به دلیل اختلال مخابراتی خواهشمند است از طریق شماره 09198906850 با ما در ارتباط باشید

نکات کلیدی در طراحی سیستم ارتباط با مشتری

سیستم ارتباط با مشتری

آیا با کاربرد و اهمیت سیستم ارتباط با مشتری آشنا هستید؟

بازار امروز چیزی بیشتر از خرید و فروش است. و این کار برندهاست. بگذارید ساده‌تر توضیح دهیم. برخلاف آنچه خیلی‌ها تصور می‌کنند، بزرگ‌ترین اختراع استیو جابز آیفون یا حتی کمپانی اپل نبود. بلکه بزرگترین دستاورد او چیزی بود که آن را iStyle نامید.

استیو جابز برای همیشه معنای برندینگ را تغییر داد و یک برند را به چیزی بیشتر از یک فروشگاه صرف که به شما کالا می‌فروشد تبدیل کرد. امروزه اینکه از کجا یا از چه کسی خرید می‌کنید به بخشی از شخصیت شما تبدیل شده است. برندی که می‌پوشید یا فروشگاهی که مشتری آن هستید می‌تواند گویای کاراکتر شما باشد. امروزه مشتریان به صورت همزمان هم برده و هم ارباب کسب و کارها هستند.

امروزه اپل به جایگاهی رسیده که حتی اگر یکی از محصولاتش هم بد باشند، باز هم مشتریانش آنقدر به او وفادار هستند که ترکش نکنند. و این غایت نهایی یک کسب و کار است.

فرقی نمی‌کند یک مجموعه بزرگ، یک برند عظیم یا یک فروشگاه کوچک باشید، پایگاه مشتریان وفادار مهمترین دارایی‌های شما هستند. نه حجم و حتی کیفیت کالاهای مورد ارائه، نه نوع و کیفیت خدمات، بلکه مشتریان وفادار.

طبیعی است که کیفیت محصولات یا خدمات شماست که می‌تواند مشتریهای وفادار را به طرف شما بکشاند اما پس از جذب مشتری مهمترین اولویت شما حفظ او خواهد بود و همه چیز زیر سایه این موضوع قرار می‌گیرد.

امروزه برای اینکه بتوانید در بازار کسب و کار موفق عمل کنید باید بر روابط طولانی مدت با مشتری‌های خود تاکید داشته باشید تا بتوانید به ثبات بیشتری دست پیدا کنید. امروزه سلیقه و مذاق مشتری‌ها تغییر کرده است و مشتری جایگاه والاتری پیدا کرده است. بنابراین کسب و کارهای نیز باید بتوانند خود را با شرایط جدید وفق دهند.

برای حفظ ارتباط طولانی مدت با مشتریان به علوم و ابزارهای جدیدی نیاز دارید که تحت عنوان سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM شناخته می‌شوند.

در این مقاله از کیان پرداز هوشمند با معرفی این سیستم، به توضیح نقش آن در بهبود سودآوری، بهره‌وری و البته حفظ و جذب مشتری اشاره می‌کنیم. با ما همراه باشید.

سیستم ارتباط با مشتری
سیستم ارتباط با مشتری

CRM چیست؟

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یا Customer Relationship Management که به اختصار با علامت CRM شناخته می‌شود، در واقع مجموعه‌ای از ابزارها و استراتژی‌هاست که برای حفظ و تقویت ارتباط یک کسب و کار با مشتری‌هایش مورد استفاده قرار می‌گیرد. حفظ و تقویت این ارتباط در نهایت می‌تواند موجب افزایش نرخ بهره وری و سودآوری آن کسب و کار شود.

در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری تمام داده‌های یک شرکت یا مجموعه تجاری به صورت یکپارچه در آمده و به شکل سیستماتیک ثبت می‌شوند تا در زمان نیاز به سرعت در دسترس افراد قرار بگیرند. سازماندهی اطلاعات یک کسب و کار مزیت‌های بیشمار دیگری هم دارد که در ادامه بیشتر در مورد آنها صحبت می‌کنیم.

خدمات CRM گرچه بسیار گسترده هستند اما صرفاً برای شرکت‌ها و مجموعه‌های بزرگ طراحی نشده‌اند، بلکه می‌توانند متناسب با نیازمندی‌های یک کسب و کار کوچک هم پیاده سازی شوند تا راه توسعه و پیشرفت آن را در آینده هموارتر کنند.

نکته: مجهز بودن به سیستم CRM از همان مراحل ابتدایی شروع به کار می‌تواند در آینده هزینه‌های سنگینی که باید برای وارد کردن دیتابیس موجود در سیستم بپردازید را کم کند.

تاریخچه CRM

جرقه ایده‌های اولیه CRM به اوایل دهه ۷۰ میلادی در آمریکا بر می‌گردد. زمانی که بزرگترین فعالان حوزه تجارت تصمیم گرفتن تا تاکید بیشتری روی بهبود روابط ارتباط با مشتری داشته باشند.

کسب و کار واقعی، جذب و نگه داشتن مشتری است. در گذشته کار جذب و نگهداری مشتری آسانتر بود. هر که می‌توانست به هر طریق بیشتر مشتریان را حیرت زده کند، موفق‌تر بود و مشتریان بیشتری پیدا می‌کرد. اما خب هیچ تضمینی یا راهکار مدونی برای نگه داشتن آن مشتری وجود نداشت.

در گذشته کسب و کارها مانند غرفه‌های فروش در یک بازارچه محلی یا غرفه‌های شهربازی عمل می‌کردند. هرکه پیشنهاد جذاب‌تری داشت، موفق‌تر بود. شما به آسانی می‌توانستید مشتریان دیگران را مال خود کنید و آن‌ها نیز به همین صورت.

آن دوره، دوره سازندگی و نوآوری بود و همین استراتژی ابتدایی فروش باعث شد تا شرکت‌های مختلف دست به اختراعات متعددی بزنند که کار مشتری‌ها را در هر زمینه‌ای راحت‌تر از قبل می‌کرد و این نوآوری جذابیت بیشتری برای مشتری‌ها داشت.

هر کس هر روز با محصول یا خدمات جدید روبرو می‌شد که نظرش را جلب می‌کرد و این برندها نبودند که برای افراد جذابیت داشتند بلکه خود کالاها یا خدمات بودند.

سیستم ارتباط با مشتری
سیستم ارتباط با مشتری

اما در بازارهای مدرن، رفته رفته ارتباط با مشتریان شکل پیچیده‌تری به خود گرفت چرا که عصر اختراعات جدید کم کم رو به پایان رفت. دیگر شمار نوآوری‌های واقعاً جدید پایین آمد و اختراعات ضروری کم و کمتر شدند. در چنین شرایطی استراتژی‌های بازاریابی نیز باید تغییر می‌کردند.

ظهور فناوری‌های جدید به سیستم‌های جدیدی نیز برای ارتباط با مشتریان نیاز داشت. و در اینجا بود که CRM رفته رفته به شکل مدرن امروزی درآمد. CRM توانست با مزیت‌های بی شمارش راه بازاریابی، جذب و نگهداری از مشتریان را برای کسب و کارها هموارتر کند.

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در ابتدا تنها برسه اصل کلی استوار بود:

  • حفظ مشتریان فعلی
  • جذب مشتریان جدید
  • افزایش ارزش دارایی تمام مشتریان

CRM پیش از ورود بسترهای نرم افزاری صرفاً یک استراتژی و اصل اتوماسیون بود اما با ورود امکانات نرم افزاری به یک سیستم مستقل تبدیل شد که کار یکپارچه سازی و دسترسی به بانک‌های اطلاعاتی یک شرکت را انجام داد. CRM توانست رضایت مشتریان و سوددهی مجموعه‌های تجاری را بالا ببرد و همزمان هزینه‌های اضافی و مازاد را کم نماید.

مزایای سیستم ارتباط با مشتری

سازمان‌ها یا مجموعه‌های تجاری اغلب از بخش‌های مختلفی تشکیل می‌شوند که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با هم در ارتباط هستند. این ارتباط چه به صورت مستقیم باشد و چه غیر مستقیم، نیازمند دسترسی به پایگاه داده‌ها و اطلاعات یکدیگر است.

زمانی که سیستم کسب و کار شما به نرم افزارهای CRM مجهز باشد، چنین ارتباط‌هایی یکپارچه شده و دسترسی به پایگاه‌های داده‌های بخش‌های مختلف به صورت منظم در اختیار سایر بخش‌های مرتبط قرار می‌گیرد. این کار فرآیندهای اداری را تسهیل و تسریع می‌کند و دقت عمل کارمندان را بالاتر می‌برد.

مثلاً در یک کسب و کار کوچک،‌ شما می‌توانید با استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری بانک اطلاعاتی کاملی از مشتریان، میزان موجودی‌های انبار، درصد و نمودار فروش، افت و خیزهای بازار و غیره را داشته باشید تا با تحلیل و بررسی آنها بتوانید ارزیابی سریعی از وضعیت خود به دست بیاورید. اما این یکپارچه سازی تنها بخشی از مزایای CRM است.

حال بیایید یک مجموعه بزرگ را در نظر بگیریم. یک مرکز تماس بزرگ و بین المللی را تصور کنید. حال فرض کنید که این مجموعه به یک سیستم نرم افزاری CRM مجهز است. این سیستم که روی تلفن‌ها و لپتاپ های نصب شده است، در زمان تماس به صورت خودکار تشخیص می‌دهد که کدام مشتری تماس گرفته و شماره و اطلاعات او را به سرعت روی لپتاپ نمایش می‌دهد.

اطلاعاتی از قبیل اینکه این مشتری کیست، در کدام منطقه جغرافیایی زندگی می‌کند، پیش از این چه خریدهایی انجام داده، آیا شکایتی ثبت کرده است یا خیر، آدرس و مشخصاتش چیست و غیره.

همچنین با استفاده از این داده‌ها شما می‌توانید ارزیابی کنید که این مشتری بیشتر مشتاق کدام محصولات است و در صورت بودن شرایط این محصولات یا خدمات را به آنها پیشنهاد کنید. علاوه بر آن می‌توانید یک سیستم اعتباربخشی طراحی کرده و میزان اعتبارات باقی مانده مشتری را مشاهده کنید.

مزایای سیستم ارتباط با مشتری
مزایای سیستم ارتباط با مشتری

CRM بستر مناسب برای تعامل با مشتریان فراهم کرده و این ارتباط را تسهیل می‌کند. با استفاده از سیستم‌های CRM پاسخگوهای تلفنی و بازاریابان شما می‌توانند با شناخت بیشتر از مشتری ارتباط بهتر و هدفمندتری با او برقرار کنند و از این طریق میزان رضایت مشتریان از پاسخگویی مجموعه شما را بالاتر ببرند.

یادتان باشد که برقراری یک ارتباط درست با مشتریان کار چندان ساده‌ای نیست و ابزارهای CRM با ارائه اطلاعات ارزشمندی که دارا هستند می‌توانند کیفیت این ارتباط را بالاتر برده و به همین نسبت شانس وفاداری مشتریان را بالاتر هم ببرند.

امروزه با توجه به تعدد مشتریان مختلف و تنوع محصولات و خدمات فروشگاه‌های مختلف، بهره مندی از سیستم‌های CRM به یک ضرورت تبدیل شده است.

اما سیستم مدیریت ارتباط با مشتری تنها برای حفظ و تقویت ارتباطات موجود با مشتریان فعلی نیست، بلکه می‌توان از آن برای جذب مشتریان جدید نیز استفاده کرد. شما می‌توانید با استفاده از این سیستم، اطلاعات لازم و ضروری مشتری‌های جدید یا بالقوه خود را در سیستم ثبت کرده و قیف فروش خود را تقویت کنید.

با ثبت پروفایل مشتریان جدید، بانک مشتری‌های بالقوه شما افزایش پیدا کرده و شانس شما برای جذب آنها بالاتر می‌رود.

استراتژی‌ها و ابزارهای جدید ارتباط با مشتری شانس تعاملات بیشتر را فراهم می‌کند و این تعامل بیشتر یعنی رضایت بالاتر مشتریان و رضایت بالاتر به معنای افزایش فروش، سوددهی و اعتبار کسب و کار شماست.

قابلیت‌های سیستم ارتباط با مشتری

سیستم ارتباط با مشتری یک نوع استراتژی سازمانی است که با یکپارچه سازی اطلاعات و داده‌های آن سازمان می‌تواند راندمان کاری آن مجموعه را افزایش داده و باعث رونق بیشتر کسب و کار شود. سیستم‌های نرم افزار CRM می‌توانند در بخش‌های مختلف، کمک‌های گوناگونی به یک کسب و کار کنند و این بخش‌ها را سازماندهی نمایند. به صورت کلی قابلیت‌های اصلی سیستم ارتباط با مشتری یا CRM عبارتند از:

قابلیتهای سیستم ارتباط با مشتری
قابلیتهای سیستم ارتباط با مشتری

. رسیدگی به نیازهای مشتریان

شما به عنوان یک مجموعه تجاری باید بتوانید مشتریان هدف و البته نیازهای آنها را شناسایی کنید. برای شناسایی نیازهای مشتریان هیچ راهی به جز گفتگو با آنها و صحبت در مورد چیزهایی که می‌پسندند و نمی‌پسندند وجود ندارد. شما باید نیازهای مشتریان خود را شناخته و آنها را اولویت بندی کنید تا بتواند هرچه بیشتر رضایت آنها را به دست بیاورید.

شناخت نیازهای واقعی و ارائه پاسخ مناسب به آنها یکی از کارهای دشواری است که برای برقرای یک ارتباط بلند مدت با مشتریان باید آن را انجام دهید. ابزارهای CRM می‌توانند با سند سازی و رتبه بندی اتوماتیک بر اساس پارامترهای وارد شده، کمک شایانی به شما در این زمینه بکنند.

. پاسخگویی به مشتریان

اگر می‌خواهید حضور موفقی در بازار داشته باشید باید بتوانید به خوبی به درخواست‌ها و سؤالات مشتریان خود رسیدگی کرده و به آنها پاسخ دهید. واکنش هوشمندانه به این سؤالات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که یک کار ریسکی است.

چون اگر نتوانید به خوبی به سؤالات، ابهامات یا شکایات مشتریان خود پاسخ دهید، نه تنها به همین سادگی مشتری که اینهمه برای جذبش زحمت کشیده‌اید را از دست می‌دهید، بلکه عملاً کار ضدتبلیغ هم کرده‌اید.

از طرف دیگر پاسخ به موقع و مناسب به درخواست‌های مشتریان و آگاهی از درخواست‌های آنان می‌تواند نقش بسزایی در افزایش رضایت مشتریان داشته باشد. پس حواستان به کامنت های فضای مجازی و سایر نظراتی که از بسترهای دیگر دریافت می‌کنید باشد.

نرم افزارهای سیستم ارتباط با مشتری یا CRM می‌توانند با سازماندهی ارائه این شکایات و پیشنهادات برخی از آنها را به صورت سیستماتیک و خودکار به سرعت پاسخ دهند و شما را هرچه سریعتر در جریان شکایت‌ها یا نظرات پیچیده‌تر قرار دهند تا خودتان به آنها پاسخ دهید.

ایمیل‌های خودکار یا پیام‌هایی تأیید نظر یا تشکر بابت ارسال نظر می‌توانند نقش مهمی در جلب رضایت بیشتر مشتریان داشته باشند. پیام‌هایی که سیستم CRM می‌تواند به صورت خودکار آنها را ارسال کند.

. جلب رضایت مشتریان

با استفاده از سیستم ارتباط با مشتری شما می‌توانید کیفیت، سرعت و دقت تعاملات خود را مشتریان را بهبود ببخشید. می‌توانید نیازهای آنان را بهتر شناسایی کنید و پاسخ دهی مناسب‌تری به درخواست‌های آنان داشته باشید.

می‌توانید تحلیل کنید که دلیل رضایت یا نارضایتی آنان چیت و روی آنان تاکید کرده یا جلویشان را بگیرید. می‌توانید از مشتریان نظرسنجی کرده احترامشان را بیشتر نگه دارید و با تمام این کارها رضایت مشتری‌های خود را بیشتر جلب کنید.

امروزه هر چقدر مشتریان شما راضی‌تر باشند، موفقیت کسب و کار شما نسبت به رقبا بالاتر خواهد بود. امروزه برقراری روابط عمیق‌تر با مشتری ارتباط مستقیمی با افزایش سودآوری در تمامی جهات دارد.

قابلیتهای سیستم ارتباط با مشتری
قابلیتهای سیستم ارتباط با مشتری

. افزایش نرخ تبدیل مشتریان وفادار

مشتری وفادار یعنی مشتری که مایل است به همکاری و خرید خود از یک مجموعه برای بلندمدت ادامه دهد. این مشتری از آن شماست و به این سادگی‌ها جذب رقبا نمی‌شود. مشتریان وفادار نه تنها خودشان یک پایگاه خرید و سودرسانی دائمی هستند بلکه می‌توانند به صورت مستقیم با تعاریف خود برای شما بازاریابی کرده و به صورت غیر مستقیم تنها با حضور خود باعث جلب مشتریان بیشتر شوند.

این افراد با صداقت کامل، با مشاهده نقاط قوت رقبا کامنت های سازنده به شما ارائه می‌دهند و می‌توانند مسیر پیشرفت شما را هموارتر کنند. همانطور که می‌بینید مشتریان وفادار ارزشمندترین دارایی‌های شما هستند. اگر سیستم CRM شما به اندازه کافی تأثیر گذار باشد می‌توانید نرخ تبدیل مشتریان فعلی به مشتریان وفادار را افزایش دهید و از این طریق میزان فروش و سوددهی خود را بالا ببرید.

. کمک به حفظ مشتریان

شما باید برای حفظ کردن مشتریان جدید خود برنامه و استراتژی داشته باشید. مشتری‌های جدید همگی پتانسیل آن را دارند که به مشتریان دائمی، و بهتر از آن به مشتریان وفادار تبدیل شوند. شما باید بتوانید کاری کنید که مشتریان علاوه بر مراجعه کردن به شما، به رقبای شما هم مراجعه نکنند. یا حداقل به اولین جایی تبدیل شوید که به آن مراجعه می‌کنند.

مشتریان هم از طرف دیگر ترجیح می‌دهند ریسک نکنند و همواره خریدهای خود را از جای ثابتی که به آن اعتماد دارند انجام دهند. و امروزه مهمترین عاملی که باعث جلب اعتماد مشتریان می‌شود، این است که مشتری احساس کند در فروشگاه شما احترام دارد و نه فقط یک کیسه پول متحرک، بلکه یک انسان مهم و محترم است.

چه فروشگاه شما فیزیکی باشد، چه روی فروش آنلاین تمرکز داشته باشید و چه حتی یک پیج فروشگاهی در شبکه‌های اجتماعی. سیستم‌های CRM با سازماندهی و مدیریت ارتباط با مشتریان این حس احترام را در مشتری ایجاد کرده و باعث جلب اعتماد او می‌شوند.

. رسیدگی به شکایات مشتریان

همواره یکی از چالش‌های بزرگ بر سر راه کسب و کارها رسیدگی به شکایت‌های مشتریان بوده است. هرچقدر مجموعه شما بزرگتر باشند، این چالش هم بزرگتر خواهد بود. جالب اینجاست که شما باید از ثبت شکایت مشتری‌هایتان خوشحال باشید، چرا که اگر به شما اهمیت نمی‌داد شکایتی نمی‌کرد و مستقیماً شما را ترک می‌کرد و سراغ رقبا می‌رفت.

پس ثبت شکایت هم یک رویه مثبت دارد و هم یک رویه منفی. چرا که عملاً شما را به لبه پرتگاه از دست دادن مشتری رسانده است که اگر اشتباه کنید مشتری شما را ترک می‌کند. ترک کردنی که شانس بازگشت آن بسیار کمتر از شرایطی است که شکایتی نمی‌کرد.

خیلی از اوقات نارضایتی مشتری که باعث ثبت شکایت شده دلیل واقعی دارد و خیلی از موقع هم ناشی از سوئ‌تفاهم است. اما رسیدگی به تک تک آنها چه واقعی باشد چه غیر واقعی، بسیار مهم است. خیلی از مواقع مشتریان در به کار بردن یک وسیله دچار یک اشتباه ساده می‌شوند.

حتی تا این اندازه که نمی‌دانند از کجا باید در جعبه را باز کنند! در چنین شرایطی شما باید با حفظ احترام کامل به شکایت مشتری رسیدگی کنید و مشکلش را حل نمایید. بدون اینکه کاری کنید تا حس حماقت به او دست دهد. از طرف دیگر اگر پای یک مشکل واقعی در میان بود، شما باید در سریعترین زمان خدمات پس از فروش را ارائه داده تا رضایت مشتری را جلب کنید.

سیستم ارتباط با مشتری یا CRM با اتوماسیون روند ثبت و پیگیری شکایات کیفیت و سرعت پاسخگویی به آنها را بالا می‌برند.

قابلیتهای سیستم ارتباط با مشتری
قابلیتهای سیستم ارتباط با مشتری

. ارائه خدمات مناسب به مشتریان

همه شرکت‌های بزرگ به بخش خدمات نیازمند هستند. بخش خدمات اصولاً برای پشتیبانی و اطلاع رسانی در مورد تمام محصولات یا خدمات مورد ارائه شرکت تأسیس می‌شود. بخش خدمات طبیعتاً ارتباط مستقیمی با مشتریان دارد و کیفیت این ارتباط نقش بسیار مهم و اساسی در بازاریابی درجه دوم، حفظ و جلب نظر مشتریان دارد.

شرکت شما در بخش خدمات نه تنها باید جزئیات محصولات و خدمات شرکت شما را به صورت کامل برای مشتریان توضیح دهد، بلکه باید با رعایت احترام و شناخت تیپ شخصیتی مشتری بهترین ارتباط را با او برقرار نماید.

این کار باعث جلب رضایت مشتری و افزایش تمایل او برای تعاملات بیشتر با شرکت شما شود. بخش خدمات گوش‌های مشتریان شما را هدف قرار می‌دهند و ابزارهای CRM می‌توانند با معرفی تیپ شخصیتی مشتریان و ارائه اطلاعات فردی او صدای شرکت شما را به گوش او دلنشین تر کنند.

اهمیت سیستم مدیریت ارتباط با مشتری

همانطور که اشاره کردیم امروزه داشتن روابط قوی و مستحکم با مشتریان پایه و اساس هر کسب و کاری است که قصد دارد حضوری موفق در بازار کار داشته باشد.

 CRM ابزارهای نرم افزاری بسیار مفید و کارآمدی هستند که می‌توانند ارتباط شما با مشتریانتان را مدیریت کرده و بهبود بخشند با استفاده از ابزارهای سیستم ارتباط با مشتری می‌توانید ارتباط عمیق‌تری با کلاینت‌های خود برقرار کرده و از این طریق میزان سوددهی و بازدهی کسب و کارتان را افزایش دهید.

داده‌های ثبت شده در CRM نه تنها تعمالات شما با مشتریان را بهبود می‌بخشند بلکه می‌توانند ابزارهای نظارتی بسیار خوبی هم در دسترس شما باشند تا از طریق آنها روی کار واحدهای مختلف مجموعه خود نظارت کنید.

شما می‌توانید با ابزارهای CRM کل سیستم شرکت را یکپارچه کرده و استراتژی‌ها و برنامه‌های خود را به صورت مدون در اختیار همه کارکنان قرار دهید.

همچنین می‌توانید با نظارت بر این سیستم گزارش‌های عملکردی هر کدام از کارمندان را به صورت منظم و روزانه دریافت کنید تا ببینید که راندمان و حجم کاری هر کس به چه اندازه و به چه ترتیب است.

سیستم ارتباط با مشتری
سیستم ارتباط با مشتری

علاوه بر اینها با دسترسی به سیستم‌های CRM کارمان می‌توانند در سریعترین زمان ممکن به اطلاعات سیستمی مورد نیازشان در بخش خود و سایر بخش‌ها دسترسی داشته باشند و کارهای اداری و فروش را سریعتر انجام دهند.

با ابزارهای CRM همچنین می‌توانید مشتریان بالقوه را جدا کرده و با طراحی سیستم امتیاز دهی،‌ آن‌ها را اولویت بندی کنید تا بتواند کار بازاریابی را به صحیح‌ترین شکل ممکن انجام دهید. داده‌های تحلیلی CRM همچنین می‌توانند نمودارهای مختلفی را در اختیار شما قرار دهند که با ارزیابی آن‌ها می‌توانید مسیر حرکت مجموعه خود را شناسایی کرده و برای آینده خود برنامه ریزی کنید.

اصولاً هر کسب و کاری به اصول و سیستم‌های CRM نیاز دارد. هرچه زودتر به این سیستم‌ها مجهز شوید بهتر است، چرا که هزینه نصب و پیاده سازی این سیستم‌ها در شرایطی که از قبل روند توسعه را آغاز کرده باشید بیشتر خواهد شد.

جمع بندی

در بالا به صورت کلی در مورد مزیتها، قابلیت‌ها و اهمیت سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM صحبت کردیم. سیستم‌های نرم افزاری CRM با یکپارچه کرده بانک‌های اطلاعاتی و پایگاه‌های داده‌ای شما می‌توانند نقش بسیار مهمی در تقویت ارتباط مجموعه شما با مشتریان داشته باشند و با جلب رضایت بیشتر آنان در نهایت موجب افزایش موفقیت تجاری شما شما شوند.

علاوه بر این ابزارهای CRM ابزارهای قدرتمندی برای مدیریت و نظارت بهتر روی مجموعه هستند و می‌توانند در پیاده سازی های منظم استراتژی‌های راهبردی مختلف نقش بسزایی داشته باشند.

فرقی ندارد که یک مجموعه کوچک باشید یا بزرگ، برای پیشرفت به CRM نیاز خواهید داشت.

کیان پرداز هوشمند از جمله بهترین شرکت‌هایی است که در ایران کار طراحی و پیاده سازی سیستم‌های CRM را متناسب با نیازها و ظرفیت‌های شما انجام می‌دهد. تیم کیان پرداز هوشمند علاوه دانش نرم افزاری، متخصصان علوم مدیریت ارتباط با مشتریان نیز هستند و می‌دانند که چه سیستم‌هایی می‌توانند بیشترین کارایی را برای چه مجموعه‌هایی داشته باشند.

مشخصات و اطلاعات تماس خود را وارد نمایید کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

ارتباط با کارشناسان، واتس اپ

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

پاسخگویی از طریق تلفن

کارشناسان ما روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ پاسخگوی شما می باشند.

آخرین مقالات

درخواست خود را برای ما ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

درخواست مشاوره

درخواست مشاوره خود را ارسال نمایید، کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.