاده از دمو رایگان نرم افزارهای پیشنهادی است.

عملکردهای CRM کیان پرداز هوشمند

کیان پرداز هوشمند نرم افزار سفارشی سازی شده مایکروسافت داینامیکس 365  را به شما پیشنهاد می کند. داینامیکس به گفت معتبرترین کارشناسان IT در جهان بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری در دنیاست.

کیان پرداز هوشمند این نرم افزار را با لایسنس اصلی، به صورت کامل برای کاربران ایرانی همگام سازی و فارسی سازی نموده و ماژول های تکمیلی قابل توجه و کاربردی به آن اضافه کرده است. شما می توانید متناسب با نیازها و ظرفیت های خود CRM کیان پرداز هوشمند را روی سیستم شرکت خود پیاده سازی کرده و از قابلیت های آن بهره برداری کنید.

داینامیکس تمامی عملکردهای CRM را دارا بوده و همه فرآیندهای ممکن را برای شما به انجام می رساند.

برای نصب و پیاده سازی بهترین نرم افزار CRM همین حالا با کیان پرداز هوشمند تماس بگیرید.

عملکردهای CRM
عملکردهای CRM

جمع بندی

امروزه بدون در اختیار داشتن یک نرم افزار CRM جامع نمی توانید در فضای رقابتی بازار دوام بیاورید. عملکردهای CRM و نقش پررنگی که در پیشرفت کسب و کار دارند باعث شده تا تمام کسب و کارهای کوچک و بزرگ به فکر استفاده از این نرم افزار کاربردی بیفتند.

عملکردهای CRM می توانند اثرگذاری بسیار زیادی روی بهبود نظام مدیریت کسب و کار و ارتباط با مشتریان داشته باشند.

نقش OKR و KPI در پیاده‌سازی موفقیت‌آمیز نرم‌افزارهای IT و CRM برای تحول دیجیتال کسب‌وکارها
شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) برای بهبود عملکرد سازمان‌ها: راهنمای جامع برای مدیران کسب‌وکار و فناوری
چند نفر برای پیاده‌سازی نرم‌افزار CRM کافی است؟ راهنمایی برای به‌صرفه‌ترین راهکار در سازمان‌ها
CRM، یک بازی تیمی: راهکارها و مانتراهای برتر برای استفاده بهینه و مداوم

مشخصات و اطلاعات تماس خود را وارد نمایید کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.


    ارتباط با کارشناسان، واتس اپ

    کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

    پاسخگویی از طریق تلفن

    کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

    آخرین مقالات


      درخواست خود را برای ما ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.


        درخواست مشاوره

        درخواست مشاوره خود را ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.