به دلیل اختلال مخابراتی خواهشمند است از طریق شماره 09198906850 با ما در ارتباط باشید

بهترین نرم افزار CRM ایرانی

CRM ایرانی

با وجود زیاد بودن نمونه‌های خارجی، تعداد زیادی نرم‌افزار CRM ایرانی هم در بازار موجود است. اما نرم‌افزار CRM ایرانی پدیده‌ای است که خود انواع و اقسام مختلفی دارد. بسیاری از شرکت‌های نرم‌افزاری ایرانی اقدام به تولید یک نرم‌افزار CRM ایرانی کرده‌اند که در این مقاله قصد داریم به سنجش کیفیت آن‌ها در مقایسه با نرم‌افزارهای CRM خارجی بپردازیم.

با کیان پرداز هوشمند همراه باشید تا بیشتر با نرم‌افزارهای CRM ایرانی آشنا شوید.

CRM ایرانی
CRM ایرانی

CRM چیست؟

CRM مخفف  Customer Relationship Management بوده و نرم افزاری تخصصی برای مدیریت ارتباط با مشتریان است. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، CRM نرم افزاری برای مدیریت ارتباط با ذینفعان است.

ذینفعان کسانی هستند که به هر نحوی با مجموعه یا شرکت شما در ارتباطند. کارمندان، سرمایه‌گذاران، مشتریان، همکاران اقتصادی، شرکت‌های واسطه، تأمین کنندگان و غیره همگی جزو ذینفعان به شمار می‌روند و نرم‌افزارهای CRM با استفاده از امکانات گسترده‌ای که دارد که به شما کمک می‌کنند تا به درستی روابط خود را با آن‌ها به صورت منظم و سیستماتیک  مدیریت کنید.

پیش از ادامه توصیه می‌کنیم چنانچه با کاربردهای نرم‌افزار CRM آشنایی زیادی ندارید، حتماً این مقاله را مطالعه نمایید.

CRM ایرانی
CRM ایرانی

نمونه‌های موفق CRM در ایران

بر اساس آمارهای منتشر شده، حدود 74 درصد از افرادی که از نرم‌افزار CRM در شرکت خود استفاده می‌کنند توانسته‌اند از آن نتیجه گرفته و از رقبای خود در بازار پیشی بگیرند.

گرچه شرکت‌های ایرانی هنوز آنطور که باید و شاید با نرم‌افزار CRM و مزیت‌های ضروری آن آشنایی ندارند، اما نمونه‌های موفق CRM در ایران کم نیستند. واقعیت این است که در ایران بیشتر شرکت‌ها و مجموعه‌های بزرگی روی بخش آی‌تی سرمایه‌گذاری کرده‌اند با CRM آشنا هستند و می‌توانند از مزیت‌های فوق‌العاده‌اش بهره‌مند شوند.

این در حالی است که CRM به یک ابزار ضروری برای پیشرفت و توسعه کسب و کارها تبدیل شده است. با توجه به عدم رواج زیاد CRM در ایران، شما می‌توانید از این نرم‌افزار به عنوان سلاح مخفی استفاده کنید و زودتر از رقبا به موفقیت‌های تجاری دست پیدا کنید.

CRM ساز و کار ارتباطی و مدیریتی مجموعه شما را بهبود بخشیده و راندمان کاری مجموعه را به شکل قابل توجهی بالا می‌برد. اتفاقی که مستقیماً در افزایش سودآوری شما نقش خواهد داشت.

از جمله نمونه‌های موفق پیاده‌سازی CRM در ایران می‌توان به اسنپ یا تپسی اشاره کرد.

اگر کاربر هر یکی از این دو اپلیکیشن باشید، حتماً حس کرده‌اید که اسنپ یا تپسی به خوبی شما را می‌شناسند.

آدرس‌های محبوب شما را می‌دانند، زمانی که با آن‌ها تماس می‌گیرید در لحظه به تمام اطلاعات شما دسترسی دارند و در سریع‌ترین زمان پاسخگوی مشکلات و نیازهای شما هستند، در صورت بروز هرگونه مشکل در خدمت رسانی سریعاً از طرف پشتیبانی با شما تماس می‌گیرند، از شما به شکل موثری نظرسنجی می‌کنند و از طریق کانال‌های ارتباطی مختلف به صورت یکپارچه با شما در ارتباط هستند.

این‌ها گوشه‌ای از خدماتی است که نرم‌افزار CRM در زمینه ارتباط با مشتریان به این شرکت‌ها ارائه کرده است. قابلیت‌هایی که برای بسیاری از افراد، دلیل اصلی جذب شدن به اپلیکیشن ها بود. حتی در مواقعی اسنپ و تپسی در کیفیت برقراری این ارتباط با یکدیگر رقابت داشته و سعی در جلب رضایت هرچه بیشتر مشتریان خود دارند.

جدای از اسنپ و تپسی که بهترین مثال‌های ملموس برای استفاده از CRM در ایران هستند، شرکت‌های ایرانی بسیار دیگری هم از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند. به ویژه هلدینگ های بزرگی همچون مجموعه گلرنگ اصولاً بدون داشتن CRM نمی‌تواند روی روند کاری شرکت‌های زیرمجموعه خود نظارت داشته باشد و برای آن‌ها برنامه ریزی کند.

از جمله شرکت‌هایی که کیان پرداز هوشمند در زمینه راه‌اندازی یا تکمیل CRM با آن‌ها همکاری کرده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نمونه‌های موفق CRM در ایران
نمونه‌های موفق CRM در ایران

بهترین نرم‌افزار CRM فارسی رایگان

زمانی که گفته می‌شودCRM فارسی اغلب به دو منظور است: یا CRM ایرانی یا CRM خارجی فارسی‌سازی شده.

نرم‌افزارهای CRM ایرانی اغلب به صورت فارسی طراحی می‌شوند و نیازی به فارسی‌سازی مجدد ندارند. اما نرم‌افزارهای CRM خارجی اکثراً از زبان فارسی به صورت پیشفرض پشتیبانی نکرده و نیاز به فارسی‌سازی دارند.

نرم‌افزارهای CRM ایرانی نیز هیچکدام رایگان نیستند (مگر اینکه دمو نرم‌افزار را به صورت تستی در مدتی محدود رایگان استفاده کنید) اما نرم‌افزارهای CRM خارجی فارسی‌سازی شده به صورت رایگان در بازار وجود دارند. در واقع همین حالا می‌توانید تعداد زیادی از این نرم‌افزارها را دانلود کنید.

اما آیا CRM فارسی رایگان به درد شما خواهد خورد؟ هرگز نه.

نرم‌افزارهای CRM فارسی رایگان چندین مشکل و ایراد اساسی دارند که نه تنها وقت و انرژی پول شما را هدر می‌دهند، بلکه می‌توانند آسیب‌های بسیار جدی‌تری هم به مجموعه شما بزنند.

  • اول از هرچیز اینکه نرم‌افزارهای CRM فارسی رایگان به درستی فارسی‌سازی نشده‌اند و اغلب با ترجمه بد، نامفهوم هستند. درک و فهم عملکردها و گزارش‌های نسخه‌های رایگان CRM رایگان بسیار دشوار است.
  • دوم اینکه نرم‌افزارهای CRM فارسی رایگان محدودیت‌های زیادی دارند و بسیاری از قابلیت‌های آن‌ها به خاطر کرک شده بودن نرم‌افزار همچنان قفل است. به همین خاطر ممکن است بعد از کلی دردسر جهت پیاده‌سازی آن‌ها، متوجه شوید که نمی‌توانید از تنها قابلیتی که به آن نیاز داشتید به خوبی استفاده کنید.
  • سوم اینکه نرم‌افزارهای CRM فارسی رایگان امنیت بسیار پایینی داشته و برای حفظ و نگهداری از اطلاعات شما قابل اطمینان نیستند. این نرم‌افزارهای ممکن است دچار ایرادات ساختاری جدی شوند (چرا که کد آن‌ها دستکاری شده) و تمام اطلاعات ارزشمندی که روی آن‌ها ذخیره کرده‌اید را پاک کنند.
  • چهارم اینکه این نرم‌افزارهای رایگان از هیچ گونه پشتیبانی برخوردار نبوده و در صورت بروز هرگونه مشکل، هیچ متخصصی نمی‌تواند به خوبی آن را برطرف کند.
  • پنجم اینکه نرم‌افزارهای CRM فارسی رایگان سازگاری خوبی با سایر نرم‌افزارها و سروری‌های داخلی یا ابری ندارند و به همین خاطر ساز وکارهای اداری شرکت شما را صرفاً پیچیده‌تر می‌کنند.

به همین خاطر بهتر است ریسک نکرده و به جای نسخه‌های رایگان، سراغ نرم‌افزارهای CRM ایرانی و خارجی فارسی‌سازی شده معتبر بروید.

برای آشنایی بیشتر توصیه می‌کنیم مقاله نرم‌افزار سی آر ام کرک شده را مطالعه کنید.

بهترین نرم‌افزار CRM فارسی رایگان
بهترین نرم‌افزار CRM فارسی رایگان

نرم‌افزارهای CRM خارجی

نرم‌افزارهای CRM خارجی زیادی در سطح دنیا وجود دارند که اتفاقاً بسیار معروف هستند. هر کدام از این نرم‌افزارها اغلب متفاوت از دیگری بوده و قابلیت‌هایی دارند که باقی برنامه‌ها از آن‌ها بی بهره‌اند. اما این تفاوت‌ها معمولاً ساختاری نبوده و مربوط به قابلیت‌های اضافه می‌شود.

بیشتر نرم‌افزارهای CRM خراجی از نظر اصولی عملکرد با یکدیگر برابر بوده و خدمات مشابهی را ارائه می‌کنند. در میان تمامی نرم‌افزارهای CRM خارجی، نرم‌افزار مایکروسافت داینامیکس 360 از نظر کارشناسان آی‌تی، بهترین و کامل‌ترین نرم‌افزار CRM در کل دنیاست.

استفاده از مایکروسافت داینامیکس چند مزیت بزرگ دارد. اول اینکه نرم‌افزار توسط یک کمپانی معتبر تولید شده و اعتبار و پشتیبانی خوبی دارد. دوم اینکه داینامیکس به صورت مدام آپدیت می‌شود و قابلیت‌های روز دنیا به آن اضافه می‌گردد. سوم اینکه به دلیل رایج بودن، رفع ایرادات آن پیچیده نیست و چهارم اینکه در ایران بیشتر از سایر نرم‌افزارهای CRM رواج دارد.

توجه به عمومیت و رواج یک نرم‌افزار در هنگام انتخاب CRM بسیار مهم است. هنگامی که یک نرم‌افزار CRM می‌خرید باید به مباحثی که در آینده پیش می‌آیند هم دقت داشته باشید.

خیلی از شرکت‌ها با اتکا به دانش زبان انگلیسی خود اقدام به خرید و نصب نرم‌افزارهای CRM خارجی متفرقه می‌کنند، دریغ از اینکه این نرم‌افزارهای مشکلات خاص خودشان را دارند و دانش زبان انگلیسی بدون مهارت آی‌تی برای درک و استفاده بهینه از آن‌ها کافی نیست.

علاوه بر اینکه نصب و راه‌اندازی CRM مانند یک نرم‌افزار ساده (مثل فتوشاپ یا نصب VLC) نیست، چرا که CRM باید به صورت یکپارچه روی تمامی سیستم‌ها نصب شود. CRM در واقع نصب نمی‌شود، پیاده‌سازی می‌شود. این پیاده‌سازی باید به صورت یکدست و متناسب با نیازها و ظرفیت‌های شرکت انجام شود.

در غیر اینصورت نه تنها دردی از شما دوا نمی‌کند، بلکه ساز و کار شرکت شما را از قبل هم پیچیده‌تر می‌کند.

پس برای نصب و راه اندازی بهترین نرم‌افزار CRM حتماً از یک شرکت متخصص CRM مانند کیان پرداز کمک بگیرید. کیان پرداز هوشمند ابتدا وضعیت مجموعه شما را بررسی کرده و پس از برنامه ریزی‌های لازم و نیازسنجی‌های اولیه، CRM مناسب شما را روی سیستم شرکت پیاده‌سازی می‌کنند. کیان پرداز علاوه بر پیاده‌سازی به صورت 24 ساعته از نرم‌افزار خود پشتیبانی کرده و در طول مدت قرارداد هرگونه ایرادی را برای شما رفع می‌کند.

نرم‌افزارهای CRM خارجی
نرم‌افزارهای CRM خارجی

بهترین نرم‌افزار CRM ایرانی

تعدادی نرم‌افزار CRM ایرانی خوب در بازار ایران وجود دارند که شما می‌توانید از آنها استفاده کنید. استفاده از این نرم‌افزارها که اغلب توسط شرکت‌های فناوری اطلاعات باکیفیتی هم ارائه می‌شوند، بسیار بهتر و منطقی‌تر از استفاده از نرم‌افزارهای CRM رایگان است.

نرم‌افزارهای CRM ایرانی کاملاً متناسب با نیازهای شرکت‌ها و بازار ایران طراحی شده‌اند و به خوبی می‌توانند نیازهای شما را برآورده کنند. هرچند هر کدام از این نرم‌افزارها نیز در نجوه ارائه خدمات و گستره امکانات با یکدیگر متفاوت هستند. برخی از آن‌ها از نظر امکانات کامل‌ترند، برخی دیگر بسیار سریع هستند و برخی هم رابط کاربری آسان‌تری دارند.

اما نرم‌افزارهای CRM ایرانی که از صفر در داخل کشور کدنویسی شده‌اند می‌توانند چند ایراد اساسی داشته باشند.

  • اول اینکه دانش CRM در ایران هنوز نوپاست و متخصصان برنامه نویسی و بازاریابی ایرانی هنوز آنقدر با ابعاد کارایی این نرم‌افزار آشنایی ندارند. به همین خاطر بسیاری از نیازها در نرم‌افزارهای تماماً ایرانی پیش بینی نشده است. این در حالی که نرم‌افزارهای خارجی سابقه طولانی‌تری داشته و تجربه بیشتری از این موضوع دارند.
  • دوم اینکه برنامه نویسان ایرانی گرچه از نظر استعداد و تخصص چیزی از برنامه نویسان خارجی کم ندارند، اما عدم بهره‌مندی از پشتوانه‌های بزرگ شرکتی (مانند مایکروسافت) باعث شده تا نرم‌افزارهای CRM ایرانی نتوانند از نظر کیفیت آنطور که باید و شاید با نرم‌افزارهای خوب خارجی رقابت کنند.

در این شرایط کیان پرداز هوشمند راهکار موثرتری را در پیش گرفته است.

بهترین نرم‌افزار CRM ایرانی
بهترین نرم‌افزار CRM ایرانی

“کیان پرداز به عنوان یک شرکت فعال در حوزه آی‌تی خود ابتدا مشتری یک نرم‌افزار CRM بود. در راستای رفع نیازهای شرکت، ابتدا به استفاده از نرم‌افزارها خارجی روی آوریم اما نتیجه مطلوب را نگرفتیم.

سپس تلاش کردیم یک برنامه را از نو بنویسیم یا از نرم‌افزارهای فارسی موجود استفاده کنیم که باز هم به اندازه مطلوب نتیجه نگرفتیم. این مشکلات باعث شد تا کیان پرداز به راه کار امروز خود دست پیدا کند. راهکار موفقی که نه تنها نیازهای خودمان را برطرف کرد، بلکه تا امروز نیازهای بسیاری از شرکت‌های دیگر را هم مرتفع نموده است.”

کیان پرداز هوشمند، نرم‌افزار مایکروسافت داینامیکس 365 را به صورت کاملاً فارسی‌سازی شده و سفارشی سازی شده در اختیار شما قرار می‌دهد. واقعیت این است که استفاده از نسخه خارجی این نرم‌افزار مشکلات زیادی دارد، از جمله اینکه فارسی نیست، متناسب با نیازهای شرکت‌های ایرانی پیاده‌سازی نمی‌شود و گستردگی زیاد امکانات آن کاربر آر گیج خواهد کرد.

از طرف دیگر نرم‌افزارهای CRM ایرانی نیز هرگز به انداز داینامیکس گسترده نیستند و ساختار مستحکمی ندارند. از این رو کیان پرداز هوشمند سعی کرده تا بهترین راهکار را در پیش بگیرد و میانه را انتخاب کند.

ما به جای نوشتن یک نرم‌افزار CRM ایرانی جدید از نو، مایکروسافت داینامیکس را به صورت اصولی فارسی‌سازی نموده و متناسب با نیازها و ظرفیت‌های مشتری سفارشی سازی می‌کنیم. CRM کیان پرداز هوشمند علاوه بر مزیت‌های یک نرم‌افزار CRM ایرانی از تمام قابلیت‌های نرم‌افزار خارجی نیز برخوردار است.

استفاده از داینامیکس کیان پرداز برخلاف دیگر نرم‌افزارهای CRM ایرانی، شما را برای آپدیت و پشتیبانی به یک شرکت خاص وابسته نمی‌کند. بلکه به خاطر عام بودن نرم‌افزار همواره می‌توانید با شرکت‌های مختلفی جهت توسعه یا رفع ایرادات نرم‌افزار همکاری کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مشخصات و اطلاعات تماس خود را وارد نمایید کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

ارتباط با کارشناسان، واتس اپ

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

پاسخگویی از طریق تلفن

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

آخرین مقالات

درخواست خود را برای ما ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

درخواست مشاوره

درخواست مشاوره خود را ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.